ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

عباسی: معیار کفاشیان درباره عدم حمایت را نمی‌دانم/ بنا فراموش نکند به مردم دین دارد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بنا فراموش نکند به مردم دین دارد/ از شیطنت‌های لغو سفر شیخ‌احمد بی‌خبرم

عباسی: معیار کفاشیان درباره عدم حمایت را نمی‌دانم/ قرار نبود رویانیان استعفا کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: دلیل ادعای کفاشیان مبنی بر عدم حمایت از سوی وزارت را نمی‌دانم.

به گزارش  فارس، محمد عباسی در برنامه تلویزیونی زاویه در خصوص مسائل مختلف ورزش ایران صحبت‌هایی را مطرح کرد که متن آن را در زیر می‌خوانیم.

عباسی در ابتدا در خصوص تغییر سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و امور جوانان اظهار داشت: نمی‌توان به این موضوع به صورت سیاه یا سفید نگاه کرد. در سازمان تربیت بدنی رئیس اختیاراتی داشت و در وزارت ورزش هم رئیس اختیاراتی دارد. که برخی از آنها مشترک بود.  ادغام دو مجموعه به یک وزارتخانه کار سخت و سنگینی بود که خوشبختانه با دعای خیر مردم به خوبی انجام شد. تنظیم ساختار برای وزارتخانه کار دشواری بود که به خوبی با حمایت مسئولان انجام شد و نتیجه آن را در المپیک 2012 شاهد بودیم.

وی در خصوص اینکه سیستم اداری وزارت ورزش کمی معیوب است و استعداد یابی به صورت دقیق در آن انجام نمی‌شود، تصریح کرد: بحث عیب در استعداد یابی برای تمامی استعدادهای کشور صادق است و چون منابع انسانی ما محدود است باید به خوبی از فرصت‌ها استفاده کنیم. افرادی باید وارد بحث قهرمانی شوند که تمام شرایط را دارا باشند. استعدادیابی در تمام استان‌های کشور فعال شده است حتی آزمایش‌هایی بر روی برخی ورزشکاران با حضور خانواده آنها انجام می‌شود تا استعدادها به صورت حقیقی مشخص شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که وجود پول در فوتبال به استعداد یابی در سایر رشته‌ها لطمه‌ای وارد می‌کند یا خیر، ‌عنوان کرد: بحث وجود پول در فوتبال جنبه تبلیغاتی دارد، البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که فوتبال در کشور ما یک ورزش فراگیر است و از طرفی برخی رشته‌ها را نمی‌توان در مکان‌های عمومی اجرا کرد. رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه برداری درخشش قابل توجهی در مسابقات بین‌المللی داشتند، اما فوتبال متاسفانه در رده بندی جهانی جایگاه بالایی ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که ما در سایر رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص کشتی و اختلافات موجود در این رشته خاطرنشان کرد: فرایند اداره فدراسیون‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارد و نباید به صورت صفر یا صد به آنها نگاه کرد. از زمانی که من مسئولیت گرفتم توجه خاصی به کشتی داشتم و خوشبختانه نتیجه آن را هم در مسابقات المپیک دیدیم. باید اعلام کنم بین تمام فدراسیون‌ها بیشترین کمک مالی را که تقریبا بیش از 10 میلیارد تومان بود به فدراسیون کشتی کردیم، چرا که به خوبی تشخیص داده بودیم ورزش اول کشور کشتی است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که برخی از مشکلات و مسائل به وجود آمده داخلی هستند. برای مثال چندی پیش شنیدم که یکی از مسئولان کشتی اعلام کرده بود در اردوی تیم ملی نان بیات خوردیم. من به عنوان وزیر ورزش نمی‌توانم به مسئولان فدراسیون کشتی بگویم که در صف نانوایی بایستند و برای ملی پوشان نان تازه تهیه کنند.

عباسی با اشاره به ترک اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از سوی محمد بنا عنوان کرد: من برای بنا احترام خاصی قائل هستم و خوشحالم که در جلسه با رئیس جمهور تجلیل خوبی از وی انجام شد. باید قدر امثال بنا را بدانیم، اما وی هم نباید فراموش کند که چه دینی به مردم دارد. فدراسیون کشتی باید شرایطی را فراهم کند که در این راستا جلساتی را هم با آنها تشکیل دادیم.

