ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لوئیس آدریانو مقابل نفت ایران


دومین گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا در تیم حریف نفت ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: دومین گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا در تیم حریف نفت ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت.

لوئیس آدریانو مهاجم 28 ساله و برزیلی شاختار دونتسک اوکراین با باشگاه الاهلی امارات به توافق رسیده است و بر این اساس از فصل آینده در این تیم به میدان خواهد رفت.

باشگاه الاهلی حریف نفت ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این خبر را تایید کرد اما از ذکر جزئیات خودداری کرد و صحبت پیرامون بندهای توافق با مهاجم برزیلی و ارائه گزارش پزشکی در این‌باره را به روزهای آینده موکول کرد.

 لوئیز آدریانو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا پس از مسی، رونالدو و نیمار که توانستند 10 گل به ثمر برسانند با 9 گل زده در جایگاه دوم برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا ایستاد.

آدریانو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل باته‌بوریسوف موفق شد در نیمه اول 4 گل به ثمر برساند و یکی از سریع ترین هت‌تریک تاریخ این پیکارها را به نام خود ثبت کند. وی در پیروزی 7 بر صفر شاختار مقابل باته بوریسوف به تنهایی 5 گل به ثمر رساند و به همین دلیل رکورد دار است.


ویدیو مرتبط :
اکتشاف نفت در دهه های اول تاریخ نفت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد



 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در آبهای خلیج فارس خبر داد.

 


محمود زیرکچیان زاده در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در خلیج فارس گفت: از امروز تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از میدان هنگام که با کشور عمان مشترک بوده، آغاز شده است.

 


وی افزود: برهمین اساس، امسال برای اولین بار در ایران نفت با درجه کیفیت و مرغوبیت ۴۲API صادر خواهد شد.

 


این مقام مسئول همچنین از برنامه ریزی شرکت ملی نفت برای توسعه فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان مشترک هنگام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می کنیم با توسعه فاز دوم این میدان مشترک نفتی با عمان تولید روزانه از این میدان به حدود ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 


براساس گزارشهای موجود، برداشت عمان از میدان نفتی هنگام تاکنون از مرز ۳ میلیون بشکه گذشته است. عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی ، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال ۸۷ و با ساخت یک خط لوله به طول ۲۵ کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام - البخاء و استفاده از تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات را با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز آغاز کرده است.

 


میدان مشترک هنگام در سال ۱۹۷۵ با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ میلادی، با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، میزان نفت درجای این میدان بیش از ۷۰۰ میلیون بشکه و گاز درجای آن، حدود ۲ تریلیون فوت مکعب است.

 


میدان نفتی "هنگام" در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. این میدان از نفتی با کیفیت API ۴۲ برخوردار است.... /  خبرگزارى مهر