ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فدراسیون اسیر موج تبلیغاتی تمدید نشود!


کارشناسی فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال نباید اسیر موج تبلیغاتی تمدید قرارداد کی‌روش شود بلکه باید با کار کارشناسی عملکرد کی‌روش را بررسی کنیم.

ایسنا: کارشناسی فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال نباید اسیر موج تبلیغاتی تمدید قرارداد کی‌روش شود بلکه باید با کار کارشناسی عملکرد کی‌روش را بررسی کنیم.

بیژن ذوالفقارنسب درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: قبل از جام جهانی خیلی‌ها می‌گفتند ما سه بازی سخت را پیش رو داریم و همگان دیدند که اینگونه بود. در دو بازی اول با برنامه و خوب بازی کردیم اما در بازی سوم کی‌روش تغییر تاکتیک داد و در نهایت دیدگاه‌هایش به نتیجه نرسید و بازی را واگذار کردیم. در مجموع فکر می‌کنم از لحاظ کار تیمی خوب بودیم اما اگر بخواهیم نتیجه کسب‌ شده را با دوره‌های قبل مقایسه کنیم در واقع ضعیف ظاهر شدیم.

وی همچنین درباره عملکرد سه سال و نیمه کارلوس کی‌روش در ایران گفت: در سال اول حضور او در ایران خیلی‌ها منتظر بودند تا عملکرد او را ببینند. اعتقاد دارم که در سال اول خیلی با انگیزه‌ کار کرد و به بازیکنان جوان توجه بیشتری داشت اما در سال دوم مشکلات او شروع شد. او با برکناری سرپرست تیم ملی و همچنین مدیر رسانه‌ای خود را به چالش کشید و بعد نیز با درگیری‌هایی که با لیگ داشت حاشیه‌های زیادی را درست کرد. به اعتقاد من فدراسیون باید کی‌روش را کنترل می‌کرد اما کی‌روش هر کاری که می‌خواست انجام می‌داد.

ذوالفقارنسب ادامه داد: البته عملکرد کی‌روش نقاط مثبتی هم داشت. او به بازیکنان شاغل در خارج روی آورد اما در این میان به لیگ ایران بی‌توجه بود و اعتقادی به لیگ ایران و مربیان نداشت اما اگر بخواهیم سال سوم حضورش را بررسی کنیم به بازی‌های مقدماتی جام جهانی می‌رسیم. بازی‌هایی که با فراز و نشیب زیادی همراه بود. فکر می‌کنم کی‌روش تصمیمات عجولانه‌ای می‌گرفت. به طور مثال نباید اردوی آفریقای جنوبی به هر قیمتی برگزار می‌شد.

کارشناس فوتبال با اشاره به نقاط مثبت عملکرد کی‌روش گفت: در چند بازی یک سازمان دفاعی خوب را به نمایش گذاشتیم و این نشانگر عملکرد کی‌روش است. ما در جام جهانی هم با همین عملکرد دو بازی خوب را انجام دادیم.

وی درباره تمدید قرارداد کی‌روش نیز اظهار کرد: اگر بتوانیم قرارداد کی‌روش را طوری تمدید کنیم که شرایط و ضوابط خاصی در آن دیده شود و مبلغ قراردادش منصفانه افزایش یابد من موافق تمدید قرارداد او هستم اما نباید تن به هر درخواستی بدهیم و با هر قیمت قرارداد او را تمدید کنیم.

ذوالفقارنسب در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به موجی که برای تمدید قرارداد کی‌روش به راه افتاده است این موج دست فدراسیون را در مذاکرات نخواهد بست؟ به ایسنا گفت: فدراسیون ضوابط و برنامه‌ای برای آینده داشته باشد مطمئناً تحت تأثیر هیچ جوی قرار نخواهد گرفت. فدراسیون باید اتاق فکری تشکیل دهد و عملکرد کی‌روش را پشت درهای بسته بررسی کند و اگر تصمیم بر تمدید قرارداد گرفت پشت درهای بسته با کی‌روش مذاکره کند اما اگر قصد داشت قرارداد کی‌روش را تمدید نکند به طور رسمی اعلام کنند. مدیران فدراسیون نباید تحت تأثیر هیجانات عمومی قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به جام ملت‌های آسیا گفت: جام ملت‌های آسیا نزدیک است و خیلی از تیم‌هایی که در این جام حضور دارند دست به جوان‌گرایی می‌زنند. هر کسی سرمربی ایران باشد باید با یک تغییر نسل وارد این بازی‌ها شود و هر بازیکنی می‌تواند در جام جهانی بعدی به میدان برود را در این جام از او استفاده کند. من معتقدم بازیکنان 32، 33 سال که در جام جهانی بعدی شانسی برای بازی کردن ندارند نباید در جام ملت‌ها حضور داشته باشند. باید به فکر یک تغییر نسل باشیم تا 4 سال بعد در جام جهانی نتایج بهتری کسب کنیم.