وزیر ورزش و امور جوانان با بیان اینکه مسئولان فدراسیون کشتی قول دادند مسائل اجرایی را حل کنند، اظهار داشت: امیدوارم محمد بنا هر چه زودتر به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی باز گردد و باز هم برای ایران افتخار آفرینی کند. اما اگر این شرایط فراهم نشد کشتی فرنگی با گروهی دیگر باید برای افتخارآفرینی تلاش کنند.

وی ادامه داد: تمام کارهایی که لازم بود توسط ما انجام شد. نمی‌توانیم به مسائل اجرایی فدراسیون‌ها ورود کنیم. با توجه به اینکه گروهی که در تیم ملی کشتی فرنگی فعالیت می‌کنند از دوستان و نزدیکان بنا هستند، به نظر می‌رسد برای برپایی اردو از وی مشورت می‌گیرند، اما با تمام این شرایط امیدوارم بنا به کشتی فرنگی بازگردد.

عباسی در خصوص احتمال تغییر در راس فدراسیون کشتی گفت: مدیران فدراسیون‌ها باید اختیاراتی داشته باشند تا بتوانند برنامه‌های مدنظر خود را اجرا کنند. ما هم طبق قانون در پایان عملکردشان را ارزیابی می‌کنیم و اگر لازم باشد به سمت اصلاح یا تغییر پیش می‌رویم.

وی در مورد علیرضا عزیزی، پیشکسوت فوتبال که از عدم توجه مسئولان بسیار گلایه داشت، عنوان کرد: من تا حدی عزیزی را می‌شناختم؛ وی یکی از شخصیت‌هایی بود که در دهه 50 برای جوانان انگیزه و الگو بود که امیدوارم وی هر چه زودتر سلامتی‌اش را به دست آورد. تعجب می‌کنم که فدراسیون فوتبال ستاره‌های گذشته این رشته را به راحتی فراموش می‌کند. به تمام همکاران توصیه می‌کنم که ضمن عیادت از وی کمک‌های لازم را در حق وی انجام دهند.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به این سؤال که ممکن است در جلسه‌ای که اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود تغییراتی در فدراسیون فوتبال اعمال شود ، تصریح کرد: حرف‌هایی که مطرح می‌شود نباید دال بر این باشد که یک فدراسیون مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. فدراسیون فوتبال معتقد است که از سوی وزارت ورزش حمایت نمی‌شود. این در حالی است که هزینه‌های زیادی وارد فوتبال شده؛ امسال به دلیل تحریم‌های موجود بودجه تمام فدراسیون‌ها کم شده است. با این حال پس از کشتی، بیشترین کمک مالی را به فدراسیون فوتبال انجام دادیم. شاید این حمایت‌ها مطابق با نیازها کم باشد اما وظیفه ما این است که این کار را انجام دهیم. تمام امکانات از جمله استادیوم آزادی، هتل المپیک و سایر ورزشگاه‌ها به صورت تمام و کمال در اختیار فوتبال است و اگر به خوبی از این امکانات استفاده شود بسیاری از عیب‌ها از بین می‌رود.

عباسی با بیان اینکه تا جایی که در توانمان بوده برای فوتبال خرج کرد‌ه‌ایم، افزود: در شرایط کنونی باید از مدیران فوتبال و تیم ملی حمایت کنیم که حتی شخص آقای رئیس جمهور به این موضوع تاکید داشت. در وزارت ورزش بی‌مهری نسبت به کسی وجود ندارد. فوتبال نیاز به تحول دارد، اما این جمله بدان معنی نیست که ما از آنها حمایت نمی‌کنیم. مجمع باید تصمیم گیری کند و ما هم بر حسب وظیفه از رئیس حمایت می‌کنیم.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به این سؤال که در انتخابات سال گذشته وزارت ورزش کمی ناپخته عمل کرد و اینکه آیا برای انتخابات پیش رو تغییراتی خواهند داشت یا خیر، گفت: سال گذشته هم اگر اعضا کمی به شرایط توجه می‌کردند، خیلی چیزها را متوجه می‌شدند. ما مجمع را تحت فشار قرار نمی‌دهیم و اعضا باید مثل سال گذشته آزادی عمل داشته باشند. سال گذشته فضای کاذبی ایجاد شد و برخی رسانه‌ها در آن زمان به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند و بی‌انصافی است اگر خود را بی‌تقصیر بدانند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال اختلافی با هم ندارند ما یک نظام سیاست گذار هستیم و این یعنی باید ارزیابی و اصلاح داشته باشیم که ممکن است این اصلاح به سود برخی‌ها باشد و بر عکس. من هم از شرایط موجود راضی نیستم و معتقدم اعضای مجمع باید تصمیم نهایی را بگیرند.

