ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

نتایج آخرین نظرسنجی از انتخابات بارسا


طبق نتایج آخرین نظرسنجی های انجام شده در کاتالونیا اوضاع برای ستاد انتخاباتی بارتومئو بهتر از لاپورتا پیش می‌رود.

خبرگزاری فارس: خوان لاپورتا که از پیروزی خود در انتخابات بارسلونا کاملاً اطمینان دارد در سخنان اخیر خود حتی از تغییر رنگ اتاقش هم حرف زده و قصد دارد دکوراسیون دفتر مدیرعامل را نیز تغییر دهد اما شرایط آنقدرها هم که لاپورتا تصور می کند ساده نیست و نظرسنجی ها نشان از برتری نسبی بارتومئو دارد. در هر حال هواداران بارسلونا شاهد موفقیت تیمشان در زمان مدیریت وی بوده اند و دوست ندارند این مدیر عامل زحمتکش و متعصب را از دست بدهند.
 
نتایج آخرین نظرسنجی از انتخابات بارسا

طبق آخرین نظرسنجی، بیش از 31 درصد هواداران موافق پیروزی بارتومئو در انتخابات هستند و البته خوان لاپورتا با 26 درصد در رتبه دوم ایستاده است.

کمپین بندیتو و فریچا نیز اوضاع خوبی ندارد و البته وقتی نزدیک به 26 درصد مردم رای خنثی داشته باشند و بیش از 7 درصد آنها نخواهند رای بدهند هرگز خبر خوبی باری باشگاه بارسلونا محسوب نمی شود.


ویدیو مرتبط :
آخرین نتایج نظرسنجی انتخابات از 13 سایت معتبر 92/3/23

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب خبر تحویل «اس 300» به ایران/ نتایج آخرین نظرسنجی‌ها در انتخابات آمریکا



 اخبار سیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی ,کیوسک بین المللی

واکنش رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه به انفجار دیشب آنکارا، انتقادات اردوغان از سیاست غرب در سوریه، آمادگی مصر برای اعزام نیروی نظامی به کشورهای منطقه، تکذیب تحویل سامانه موشکی «اس 300» به ایران و نتایج آخرین نظرسنجی ها درباره انتخابات آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، انفجار تروریستی شب گذشته در پایتخت ترکیه و واکنش ها به آن، یکی از مهمترین موضوعات امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی است. خبرگزاری فرانسه واکنش رئیس جمهور ترکیه به این موضوع را بازتاب داده و می نویسد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، وعده داد که به انفجار تروریستی شدید آنکارا پایتخت این کشور واکنش نشان دهد. شب گذشته و در پی وقوع انفجاری تروریستی که یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان ترکیه را در مرکز آنکارا، پایتخت این کشور هدف قرار داد، ۲۸ تن کشته و ۶۱ نفر دیگر مجروح شدند. مقامات دولت ترکیه، حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) را مسئول این اقدام تروریستی اعلام می کنند. در پی این انفجار، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه، سفر برنامه ریزی شده خود به بلژیک را لغو کرد.

*****

اما این عملیات تروریستی در حالی به وقوع پیوست که ساعاتی پیش از آن، رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا، بر مداخله جویی آنکارا در سوریه تأکید کرده بود. بر اساس گزارش شبکه خبری «الجزیره»، اردوغان روز گذشته در یک سخنرانی گفته بود «آمریکا و غرب به رفتارهای منافقانه و حمایت‌های خود از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهند». وی همچنین بر حفظ شهر راهبردی اعزاز که گذرگاه تروریست‌ها بین سوریه و ترکیه است، تأکید کرد. وی در ادامه انتقادات خود از غرب گفت: «امروز سازمان ملل متحد هنوز حزب اتحاد دموکراتیک و نیروهای مدافع خلق کرد را دو سازمان تروریست نمی‌داند و برای آمریکا همچنان دشوار است که نام آن‌ها در فهرست سازمانهای تروریستی بگنجاند. من به آمریکا می‌گویم آیا دوست شما ترکیه است یا حزب دموکراتیک و نیروهای مدافع خلق کرد؟».

