ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

میری در یکضرب دسته 77 کیلو پنجم شد


وزنه‌بردار دسته ۷۷ کیلوگرم کشورمان در حرکت یکضرب با مهار ۱۵۱ کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد.

خبرگزاری تسنیم: وزنه‌بردار دسته ۷۷ کیلوگرم کشورمان در حرکت یکضرب با مهار ۱۵۱ کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد.

در چهارمین روز از چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی تاشکند برگزار می‌شود، در دسته 77 کیلوگرم، علی میری وزنه بردار ارومیه‌ای تیم ملی کشورمان در رقابت با 10 وزنه بردار دیگر در گروه A ابتدا در حرکت یکضرب خود به ترتیب وزنه 146 کیلوگرم را بالای سر برد و سپس برای دومین انتخاب وزنه 151 کیلوگرمی مهار کرد.

در آخرین مرتبه، میری نتوانست وزنه 155 کیلوگرم را مهار کند و در جایگاه پنجم حرکت یکضرب قرار گرفت. مدال طلا با ثبت وزنه 160 کیلوگرم به ها لی دونگ فنگ وزنه‌بردار چینی و عناوین نقره و برنز آسیا نیز به ترتیب با ثبت وزنه‌های 158 و 157 به چاتوفوم چاناونگ از تایلند و ژیونگ شی از چین رسید.

رده بندی نفرات برتر حرکات یکضرب دسته 77 کیلوگرم رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

1-لی دونگ فنگ (چین): 160 کیلوگرم/ طلا

2- چاتوفوم چاناونگ (تایلند): 158 کیلوگرم/ نقره

3- ژیونگ شی ( چین):  157کیلوگرم/ برنز


ویدیو مرتبط :
رکوردشکنی بهداد سلیمی ( یکضرب 214 کیلو )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقیان قهرمان دسته 77 کیلو شد/ کسب نخستین طلای کاروان ایران



اخبارورزشی,رقابت‌های دانشجویان جهان

تقیان قهرمان دسته 77 کیلو شد/ کسب نخستین طلای کاروان ایران

وزنه‌بردار دسته ۷۷ کیلویی ایران در پایان رقابت‌های این دسته در رقابت‌‌های دانشجویان جهان به مدال طلا دست یافت.

در ادامه روز پنجم رقابت‌های دانشجویان جهان، امروز مسابقات وزنه‌برداری در دسته 77 کیلوگرم پیگیری شد که رسول تقیان از ایران در این دسته به مصاف سایر وزنه‌برداران رفت.

تقیان در حرکات یک‌ضرب ابتدا وزنه 153 کیلویی را با موفقیت بالای سر برد. تقیان در همین حرکت اول رکورد یک‌ضرب دانشجویان جهان را هم ارتقا داد.

وی برای دومین حرکت وزنه 157 کیلویی را انتخاب کرد که در مهار آن ناموفق بود اما برای سومین بار به راحتی این وزنه را بالای سر نگه داشت.

در حرکات یک‌ضرب وزنه‌بردار روس با مهار وزنه 163 کیلویی در جایگاه اول قرار گرفت و رکورد یک‌ضرب دانشجویان جهان را هم به نام خود کرد. تقیان دوم شد، وزنه‌بردار مولداوی هم سوم شد.

 

تقیان در دوضرب ابتدا ورزنه 194 کیلو را درخواست کرد که به راحتی موفق به مهار آن شد.

وی برای دومین حرکت وزنه 198 کیلویی را درخواست کرد و به سختی آن را مهار کرد. و با مجموع 355 کیلوگرم به مدال طلای دسته 77 کیلوگرم رسید و اولین مدال طلای کاروان اعزامی ایران را کسب کرد.

 

پس از تقیان وزنه‌بردار ازبکستان با مجموع 351 کیلو به مدال نقره رسید و وزنه‌بردار روس نیز به مدال برنز بسنده کرد.

تقیان اول تیر ماه امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2013 قزاقستان با مهار وزنه‌ 163 کیلویی در یک‌ضرب به مدال نقره رسید اما در دوضرب و مجموع با رکوردهای 203 و 366 به دو مدال طلا رسید./فارس