وی در مورد اینکه کفاشیان گفته بود از من حمایت کافی انجام نمی‌شود، تاکید کرد: نمی‌دانم شاخص‌های کفاشیان برای بیان این جمله چیست، امکانات خوبی در اختیار فوتبال قرار دارد که مسئولان باید به خوبی از آن بهره ببرند. امیدوارم با تصمیمی که گرفته می‌شود فوتبال وارد فضای خوبی شود.

عباسی در مورد صحبت‌های رویانیان مبنی بر اینکه با اصرار وزارت ورزش به کارم در پرسپولیس ادامه دادم، اظهار داشت: هر کس تا هر زمانی که مدیر است باید با قدرت به کارش ادامه دهد. بحث استعفای رویانیان مطرح شد، اما بعید می‌دانم خودش هم از این کار راضی باشد. موضوع استعفا مطرح نبود، چرا که چنین قراری با هم نداشتیم. رویانیان نمی‌خواهد با احساسات هواداران بازی کند و توصیه می‌کنم سایر دوستان هم دست به چنین کارهایی نزنند البته در این بین رسانه‌ها هم باید کمک کنند تا هواداران دلخور نشوند. اگر رویانیان بخواهد برود عملکردش را ارزیابی می‌کنیم و سپس تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به این سوال که از عملکرد مدیر عامل استقلال بیشتر راضی هستید یا مدیر عامل پرسپولیس عنوان کرد: من اصلا گرایش فوتبالی و عرق باشگاهی ندارم. تمام باشگاه‌ها را دوست دارم و این موضوع که گفته می‌شود من استقلالی هستم صحت ندارد. وظیفه من قدردانی است و جا دارد از مدیر عامل هر دو تیم به خاطر زحماتی که کشیده‌اند تشکر کنم.

وی در ادامه در مورد خصوصی شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه‌هایی مانند تراکتورسازی، سپاهان، گهر و سایر باشگاه‌ها برای تیم ملی و فوتبال نقش آفرینی کردند. اما چون از گذشته بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس مطرح بود جا دارد یک بار دیگر در این خصوص صحبت کنم. تمام شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند. اما قانون می‌گوید این کار تا سال 93 باید انجام شود. یعنی این بحث از قبل مطرح بوده. وقتی موضوع را دنبال کردم متوجه شدم که دولت باید شرکت‌هایی را به مردم واگذار کند که سود ده باشند. چون تراز مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سودآور نیست، به همین دلیل کمی در خصوصی شدن این دو باشگاه با مشکل روبرو هستیم. با این شرایط ابتدا باید این دو باشگاه را سودآور کنیم و سپس به فکر واگذاری آنها باشیم. تمام اثرات مثبت و منفی این کار باید ارزیابی شود تا به تدریج بتوانیم سهام این دو باشگاه را در فرابورس عرضه کنیم.

عباسی در مورد تغییر اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش ناظر بر تمام ارکان است. طبق اساسنامه کمیته و توصیه‌هایی که منشور المپیک دارند تمام کشورها 2 ماه پس از المپیک باید مجمع برگزار کنند تا انتخابات برگزار شود. متاسفانه مجمع ایران به تعویق افتاد و معترضان زیادی هم داشت؛ علت را جویا شدم و دیدم که اساسنامه باید اصلاح شود و این اصلاح هم باید قبل از المپیک انجام می‌شد، چون موضوع جدیدی نبود. نامه‌ای که از مجامع بین‌المللی به ایران رسیده بود، به این معنی نبود که حتما اساسنامه باید عوض شود. به نظر من نیازی به تغییر نبود و اگر هم بود باید قبلا انجام می‌شد نه در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک. در نامه مسئولان بین‌المللی آمده بود که آیا می‌خواهید اساسنامه خود را به روز کنید یا خیر، و زمان آن را مشخص کنید. گاهی از صحبت‌هایی که مطرح می‌شود نگران می‌شوم، چرا که برخی‌ها از اختلافات صحبت می‌کنند. به هر حال امیدوارم مجمع زودتر برگزار شود.

