ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

فان‌ باستن: کرایف الگوی من بود


یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال از اسطوره فقید فوتبال هلند به عنوان الگوی خود نام برد.

خبرگزاری تسنیم: مارکو فان باستن، ستاره پیشین تیم ملی هلند و میلان از یوهان کرایف، اسطوره تازه درگذشته فوتبال کشورش به عنوان قهرمان و الگوی زندگی خود نام برد.

مرد سال 1992 فوتبال دنیا درباره کرایف که روز پنجشنبه به دلیل بیماری سرطان در سن 68 سالگی درگذشت، گفت: به عنوان کسی که در آژاکس زیر نظر کرایف بازی کرده‌ام، باید بگویم او اسطوره و الگوی همه زندگی‌ام بود. همیشه از تماشای تیم رویایی دهه 70 آژاکس متشکل از نیسکنس، اسوارت، کرول و البته کرایف لذت می‌بردم. وقتی کودک بودم بازی‌های این تیم بزرگ که سه بار متوالی قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد را می‌دیدم. همه اعضای آن تیم فوق‌العاده به توپ ضربه می‌زدند اما هوش و توانایی های کرایف چیز دیگری بود.

فان‌باستن از خاطراتش با اسطوره حرف زد و عنوان کرد: اولین ملاقات با کرایف را به یاد دارم. 15 سال یا کمی بیشتر داشتم. او به سمت من آمد و به احترامش از جا برخاستم. دست دادن با او افتخار بزرگی بود. وقتی گفت نامم را می‌داند، از خوشحالی منفجر شدم. برای یوهان کبیر احترام زیادی قائل بودم. حالا که یوهان جانش را از دست داده، خیلی بیشتر از همیشه به یاد می‌آورم که چه خدماتی به فوتبال دنیا و هلند ارائه کرد.


ویدیو مرتبط :
فان باستن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: زندگینامه فوتبالی مارکو فان باستن


طرفداری: