ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طلای آسیا بر گردن حسین ساوه شمشکی


حسین ساوه شمشکی بر سکوی نخست رقابت‌های اسکی قهرمانی آسیا ایستاد.

خبرگزاری ایسنا: حسین ساوه شمشکی موفق شد مدال طلای بیست و چهارمین دوره رقابت‌های اسکی قهرمانی آسیا را بدست بیاورد. در این رقابت‌ها که از ساعت 10 صبح امروز(چهارشنبه) به وقت محلی در پیست یانگ پیانگ کره جنوبی آغاز شده بود، حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی ایران بالاتر از حریفان کره‌ای و ژاپنی خود مدال طلای اسکی مارپیچ کوچک رقابت‌های قهرمانی آسیا را بر گردن آویخت.

در مجموع دو مانش رقابت‌های مارپیچ کوچک، حسین ساوه شمشکی با مدت زمان یک دقیقه و 32 ثانیه و 81 صدم ثانیه مدال طلا را کسب کرد و پس از او نیز کیم دانگ چئول از کره جنوبی با مدت زمان یک دقیقه و 34 ثانیه و 14 صدم ثانیه به مدال نقره رسید و چوی چانگ هیون دیگر اسکی باز کره‌ای با مدت زمان یک دقیقه و 35 ثانیه و 54 صدم ثانیه به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

حسین ساوه شمشکی روز گذشته در بخش مارپیچ بزرگ به مدال نقره دست یافته بود.

همچنین دیگر اسکی بازان ایران محمد کیادربندسری در جایگاه ششم، پویا ساوه شمشکی در جایگاه هفتم، پوریا ساوه شمشکی در جایگاه هشتم قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز فروغ عباسی هشتم، مرجان کلهر نهم، صدف ساوه شمشکی دهم، نجمه زالی یازدهم زیبا کلهر دوازدهم شدند.میترا کلهر نیز با بدشانسی نتوانست رقابت‌ خود را در مانش اول به پایان برساند و از این رقابت‌ حذف شد.

در رقابت‌های مارپیچ کوچک بانوان و در مجموع دو مانش، چوی جونگ هیون از کره جنوبی با مدت زمان یک دقیقه و 42 ثانیه و 58 صدم ثانیه به مدال طلا رسید، تاکاهاشی موی از ژاپن با مدت زمان یک دقیقه و 43 ثانیه و 46 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت و سانگا سایانو دیگر اسکی باز ژاپنی با مدت زمان یک دقیقه و 44 ثانیه و 15 صدم ثانیه مدال برنز را به گردن آویخت.


ویدیو مرتبط :
مدال طلای والیبال اینچئون بر گردن ملی پوشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساوه‌شمشکی به مدال نقره آسیا دست یافت


اسکی‌باز کشورمان در رقابتهای مارپیچ بزرگ مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، به مدال نقره دست یافت که بهترین نتیجه تاریخ اسکی ایران بود.

خبرگزاری مهر: در روز نخست از بیست و چهارمین دوره مسابقات اسکی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ - کره‌جنوبی صبح امروز سه‌شنبه حسین ساوه‌شمشکی در رقابتهای مارپیچ بزرگ حسین ساوه‌شمکی در رده دوم قرار گرفت و به مقام نقره این رقابتها دست یافت.

در این رقابت «چوی چانگ هاین» از کره‌جنوبی با زمان یک دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه قهرمان شد، حسین ساوه‌شمشکی با یک دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت و «ری دونگ کویین» از کره‌جنوبی با زمان یک دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.

در خط شروع مسابقات روز اول و در بخش مارپیچ بزرگ مردان، اسکی بازان ایران شامل پویا ساوه‌شمشکی، محمد کیادربندسری، پوریا ساوه‌شمشکی و حسین ساوه‌شمشکی به رقابت‌ با حریفان خود پرداختند که پوریا ساوه‌شمشکی ششم شد و پویا ساوه‌شمشکی در رده هفتم قرار گرفت.

محمد کیادربندسری هم كه حتی شانس کسب مدال طلا در این رقابتها را داشت، با پشت سر گذاشتن حریفان كمی مانده به خط پایان اوت كرد تا در این رقابت ناکام شود.

همچنین امروز و در مارپیچ کوچک بانوان صدف ساوه شمشکی، میترا کلهر، نجمه زالی، زیبا کلهر، مرجان کلهر و فروغ عباس به مصاف رقیبان خود رفتند که زیبا کهر در رتبه نهم، نجمه زالی در رده دهم و مرجان کلهر در حایگاه یازدهم قرار گرفتند اما سایر نمایندگان ایران در این بخش نتوانستند کار خود را در مانش دوم به اتمام برسانند.

اسکی بازان ایران روز چهارشنبه نیز در بخش مارپیچ کوچک باید به رقابت‌ با حریفان خود بپردازند.

ملی‌پوشان اسكی كه طی سال گذشته با توجه به كمبود برف تمرینات خود را زیر نظر علیداد ساوه شمشكی ادامه دادند، با این نقره نتیجه قابل قبولی كسب كردند. ضمن اینکه فدراسیون اسكی پیش بینی كسب دو مدال در مسابقات فردا در رشته مارپیچ كوچك را دارد.