ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فواید ورزش برای کودک چاق



 

کودک چاق

 

تحقیقات نشان داده است که کودکان، فعال بودن را از والدین خود یاد می گیرند؛ برای مثال اگر شما همراه کودکتان بیرون بروید و به جای اتوبوس یا تاکسی، پیاده روی کنید و به کودک بگویید" امروز چه روز خوبی است، خستگی از تنم بیرون رفت، چقدر خوب است پیاده روی". به این وسیله به کودک خود یکی از آسان ترین روش ها را برای حفظ سلامتی آموزش داده اید و او را به پیاده روی علاقمند کرده اید. روز بعد هرگاه بگویید، خسته هستم. کودکتان می گوید: برویم پیاده روی!

 

کودکان احتیاج به ورزش سخت برای حفظ تناسب اندام ندارند. آنها بازی کردن را بیشتر دوست دارند. بهتر است با آنها به پارک یا باغ وحش روید، به آنها دوچرخه سواری ، شنا، تنیس و غیره را یاد دهید و بگذارید کودک با بچه ها بازی کند. این بازی ها برای تناسب اندم کودک مفید است. برای تعادل وزن کودک تنها غذای سالم خوردن کافی نیست، بلکه در کنار آن، ورزش کردن نیز نقش مهمی را بازی می کند.

 

کودک چاق

 

تغییر در غذای کودک و ورزش کردن، به معنای تغییر در غذای خودمان و فعال بودن می باشد. اگر شما غذای سالم مصرف کنید و به ورزش کردن عادت کنید، بچه شما هم همین کارها را یاد می گیرد و انجام می دهد. سعی کنید مربی خوبی برای کودکانتان باشید.

 

غذاهای چرب را از غذای روزانه کودک دور کنید و به جای آن غذاهای انرژی زا و پر از کربوهیدرات به کودک خود بدهید، از قبیل: نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی.

 

کودک چاق

 

غذای کودک باید متنوع باشد و همه گروه های غذایی را شامل شود. گروه های غذایی شامل: کربوهیدرات ها، میوه جات سبزیجات، گوشت ها و لبنیات و مقدار کمی روغن می باشد.

 

روی میز به جای شیرینی و شکلات و غیره که برای بدن مضر است، آجیل، مغزها، میوه و میوه خشک بگذارید تا کودک هرگاه احساس گرسنگی کرد از این مواد غذایی مصرف کند.چیپس، پفک، نوشابه و به طور کلی غذاهایی که ارزش غذایی ندارند را در خانه نگه داری نکنید. اگر اینها در خانه نباشد، هم کودک و هم شما نمی توانید مصرف کنید.


غذاهای سالم درست کنید و همه با هم سر سفره غذا حاضر باشید.اگر شما غذای حاضری می خواهید بخورید، بگردید دنبال آن غذایی که ارزش تغذیه ای بیشتری دارد.اگر کودک شما غذای سالم نمی خورد، به هیچ عنوان ناراحت و نگران نباشید، باید به کودک فرصت دهیم تا خودش به سمت غذای سالم بیاید.از غذا به عنوان جایزه برای اصلاح رفتار کودک استفاده نکنید.

 

کودک چاق

 

کنترل در غذا خوردن کودک نکنید. بگذارید خود کودک هرچقدر میل دارد بخورد.کودکانی که از خوردن میوه جات و سبزیجات پرهیز می کنند، ویتامین C لازم را دریافت نخواهند کرد. ویتامین C تقویت سیستم ایمنی و عملکرد بهتر مغز و حفاظت پوست را بر عهده دارد.


یکی از مهم ترین کمبودها در رژیم غذایی کودکان، کمبود اسید چرب ضروری امگا 3 می باشد. اسیدهای چرب برای سیستم عصبی و عملکرد مغز ، لازم می باشد.امگا 3 در دانه ها و روغن های ماهی یافت می شود.کلسیم و منیزیوم، که دارای اهمیت فوق العاده زیادی در سلامت استخوان، سیستم عصبی و عضلانی می باشند.

 

کودک چاق


این نکته را نباید فراموش کرد که:


(ما معلم خوبی برای فرزندانمان هستیم و باید سالم غذاخوردن را به آنها یاد دهیم.)

 

 


ویدیو مرتبط :
فواید شرکت در ورزش های رقابتی برای کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فواید ورزش در ماه رمضان



 

فواید ورزش در ماه ر مضان

 

ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت ، ماه انسان ساز و ماه نزول برکات است که هرچه انسان کامل تر باشد از فواید این ماه بیشتر بهره می‌برد.

