ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محمد موسوی: بازیکنان از من دفاع کردند


ملی‌پوش تیم والیبال بانک سرمایه در مورد حاشیه های دیدار با پیکان گفت: بعد از مسابقه ورمیلیو از پشت مرا هل داد و سایر بازیکنان که می دانستند کمرم آسیب دیده است نسبت به رفتار او عکس العمل نشان دادند.

خبرگزاری ایسنا: پس از پیروزی 3 بر یک تیم والیبال بانک سرمایه مقابل پیکان و اتفاقات پس از بازی، سید محمد موسوی اظهار کرد: بازی با پیکان همیشه سخت است. پیکان همیشه تیم های خوبی دارد. ما هم می دانستیم که یکی دو بازیکن تاثیرگذار این تیم به دلایل مختلف در این مسابقه نیستند ولی خب این موضوع به نظر من به ضرر تیم ما بود. یادم می آید بازی فینال سه سال قبل با تیم کاله بودم و در تیم حریف نیکولوف مصدوم شده بود. ما طوری به زمین رفتیم که انگار بازی را برده بودیم. اگر یارهای اصلی پیکان بودند، به نظرم بازی تماشایی تر می شد. جا دارد که به تیم پیکان و کادر فنی آنها تبریک بگویم که واقعا تیم درست کرده اند. با وجود اینکه چند یار اصلی خود را نداشتند اما خیلی خوب جنگیدند.

وی افزود: قبول دارم که مقابل پیکان اذیت شدیم. با اینکه روز خوب ما نبود اما باید راحت تر پیکان را شکست می دادیم. بازی بسیار حساس بود و شش امتیاز برای ما داشت. می توانستیم برای نخستین بار در لیگ صدر جدول را بدست بیاوریم. اگر پیکان می برد رسیدن به آن ها خیلی سخت می شد. خدا را شکر توانستیم بازی حساسی را ببریم و به صدر جدول برگردیم. حالا اتفاق خاصی نیفتاده است. تلاش می کنیم تا پایان فصل جایگاه خود را حفظ کنیم.

ملی پوش تیم والیبال بانک سرمایه درباره حاشیه های این دیدار گفت: فکر می کنم کری خوانی خیلی زیاد بود. شاید کسی که بیننده بازی بود خیلی از این شرایط خوشش نمی آمد. همیشه کری خوای در بازی های حساس و مهم هست اما هیچ گاه بی‌احترامی نمی‌شود. اگر هم قبلا بوده خیلی کم بوده است. در این بازی کادر فنی تیم پیکان و بازیکنان ایرانی داخل زمین هیچ مشکلی نداشتند ولی متاسفانه یک فردی مثل ورمیلیو، یکی دو سالی است به والیبال ایران آمده که سابقه مشخصی دارد. او از 2010 با سعید معروف درگیر شد. با همین پیکان در باشگاه های جهان با رضا صفایی درگیر شد. من خودم هم با ژیگالدو حرف می‌زدم می گفت او در لیگ ایتالیا هم کارش همین بود. نوع بازی کردنش با حاشیه است. هنوز بازی شروع نشده بود که یک حرکت زشت با بازیکنان ما انجام داد. نمی توانم به صراحت بگویم چه کرد. شما من را می شناسید آدمی نیستم که بخواهم بزرگنمایی کنم و یا دروغ بگویم.

محمد موسوی ادامه داد: قبول دارم تا حدی حاشیه های هر مسابقه دوطرفه است اما وقتی یک فردی به شما بی احترامی می‌کند، یکبار، دوبار بعد از دو گیم، به هر حال انسان طاقت نمی آورد. بازیکنان ما هم شروع به کری خواندن کردند. ولی واقعا این بازی را تنها ورمیلیو به جنجال کشید. بازیکنان ایرانی پیکان و تیم سرمایه و کادر فنی دو تیم هیچ تقصیری نداشتند. در هر بازی رفتار ورمیلیو را نگاه کنید، همیشه مقصر است. در هر بازی کارت زرد می گیرد. فحش های ایتالیایی و ... می دهد. متاسفانه در این مسابقه هم داور خیلی دیر به او کارت قرمز داد.

ملی پوش بانک سرمایه درباره درگیری آخر بازی یادآور شد: ورمیلیو آخر بازی هم هنگام دست دادن ضربه ای به دست من زد که ناراحت شدم اما عکس العملی نشان ندادم. بعد هم رفتم دست به سرش بکشم و موضوع را تمام کنم که ناگهان از پشت من را هل داد. من هم کمرم گرفته است و سه هفته ای است نمی توانم خوب تمرین کنم و مسابقه دهم. بازیکنان تیم ما بعد از این حرکت ورمیلیو خیلی شاکی شدند و عکس العمل نشان دادند. خداراشکر دوربینهای زیادی و همچنین ناظر بازی در سالن بودند. همه صحنه‌ها را ضبط کردند و مشخص است که کل حاشیه را تنها ورمیلیو درست کرد. از نظر من فدراسیون و باشگاه پیکان باید با این موارد برخورد کنند.

ملی‌پوش بانک سرمایه همچنین گفت: من 7 سال در پیکان بازی کردم. می‌دانم که پیمان اکبری سرمربی این تیم در این مسائل کوتاه نمی آید. حتی اگر بازیکن خودش هم بخواهد درگیری ایجاد کند، قطعا برخورد می کند.

سید محمد موسوی در پایان گفت: نمی خواهم خیلی درباره حاشیه ها صحبت کنم. مطمئن هستم فیلم این اتفاقات هست. بعد از بازی بدون دلیل ورمیلیو به من ضربه زد. روز آرام من بود و به خاطر کمرم نمی خواستم حاشیه ای ایجاد شود. باز هم بعد از اینکه به دست من ضربه زد به او خسته نباشید گفتم اما وقتی می خواستم سمت رختکن بروم من را از پشت هل داد. سایر بازیکنان تیم چون می دانستند کمرم آسیب دیده است خیلی ناراحت شدند و عکس العمل نشان دادند. من خودم از ست دوم بازیکنان را وسط زمین جمع کردم و گفتم کاری به ورمیلیو نداشته باشید. اجازه ندهید بازی آن طور که او دوست دارد پیش برود. او دوست دارد روی اعصاب شما راه برود و ما نباید اجازه دهیم اما متاسفانه آنقدر فحاشی کرد که به بازیکنان برخورد. شهرام محمودی بازیکن آرامی است اما او هم عصبانی شد. باشگاه پیکان باید جلوی این رفتار بازیکنش را بگیرد. مطمئن هستم که پیمان اکبری که همیشه صادقانه رفتار می کند با این بازیکن برخورد می کند.


ویدیو مرتبط :
سوپر دفاع های پیاپی سید محمد موسوی(سلطان دفاع روی تور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع محمد موسوی از سرمربی تیم ملی


محمد موسوی می گوید:«سعی می کنیم با انجام دادن بازی های خوب نتیجه بگیریم.»

خبرآنلاین: سیدمحمد موسوی، سرعتی‌زن تیم‌ملی والیبال امیدوار است تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ سهمیه المپیك بگیرد به شرطی كه كمی هم شانس یارش شود و سختی‌ها هم سنگ جلوی پای ملی‌پوشان نشود. سرعتی‌زن تیم‌ملی شایعات اخیر درباره اختلاف بین بازیكنان وكواچ را رد می‌كند. او می‌گوید: «اصلاً اختلافی بین بازیكنان و كواچ نیست. كواچ حالا سرمربی تیم‌ملی است و ما بهترین نتایج والیبال در طول تاریخ را با او گرفته‌ایم. نتایجی كه با ولاسكو هم نگرفته بودیم.»

* تیم‌ملی والیبال با سه باخت در جام واگنر، شروع خوبی نداشت؟

ما همیشه اول و آخر خوب نیستیم. سه بازی تداركاتی جام واگنر شرایط خوبی نداشتیم از نظر تیمی و بدنی در بدترین شرایط بودیم. البته بگویم كه ما در این بازی‌ها با ارنج‌های مختلف بازی می‌كردیم كه شاید مناسب بازی خوب نبود. برای برد نرفته بودیم اما نباید با هر ارنجی بازی می‌كردیم به ژاپن می‌باختیم اما دربازی با روسیه، روسیه قدیمی با بازیكنان پرآوازه‌‌اش خیلی خوب كار كردیم. آنها همه جوره تلاش كردند تا ما را ببرند. ما باید هر دو بازی را 3- یك می‌بردیم اما به خاطر اشتباهات بچگانه خودمان بازی پنج سته شد. شرایط تیم خیلی خوب شد. هم روحیه و اعتماد به نفس به تیم برگشت و هم ازنظر تیمی ونظم تیمی خیلی بهتر برگشتیم.

