ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه‌نویی: به خاطر دادن یک امضا قیافه بگیرم یعنی همه چیز را فراموش کرده‌ام



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:یک چیز می‌گویم انسان نباید انسان بودن خود را فراموش کند. به طور مثال خیلی‌ها بودند که از مرحوم تختی مدال‌های بیشتری داشتند اما محبوبیت او را نداشتند.

 امیر قلعه‌نویی بعد از تمرین استقلال در پاسخ به این سوال که بین شهرت و محبوبیت چه مرزی است اظهار داشت: سال نو را به همه ایرانیان تبریک می‌گویم. نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم زیرا شاید در آن جایگاه نیستم اما یک چیز می‌گویم انسان نباید انسان بودن خود را فراموش کند. به طور مثال خیلی‌ها بودند که از مرحوم تختی مدال‌های بیشتری داشتند اما محبوبیت او را نداشتند.

وی افزود: خیلی‌ها بچه جنوب شهر بودند که اگر اصالت خود را فراموش نکنند محبوب می‌شوند یعنی اگر من قلعه‌نویی در شخصت خودم کارکتری داشته باشم می‌توانم راه خوب و درستی را انتخاب کرده باشم. پسرم یک روز از من سوال کرد که شهرت و محبوبیت خوب است یا بد که به او گفتم بهتر است اصالت خود را حفظ کنی. به نظر من اگر توکل انسان به خدا و اهل بیت باشد می‌تواند به او کمک کند.

سرمربی استقلال ادامه داد: ملت ایران ملت نجیبی است به طور مثال هادی ساعی مدال‌هایش را به جایی تقدیم کرده است. گر مرید راه عشقی‌ فکر بدنامی نکن. شما خدا را در نظر بگیر و اگر ما ادامه روی این مسئله باشیم مردم خوب و بد را قطعا تشخیص خواهند داد.

قلعه‌نویی ادامه داد: حسین شمس بهترین مربی فوتسال دنیا است اما همه زندگی خود را جمع کرده و در بهزیستی زندگی می کند این به معنی واقعی یعنی در راه خدا خدمت کردن. من نباید به این سوال شما جواب بدهم که فکرم کجا است. اما می گویم که از نازی‌آباد آمده‌ام و تا زمانی که دیپلم را بگیرم کار کردم اگر این مسائل و سختی‌هایی که کشیدم را یادم نرود به جامعه خدمت کردم هم خودم و هم همسرم سعی کردیم گامی برداریم که به نفع جامعه باشد. اگر روزی برسد که من در اینجا به خاطر دادن یک امضا قیافه بگیرم یعنی همه چیز را فراموش کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که تا به حال به مرگ فکر کرده‌اید گفت: حضرت علی می‌فرماید اگر به مرگ و خدا فکر کنی خیلی از کارها را کنار می‌گذاری خوب است همه می‌دانند می‌میرند و بعد این همه انگ بد بودن می‌زنند. همه انسان‌ها از مرگ می‌ترسند خدا همه چیز به انسان می‌دهد و یک چیز را تنها نمی‌تواند بدهد که آن هم اعمال اوست اعمال انسان دست خودش است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چه کاری انجام دهیم که آخرت خود را داشته باشیم تصریح کرد: وقتی فکر آخرتمان نباشیم همه چیز را فراموش می‌کنیم من سفیر طلایی بهزیستی هستم و در خیلی از موسسات فعالیت می‌کنم وقتی این کارها را انجام دهید از درون به ارامش می‌رسید.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که واژه امید به چه معنایی است گفت: این کلمه زیاد به کار می‌رود زیرا برد و باخت را زیاد تجربه می‌کنیم اگر این کلمه را فراموش کنیم آینده‌مان خراب می‌شود امید به انسان آرزو می‌دهد و در سال جدید امیدوارم جوانان ما به زندگی امیدوار باشند اگر هدفی نداشته باشند قطعا نا امید می‌شوند. جوانان ما به دنبال درس و تحصیل هستند اما امیدوار هستم دولت تدبیر و امید در آینده‌ای نزدیک خیلی از مشکلات را حل کند.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه وقتی دلش می‌گیرد به کجا می‌رود گفت: نمی‌خواهم کسی بفهمد اما اول از همه انسان باید توکلش به خدا باشد. اما جاهایی است مثل بهشت زهرا سر خاک مادرم و یا برنامه هفتگی دارم که به کوه می‌روم. در آنجا زیارت عاشورایی که محمود کریمی اجرا کرده گوش می دهم که آرام می شوم.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد «بی نهایت» چیست گفت: بی نهایت چیزی است که انسان به انتهای یک مسئله برسد.

