ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فردوسی پور: فوتبالیست کتابخوان کم داریم


از جدیدترین اثر عادل فردوسی پور در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.

خبر آنلاین: عادل فردوسی پور در گفت و گویی درباره دومین کتاب خودش به نام "هنر شفاف اندیشیدن" حرف های جالبی زد.

او در بخشی از این کتاب درباره راه های تقویت کتابخوانی می گوید:«واقعا آمار فروش کتاب در ایران افتضاح است.متاسفانه سرانه آدم هایی که کتاب می خوانند خیلی پایین است.کتاب "دشمن علیه فوتبال" من که خیلی ها می گویند اسم عادل فردوسی پور روی آن بود فقط 5 بار منتشر شد که در قیاس با آمارهای جهانی خیلی عدد خوبی نیست.»

 در بخش دیگری از این گفت و گو فردوسی پور در پاسخ به این سوال که چرا فوتبالیست هایی که کتابخوان هستند(مثل مجتبی جباری) را به برنامه نود دعوت نمی کنید این واکنش را نشان داد:«جباری اخلاق خاصی دارد،من هم همین طور.اگر او را به نود بیاورم خیلی زود دعوای مان می شود.(با خنده)در کل واقعا تعداد فوتبالیست هایی که کتاب می خوانند زیاد نیست و خیلی سخت است که کسی را کتابخوان کرد.»

کتاب "هنر شفاف اندیشیدن" کتابی است که نشرچشمه آن را منتشر کرده و درباره راهکارهایی برای زندگی بهتر است.فردوسی پور ادامه می دهد:«اجرای برنامه تلویزیونی خیلی خوب است اما ترجمه کتاب و کتاب نوشتن خیلی بهتر است.خودم این کار را خیلی بیشتر دوست دارم و دلم می خواهد این مسیر را ادامه بدهم.»


ویدیو مرتبط :
واکنش کم نظیر عادل فردوسی پور به مسئله فلسطین و غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظهور عادل فردوسی‌پور با کتاب جدید/من هم مثل اکثر ایرانی‌ها کتابخوان نیستم!



  ،  فردوسی پور, عادل فردوسی پور, زندگی نامه عادل فردوسی پور

 

ظهور عادل فردوسی‌پور با کتاب جدید/من هم مثل اکثر ایرانی‌ها کتابخوان نیستم!

کتاب - عادل فردوسی‌پور، گزارشگر باسابقه فوتبال ایران امروز(شنبه 16اردیبهشت) در غرفه انتشارات بهشت حضور یافت تا «کتاب فوتبال» که تازه ترین اثر اوست، با حضور خودش به مخاطب عرضه شود.

 

عادل فردوسی‌پور در گفتگو با ایبنا با بیان اینکه مردم ما زیاد کتابخوان نیستند و من نیز جزو همان مردم هستم و البته امیدوارم در سال جاری بیشتر کتاب بخوانم، گفت: هنوز از نمایشگاه بازدید نکرده‌ام اما در مجموع برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد مهمی است و اگر به صورت مطلوب برگزار شود باعث افزایش سرانه مطالعه در کشورمان خواهد شد، متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است.

 

فردوسی‌پور که به تازگی «کتاب فوتبال» را توسط انتشارات بهشت به نمایشگاه کتاب آورده است درباره این کتاب گفت: این اثر دایره‌المعارف بسیار کوچکی درباره فوتبال است که به پیشنهاد استادان و همکارانم در دانشگاه شریف برای ترجمه انتخاب کرده‌ام. «کتاب فوتبال» اثری است که هر علاقه‌مندی به فوتبال می‌تواند آن را بخواند و از مطالب جالب و کاربردی آن استفاده کند.

 

وی شمارگان کتاب‌های ورزشی منتشر شده در ایران را بسیار کم توصیف کرد و گفت: در این میان کتاب‌های ورزشی بیشتر کتاب‌های ترجمه مشاهده می‌شود تا تالیف. «کتاب فوتبال» نخستین‌بار در سال 2008 میلادی در انگلستان به چاپ رسیده است و تهیه و تدوین آن را یک تیم حرفه‌ای از کارشناسان فوتبال و روزنامه‌نگاران مطرح انگلستان به عهده داشته‌اند. این کتاب در 380 صفحه به چهار موضوع اصلی تاریخچه پیدایش فوتبال و مقررات آن، تاکتیک‌های فوتبال، تیم‌های ملی و باشگاه‌ها، بازی‌های جهانی و رکوردها می‌پردازد.

 

ساکنان تهران و آنها که به هر دلیل فرصت حضور در نمایشگاه کتاب را ندارند، برای تهیه این کتاب (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند./خبرآنلاین