 

"ورزش" که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است ، در این ماه جلوه پررنگتری یافته و می‌تواند نقش خود دراین مهم را بهتروبیشتر ایفا کند.

 

"ورزش" نه تنها با "روزه" منافاتی ندارد بلکه اگربه‌صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می‌شود واستقامت فکری و صبر آنان را تقویت می‌کند.

 

ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌نماید بطوریکه ورزشکارانی که روزه می‌گیرند کمتر دچار مشکلات گوارشی و قند خون می‌شوند.

 

ورزشکاران می‌توانند با یک برنامه غذایی غنی،انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت‌های ورزشی و حفظ ساختار بدنی بدست آورند.

 

استفاده به موقع و به اندازه از آب ازدیگر نکاتی است که می‌بایست در طول این ماه به آن توجه کرد.در ماه مبارک رمضان کم آبی می‌تواند در برخی از موارد به خصوص هنگام ورزش کردن مشکل ساز شود اما با تغییر زمانی در برناه‌های ورزشی می‌توان بااین مشکل مقابله کرد.

 

ورزشکاران می‌توانند برنامه ورزشی صبح خود را به عصر و بعد از افطار منتقل کنند و به این ترتیب، احتمال وقوع مشکلات را به حداقل برسانند.

 

به‌افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند نیز توصیه می‌شود که درهنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند تا علاوه براینکه این نیاز بدن را مرتفع کرده باشند ، مقداری آب در بدن ذخیره کنند تا در موقع نیاز و از دست رفتن آب بدن، از آن بهره جویند و به این ترتیب احتمال وقوع خطرات ناشی از کم آبی را به حداقل برسانند.

 

راهکار دیگر هم این است که افراد از مصرف مواد غذایی که باعث از دست رفتن آب بدن از راه ادرار می‌شود، خودداری کنند.در این بین کافئین یکی از مهمترین این مواد است که در قهوه و چای فراوان وجود دارد

 

فواید ورزش در ماه ر مضان

 

روزه تاثیر منفی در فعالیت ورزشی ندارد

 

عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی ایران گفت: روزه در صورت توجه به مسایل تغذیه‌ای تاثیر منفی در فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای و مبتدی افراد نمی‌گذارد.

 

دكتر "فریال فانیان"روز یكشنبه در گفتگو با خبرنگارایرنا افزود: بهترین زمان برای ورزش بعد از سحر و افطار است چون بدن نیازهای تغذیه‌ای خود را رفع كرده و می‌تواند آماده فعالیت‌های حرفه‌ای و عادی باشد.

 

وی به ورزشكارانی كه درطول روز باید ورزش و تمرین كنند،توصیه كرد: هنگام سحر و افطار از غذاهای انرژی زا سبك و مقوی مانند شیر، خرما، عسل، سبزی، چای و آب میوه‌هایی چون پرتغال، لیمو و هویج بیش از گذشته استفاده كنند.

 

وی با اشاره به‌اینكه كاهش قند خون در شرایط روزه‌داری بویژه در نیمه دوم روز، بروز می‌كند، افزود: رعایت موارد فوق از سوی ورزشكاران حرفه‌ای و عادی ضروری است.

 

وی بااشاره به‌اینكه كم‌آبی،كاهش حجم‌خون و مایعات از جمله اثرات روزه‌داری بر بدن ورزشكار و یا دیگر افراد است، گفت: برای جلوگیری از مشكلات كم‌آبی، بی‌حالی و سستی بدن، اختلال در تنظیم درجه حرارت بدن، جلوگیری از غلیظ شدن خون و كاهش اكسیژن رسانی مغز و عضلات در فاصله افطار تا سحر، آب و مایعات مصرف شود.

 

عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی افزود: در صورتی كه فرد روزه‌دار قصد فعالیت ورزشی دارد، برای جلوگیری از كاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع كه درشرایط بی‌غذایی پس از تمرین حادث می‌شود،باید یكی دوساعت قبل از افطار فعالیت با شدت سبك و متوسط انجام دهد.

 

عضو فدراسیون پزشكی جمهوری اسلامی افزود: در صورتی كه فرد روزه‌دار قصد فعالیت ورزشی دارد، برای جلوگیری از كاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع كه درشرایط بی‌غذایی پس از تمرین حادث می‌شود،باید یكی دوساعت قبل از افطار فعالیت با شدت سبك و متوسط انجام دهد