*****

در مطلبی دیگر درباره منطقه، روزنامه «کویت تایمز» اظهارات رئیس جمهور مصر را بازتاب داده که از آمادگی کشورش برای اعزام نیروی نظامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در صورت درخواست این کشورها خبر داده است. عبدالفتاح السیسی گفته در صورت درخواست سران کشورهای عرب خلیج فارس، قاهره در اعزام نیروهای نظامی به خاک این متحدان، تعلل نخواهد کرد. وی در نشستی با روزنامه نگاران کویتی تصریح کرد در صورتی که «کشورهای برادر» حوزه خلیج فارس با هرگونه تهدید یا تهاجم مستقیم مواجه شوند، مصر از اعزام نیرو به این کشور‌ها ابایی ندارد. السیسی ارتش مصر را متعلق به همه اعراب دانست، اما در عین حال تأکید کرد که این ارتش مستقلاً و بدون درخواست کشورها، در امور داخلی آن ها مداخله نخواهد کرد.

*****

در میان مطالب مربوط به ایران، خبرگزاری «ایتارتاس» اقدام به تکذیب خبر تحویل سامانه موشکی «اس 300» به ایران در روز پنجشنبه (امروز) کرده است. به نوشته این خبرگزاری، یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه، گزارش‌ها درباره تحویل اولین محموله موشک‌های اس‌۳۰۰ خریداری‌شده توسط ایران را تکذیب کرد. این منبع که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشته: «آغاز تحویل اولین محموله‌های سامانه‌های موشکی اس‌۳۰۰ با توجه به اینکه طرف ایرانی هزینه تعیین‌شده در قرارداد را تا ۱۶ فوریه تسویه نکرده، میسر نخواهد بود». پیش از این، خبرگزاری ریانووستی از قول یک مقام ارشد در سازمان کار‌شناسان تسلیحاتی روسیه مدعی شده بود طرف روس این سامانه‌های دفاع موشکی را روز پنجشنبه به ایران تحویل خواهد داد.

*****

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به مبارزات انتخاباتی در آمریکا اختصاص دارد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تایج نظرسنجی رویترز و موسسه Ipsos از مردم آمریکا حاکی، از پیشی گرفتن «دونالد ترامپ» جمهوریخواه از رقبای هم حزبی‌اش در رقابت جمهوری خواهان برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست. طبق نتایج این نظرسنجی که از شنبه تا چهارشنبه انجام شد، ترامپ، کروز، سناتور «مارکو روبیو»، «بن کارسون» و «جب بوش» به ترتیب از حمایت ۴۰، ۱۷، ۱۱، ۱۰ و ۸ درصدی پرسش شوندگان برخوردارند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دموکرات با اختلاف ۱۰ درصدی از «برتی ساندرز» جلو‌تر است. این نظرسنجی همچنین حاکیست، کلینتون یا ساندرز در یک انتخابات فرضی همگانی بر ترامپ پیروز می‌شوند.

*****

این در حالی است که نتایج یک نظر سنجی دیگر نشان می‌دهد که مردم آمریکا تصور و احتمال پیروزی دانالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را هراس آور می‌دانند. به نوشته «یو اس ای تودی» در این نظرسنجی از مردم آمریکا خواسته شده است که احساسات و نظرات خود در مورد احتمال پیروزی یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری این کشور را با استفاده از یکی از چهار واژه «مشتاق»، «راضی»، «ناراضی» و «وحشت زده» بیان کنند. نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثریت جامعه آمریکا گفته‌اند که از تصور پیروزی نامزدهای پیشرو دو حزب حاکم این کشور یعنی هیلاری کلینتون و دانالد ترامپ آن‌ها را «وحشت زده» می‌کند و معتقدند که پیروزی هر یک از این دو نامزد منافع کشورشان را با خطرات جدی روبه رو خواهد کرد.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک