ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجتبی تقوی سکته کرد


کارشناس فوتبال و سرمربی پیشین تیم فوتبال سایپا به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

خبرگزاری مهر: مجتبی تقوی که سابقه هدایت تیم های سایپا و مس کرمان را در کارنامه دارد و از کارشناسان فوتبال ایران به شمار می رود، امروز شنبه به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

براساس اعلام همسر مجتبی تقوی حال این مربی فوتبال ایران رو به بهبود است اما باید چند روزی تحت نظر پزشکان باشد تا به شرایط مطلوب جسمانی برسد و سپس از بیمارستان مرخص شود.


ویدیو مرتبط :
میلاد امام حسن مجتبی (ع) استاد تقوی ازشبکه جام جم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجتبی تقوی: ذره ای به دنبال صندلی مایلی کهن و صالح نبودم



 

سرمربی , تیم فوتبال سایپا , مجتبی تقوی

 

سرمربی جدید تیم فوتبال سایپا گفت: «محض اطلاع دوستانی که می گویند یک سال است آمدنم به این تیم برنامه ریزی شده، باید بگویم که هیچ وقت حتی یک ذره هم دنبال جانشینی مایلی کهن و صالح نبودم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از پانا، مجتبی تقوی درباره بازگشت به سایپا اظهار داشت: «سایپا خانواده من است و وقتی خانواده زمانی نیاز به کمک داشته باشد اصلا دلیلی نمی خواهی برای کمک کردن. در این یکی دو سال تیم های مختلفی دنبالم بودند ولی محدوده کاری من چون ترجمه و مطالعه بود، نمی توانستم به پیشنهادات جواب مثبت بدهم.»

وی افزود: «امسال مسئولان سایپا طبق طرح استعدادیابی که برای تیم سایپای شمال داشتند، من را به عنوان سرمربی انتخاب کردند تا بتوانم در این خصوص پایه ریز طرح باشم. انصافا کارهای خوبی را پیش بردیم ولی شرایط برای من سخت بود چون کارهای شخصی که در تهران داشتم اصلا اجازه نمی داد تمام تمرکزم روی تیم باشد.»

سرمربی جدید سایپا تصریح کرد: «خدا شاهد است هیچ وقت دنبال صندلی مایلی کهن و صالح نبودم. آدمی هستم که رو راست حرفم را می زنم. فکر نمی کردم به سایپا برگردم.»

تقوی گفت: «تیم سایپای شمال را در لیگ یک به خاطر طرح استعدادیابی پذیرفتم. من چون با AFC همکاری می کنم خیلی سخت بود که تیم را رها کنم. یکی از مسئولان فنی چلنج کاپ آسیا هستم و باید مدام می رفتم مالزی. دوست نداشتم مربی باشم که به خاطر کار شخصی ام نتوانم تمرکزم را روی تیم نگذارم. الان هم که سرمربی سایپا هستم از مسئولان AFC عذرخواهی کردم.»

وی در واکنش به صحبت های فریادشیران که گفته بود تقوی از سال پیش برنامه ریزی برای آمدن به تیم داشت، تاکید کرد: «نمی دانم چه مسائلی پیش آمد که مسئولان سایپا تاکید کردند که من بیایم. نباید فریادشیران که همکارم بوده به خودش بگیرد. من هیچ وقت تحت هیچ شرایطی حاضر نبودم جای مایلی کهن بروم. او استاد من است و چنین چیزی امکان نداشت. من دنبال صندلی صالح هم نبودم.»

سرمربی جدید سایپا افزود: «صالح همبازی من بوده و جزو خانواده سایپا است. اگر دنبال بازگشت به لیگ برتر بودم که 2، 3 هفته قبل یکی از تیم های لیگ برتری مذاکره جدی با من داشت. فکر می کنم به هر سایپایی این تکلیف می شد، می آمد. من با صالح ارتباط خوبی دارم. مدیران سایپا هم نشان دادند که در حمایت از مربیان خود نمونه هستند . تنها کسی که می تواند حقیقت را در مورد رفتن صالح بگوید، کوشا مدیر باشگاه است.»

تقوی گفت: «وظایف من در تیم تعریف شده و رسمی است. یکی از افتخاراتم این است که 16 سال در سایپا بودم و چه در زمان بازیگری، چه مربیگری و چه مدیریت، همیشه قرارداد سفید امضاء کردم. الان هم قراردادم نه زمان دارد و نه مبلغ. شاید این طور قرارداد در عالم حرفه ای اشتباه باشد ولی من سایپا را خانه خود می دانم.»

وی ادامه داد: «خیلی اتفاقات در فوتبال قابل پیش بینی نیست که بتوانم با سایپا به چه نتیجه ای برسم. مثلا اتفاقاتی که در تیم سایپای شمال برای بازیکنانم می افتاد، اگر در هرتیمی بود، متلاشی می شد. باید ما در تیم به این باور برسیم که همبستگی تیمی داشته باشیم. سرعت بخشیدن به پیشرفت بستگی به مهارت ذهنی بازیکنان و کادر فنی دارد. من پتانسیل بازیکنان تیم را خیلی بالا می دانم. حتی شنیدم این تیم در این فصل برای کسب سهمیه بسته شده است.»

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: «همان روزی که مسئولان سایپا با من تماس گرفتند تا مذاکره کنند، به صالح زنگ زدم ولی موبایلش خاموش بود. بعد فهمیدم که ایران نیست و به آمریکا رفته. اگر بیاید انشالله با هم حرف می زنیم. قرار نیست با هم قهر باشیم. مگر با او چکار کردم که حرف نزنیم؟»

تقوی گفت: «باید شرایط دستم بیاید تا برای برگزاری اردو تصمیم گیری کنم. فعلا از دوشنبه کار را استارت زدیم. اگر فقط تیم نیاز به مسائل فنی و تاکتیکی داشته باشد، ماندن در تهران بهتر است چون 2 بازی قبل از عید ما در تهران است ولی اگر نیاز به بدنسازی باشد، باید یک جایی را انتخاب کنیم ولی اردوی خارجی نداریم.»