ویدیو مرتبط :
توافق باورمن و فدراسیون بسکتبال برای تمدید قرارداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فدراسیون فوتبال شرمنده تاریخ نشود!



 

فدراسیون فوتبال شرمنده تاریخ نشود!

 

صمد مرفاوی: فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری در ماجرای مس و ذوب آهن در بوته آزمایش قرار دارد. آن ها اگر به گونه ای تصمیم بگیرند که با منطق جور نیاید نه فقط جواب کرمانی ها که باید جواب کل فوتبال ایران را بدهند چراکه به شدت زیر سوال می روند.

 

به شخصه امیدورام کمیته ای که برای این موضوع تشکیل شده است به گونه ای تصمیم نگیرد که بعدا شرمنده تاریخ شود.

صمد مرفاوی در حالی تعطیلات بلند مدت بین فصل لیگ برتر را آغاز می کند که هنوز استرس تصمیم نهایی فدراسیون فوتبال در رابطه با نتیجه بازی تیمش برابر ذوب آهن را در دل دارد. هرچند که طولانی شدن قضیه او را نیز خسته کرده است اما سرمربی مس همچنان با دقت فراوان اخبار راجع به این قضیه را دنبال می کند. مرفاوی پس از صحبت های شریفی رئیس کمیته انضباطی همچنان تکرار بازی را حق تیم خودش می داند!

_ ظاهرا قرار نیست ماجراهای بازی تیم شما برابر ذوب آهن تمام شود؟

خود من هم از این وضعیت خسته شده ام چه رسد به مردم! قضیه حالت فرسایشی به خود گرفته است و من منتظر هستم تا ببینم مسئولین باشگاه در نهایت چه اقدامی را انجام خواهند داد.

_ شخصا دیگر دنبال ماجرا را نمی گیرید؟

تا جایی که به من مربوط می شود من اقدامات خودم را انجام داده ام. تیم مال من نیست و این مسئولان باشگاه هستند که دیگر نباید اجازه دهند در این مرحله حق مردم کرمان ضایع شود.

_ اما صحبت های رئیس کمیته انضباطی چندان به نفع تیم شما نبود!

فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری در ماجرای مس و ذوب آهن در بوته آزمایش قرار دارد. آن ها اگر به گونه ای تصمیم بگیرند که با منطق جور نیاید نه فقط جواب کرمانی ها که باید جواب کل فوتبال ایران را بدهند چراکه به شدت زیر سوال می روند.

_ برخی ها معتقدند که اعمال نفوذها در فدراسیون فوتبال زیاد است شما به این امر اعتقاد دارید؟

تا زمانی که فدراسیون تصمیم نهایی اش را برای این مسئله اعلام نکند نمی توانیم درمورد آن به صراحت صحبت کنیم. به شخصه امیدورام کمیته ای که برای این موضوع تشکیل شده است به گونه ای تصمیم نگیرد که بعدا شرمنده تاریخ شود.

_ هوشنگ نصیرزاده معتقد است تکرار بازی باعث یک بدعت بد در فوتبال ایران می شود!

بدعت بد این است که یک امر خلاف مقررات را جا بی اندازیم. طبق تمام قوانین دنیا بازی باید قانونا تکرار شود. انجام قانون بدعت بد است یا محروم کردن یک تیم از حقش؟! ضمن اینکه نصیرزاده یک نظر برای خودش داده است و اصلا وجاهت قانونی ندارد!

_پس تحت هر شرایطی اگر تصمیم علیه شما باشد نمی پذیرید؟!

گفتم تصمیم باید ادله منطقی داشته باشد. آن ها با دلایل منطقی و محکمه پسند به ما بگویند که حق شما نیست بازی تکرار شود ما می پذیریم!.../عصر ایران