وی با بیان اینکه ورزش ایران به صورت دموکراتیک پیش می‌رود، اظهار داشت: برخی از مسئولان بین‌المللی به من گفتند که در رسانه‌های ایران صحبت‌هایی از قول برخی مسئولین مطرح می‌شود که برای ما کمی عجیب است. این موضوع یعنی اینکه سیگنال‌هایی از داخل کشور به مسئولان بین‌المللی ارسال می‌شود.

عباسی در مورد لغو سفر شیخ احمد به ایران و اینکه آیا این موضوع به شیطنت‌های داخلی ربط دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم. آمدن وی به ایران ربطی به اساسنامه نداشت. زمانی که در لندن بودم چندین بار از ورزش ایران برای وی تعریف و تمجید کردم و شیخ احمد هم قول داد شهریور ماه به ایران بیاید. با این شرایط باید بگویم وی را من به ایران دعوت کردم و موضوع شیطنت‌ها را هم نمی‌دانم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید، تصریح کرد: در تعلیمات دینی ما تاکیدات خوبی در این خصوص شده که خودمان را مدیون بدانیم تا مغرور نشویم. انصافا کارهای خوب و سختی برای اولین بار انجام شد اما با تمام این شرایط نمی‌توانم نمره زیادی به خودم بدهم. چرا که معتقدم هر اتفاقی که افتاده است از توجهات خداوند و دعای مردم بوده است.

وزیر ورزش و امور جوانان با اشاره به اینکه سرانه ورزش در ایران نزدیک به 60 سانتی متر برای هر نفر است و باید تلاش کنیم تا آن را افزایش دهیم، گفت: تقسیم امکانات در نقاط مختلف کشور از جمله وظایف مهم ما است تا عدالت به خوبی اجرا شود. سرانه 60سانتی متر برای هر نفر رقم بالایی نیست که امیدوارم با اختصاص بودجه مناسب بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که ورزشگاه نقش جهان اصفهان چه زمانی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توانم زمان دقیقی برایش تعیین کنم. چرا که با مشکل بودجه روبرو هستیم. اما با این شرایط تدابیری اندیشیده‌ایم که اگر مشکل خاصی پیش نیاید، در بهار سال 92 این ورزشگاه را افتتاح خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص حضورش در رختکن تیم ملی فوتبال پس از بازی برابر کره جنوبی و پرداخت پاداش به ملی‌پوشان گفت: قضاوت‌ها و زاویه نگاه‌ها متفاوت است ما نتایج خیلی چیزها را باید در جام جهانی ببینیم. بارها قول داده بودم که به ملی‌پوشان پاداش بدهم و سرانجام این کار را پس از بازی برابر کره جنوبی انجام دادم. پس بهتر است از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که من به وعده‌ام عمل کردم و از ملی‌پوشان بابت پیروزی با ارزش‌شان تقدیر کردم./فارس

 


ویدیو مرتبط :
ملت ایران دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه دوم ملی پوشان این بار در حمایت از شیث و خطاب به کفاشیان



 

نامه دوم ملی پوشان این بار در حمایت از شیث و خطاب به کفاشیان

 

بازیکنان تیم ملی فوتبال امضای خود را پای نامه ای انداختند که فحوای آن حمایت از شیث رضایی بازیکن جنجالی پرسپولیس است.

به گزارش جام نیوز به نقل از سایت گل، بعد از نامه ملی پوشان در حمایت از محمد نصرتی این بار آنها با میانداری جواد کاظمیان نامه ای را خطاب به علی کفاشیان تنظیم کردند و در آن از او خواستند تا به عنوان متولی فوتبال ایران مراقب شرایط بیرونی در اعلام رای انضباطی درباره حرکت جنجالی دو بازیکن پرسپولیس باشد.

در این نامه از کفاشیان خواسته شده که در رای کمیته انضباطی قائل به تخفیف باشد تا شیث رضایی را دچار محرومیت سنگین نکنند.

شنیده می شود که همه ملی پوشان پای این نامه را امضا کرده اند.