قلعه‌نویی گفت: در زندگی خیلی مصاحبه انجام دادم این مصاحبه هم یک صحبت دلی بود که حس خوبی به من داد.

وی در پاسخ به این سوال که زندگی خود را وقف مردم کرده است گفت: مهم این است که به مردم فکر کنی وقتی کارم تمام می شود برخی مراجعه می‌کنند که مشکلات مالی و معنوی دارند البته این مسئله را در مورد خودم نمی گویم. وقتی به زیارت امام رضا می‌روی باید اذن دخول بگیری می‌گویند خیرین اولین گروهی هستند که مجوز ورود به بهشت را می‌گیرند. خداوند یک سری از افراد را انتخاب می‌کند که به آنها اذن بدهد که برای او کار کنند  امیدوارم همه به آن برسند. شهید باکری حرف قشنگی زده و گفته خداوند همه ما را پاکیزه نزد خود بفرستد و من هم چنین آرزویی دارم.

امیر قلعه‌نویی بعد از پایان مصاحبه تلویزیونی در مصاحبه با دوربین باشگاه استقلال برای تمام مردم ایران آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: به خاطر پرسپولیس بزرگ ایران قبول کردم بازی عقب بیفتد / خدمت شریفت عرض کنم که با شما موافق نیستم!



قلعه‌نویی: به خاطر پرسپولیس بزرگ ایران قبول کردم بازی عقب بیفتد / خدمت شریفت عرض کنم که با شما موافق نیستم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر قلعه‌نویی خوشحال بود که تیمش توانسته راه‌آهن را شکست دهد.

امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی یك بر صفر تیمش مقابل راه آهن در كنفرانس خبری شركت كرد. خبرنگاری از قلعه‌نویی دلیل اعتراض‌هایش به داوری را پرسید كه وی گفت: «این كارها جزو شیرینی مربی‌گری است. بالاخره در یك بازی فشار زیادی به ما وارد می‌شود و این مسائل طبیعی است اما داور در این بازی به همه صحنه‌ها نزدیك بود و در قضاوت خوبش اشتباه تاثیرگذاری نداشت.»

 

او درباره تغییر مكان بازی تیمش با راه‌آهن و همچنین زودتر برگزار شدن دیدار این تیم با پرسپولیس در هفته آینده گفت: «دلیل اینكه بازی ما با پرسپولیس نیم ساعت زودتر آغاز می‌شود این است كه می‌خواستیم به احترام تیم بزرگ پرسپولیس ایران به هوادارانش و اینكه این تیم باید برای بازی با الهلال انجام شود، پذیرفتیم كه این بازی زودتر برگزار شود. اینجا دیگر بحث پرسپولیس ایران است و ما باید این كار را انجام می‌دادیم. اما برای بازی این هفته، بحث سرگروهی بود و قبول نمی‌كردیم كه مسابقات همزمان نباشند.»

 

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی در ادامه درباره اقدام تعدادی از هواداران خود كه در ورزشگاه بنری را با عنوان "22 روز مانده به بازگشت قلعه‌نویی به استقلال" روی دست گرفته بودند گفت: «من هر وقت با هر تیمی به تهران آمده‌ام، هواداران لطف داشته‌اند. ولی قرار نیست به استقلال برگردم و با كسی صحبت نكرده‌ام.»

همچنین خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت: «خدمت شریف شما عرض كنم...» كه قلعه‌نویی به او گفت: «در طول این 30 سال برای اولین بار است كه كسی به من می‌گوید خدمت شریفتان عرض كنم. به هر حال بزرگوار، من قسمت اول حرف‌های شما را قبول دارم ولی خدمت شریفت عرض می‌كنم كه با شما موافق نیستم.»/انتخاب