*انگار سختی رفت‌وآمد همیشه با تیم‌ملی والیبال هست؟

ما متأسفانه همیشه پروازهایمان مشكل دارد. مسیرهای خیلی بد را فدراسیون جهانی برای ما می‌گیرد. ما از مسكو مسیر 3 ساعته را 20 ساعته به تهران برگشتیم. در حالی كه پرواز مستقیم هم دارد. ما 20 ساعت در راه بودیم. رفتیم دوحه و امدیم تهران. سه‌شنبه همه خسته بودند و خوب تمرین نكردیم اما چهارشنبه در اخرین تمرین تهران خیلی خوب بودیم. با پرواز خیلی سختی كه برایمان گرفته‌اند ما با پروازی برعكس، از تهران به استانبول می‌رویم و دوباره برمی گردیم از روی ایران رد می‌شویم و به طرف جنوب و بعد ژاپن می‌شویم. پروازی عجیب و غریب كه فكر می‌كنم 30 ساعت در راه باشیم. به طور حتم سه، چهار روز ریكاوری لازم داریم تا بدن‌هایمان برگردد و شرایط بازی را پیدا كنیم. آن هم برای بازی اول با آرژانتین.

* با این شرایط كار تیم برای نتیجه‌‌گیری سخت می‌شود.

این مسائل بهانه نیست و سعی می‌كنیم با بازی خوب نتیجه بگیریم. یكی از شانس‌ها هستیم و همه تیم‌ها هم اعتراف می‌كنند كه ایران شانس سهمیه المپیك را در جام‌جهانی‌ دارد ولی كمی اگر سطح توقعات را مردم، مسئولان، رسانه‌ها پایین بیاورند ما راحت‌تر می‌توانیم كار كنیم و با تمركز بیشتر بازی می‌كنیم. چراكه ما هر وقت فكر كرده‌ایم این بازی را چه كار كنیم و آن بازی چطور می‌شود و...  در آن لحظات كم آورده‌ایم اما اگر بازی به بازی فكر كنیم و كاری به نتیجه نداشته باشیم، آن وقت نتیجه هم همراهش می‌‌آید. همیشه شروع همه است.

* تیم ما همیشه برای رقابت‌ها شروع بد وسختی داشته، سه باخت در جام واگنر شروع بد تیم بوده و در جام‌جهانی‌ دیگر شروع بد نداریم؟

شروع بد ما همیشه مقابل بزرگترین تیم‌های دنیا بوده. این‌طور نبوده كه مقابل تیم‌های ضعیف باشد و ببازیم. در جام‌جهانی‌ قبلی هم شروع ما مقابل آمریكا و ایتالیا بوده كه بردیم. ولی این دلیل نمی‌شود بگوییم حتماً شروع بدی داریم. ما سه تا بازی اول متوسط است. هر چند آرژانتین تیم خوبی است. ما توانایی برد آن را داریم. این شرایط خیلی خوب است. چهار بازی سخت داریم كه بتوانیم نتیجه بگیریم. ما بازی‌های متوسط را امتیاز كامل بگیریم احتمال صعودمان خیلی زیاد است چراكه ما از تیم‌های بزرگ می‌توانیم امتیاز بگیریم. انشاءا... كه شانس هم با ما یار شود و تیم‌هایی كه ما می‌بریم، بازند و اتفاقاتی كه در بازی‌های دوره‌ای می‌افتد، رخ دهد ما المپیكی می‌شویم.

* اختلاف ستارگان تیم با كواچ و اینكه آنها او را برای سرمربیگری قبول ندارند چقدر صحت دارد؟

ما خوشبختانه تا به حال حاشیه نداشتیم. نمی‌دانم چه كسی می‌نویسد. شنیدم كه كواچ با فلان بازیكن درگیر شد و بزن‌بزن كرد. اگر ما آنجاییم و اگر شبكه تلویزیونی پل ست بازی را نشان داده، خب چرا كسی چیزی ندیده؟ یك نفر گفته آنها بزن‌بزن كرده‌اند سر بازی با ژاپن. كافیه فیلم بازی را دوباره ببینند. نمی‌دانم این اتفاقات از كجا آب می‌خورد. یكسری منتظرند تا تیم ببازد و بیایند این حرف‌ها را بزنند. نمی‌دانم چه نفعی می‌برند كه منتظر یك اتفاق بد در تیم‌ملی هستند تا همه را از بیخ بكوبند؟ كارهایی كه شده و نشده را با هم بكوبند. البته ما خیلی به آنها فكر نمی‌كنیم اما اصلاً اختلافی بین بازیكنان و كواچ نیست. كواچ حالا سرمربی تیم‌ملی است و ما بهترین نتایج والیبال در طول تاریخ را با او گرفته‌ایم. نتایجی كه با ولاسكو هم نگرفته بودیم. همه بچه‌ها رابطه دوستانه‌ای با كواچ دارند. شاید مربی سختگیری مثل ولاسكو نباشد اما رابطه‌‌اش دوستانه است. اگر برخوردی هم می‌كند، دعوا نیست صحبتی است كه هیجانات بازی تن صدایش را بالا می‌برد. دادهای كواچ سر بازیكنان هم دعوا نیست. سرمربی تیم است و سرمن داد می‌زند.