ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طعنه ویسی به قلعه نویی:برای خودشان جانشین پیدا شود می‌توانند کار کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طعنه ویسی به قلعه نویی

برای خودشان جانشین پیدا شود می‌توانند کار کنند/ بزرگ‌تر از کی‌روش نیست

سرمربی تیم فوتبال پیکان با اشاره به اینکه برخی از مربیان برنامه سه ساله می‌دهند اما امروز با یک باخت می‌خواهند کی‌روش را عوض کنند، گفت: اگر برای آقایان آلترناتیو و جانشین معرفی کنند آیا می‌توانند کارشان را درست انجام دهند؟!

به گزارش مهر، عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل آلومینیوم هرمزگان در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: در تورنمنتی طولانی مانند لیگ تیم‌ها دچار افت و خیز می‌شوند اما خوشبختانه تیم من در هفته‌های اول دچار افت شد ولی خیلی زود توانست روند رو به رشدی را پیدا کرده و امیدواریم با کسب سه امتیاز بازی با آلومینیوم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

وی بازی تیمش مقابل آلومینیوم را سخت عنوان کرد و افزود: در این بازی دو تاکتیک متفاوت برابر هم قرار می‌گیرند. ما تیمی کاملا هجومی هستیم و آلومینیوم تیمی کاملا دفاعی که چهار گل خورده در طول فصل نشان دهنده این مسئله است. پیکان البته بدترین دفاع لیگ را در اختیار دارد که باید بیشتر تلاش کنیم برابر تیم خوب، جنگنده و قلدر آلومینیوم بتوانیم با اجرای برنامه‌های تاکتیکی به برتری برسیم.

سرمربی تیم پیکان در مورد اینکه "چرا در لیگ امسال نمی‌توان تیمی را از پیش برنده دانست؟"، اظهار داشت: تیم‌ها پیشرفت خوبی کرده‌اند و برخلاف گذشته که یک تیم شهرستانی به تهران می‌آمد و مقابل استقلال و پرسپولیس با دست و پای بسته و تن لرزان بازی می‌کرد و می‌باخت امروز تیم‌های کوچک در ورزشگاه آزادی استقلال و پرسپولیس را شکست می‌دهند. این نشان نمی‌دهد سرخابی‌ها در حال درجا زدن هستند، بلکه بیانگر رشد فوتبال باشگاهی ماست که موضوعی بسیار قابل احترام است.

"امروز مردم، رسانه‌ها و کارشناسان از تیم من همیشه توقع بالایی دارند که جای خوشحالی داشته و اعتمادبه‌نفسم را بالا می‌برد"، وی با اشاره به این مطلب در خصوص اینکه "چرا رشد فوتبال باشگاهی باعث پیشرفت فوتبال ملی ایران نشده است؟"، تاکید کرد: متاسفانه از بعد از بازی با اردن تا بعد از بازی با لبنان انتقادهای زیادی از تیم ملی شد و خیلی‌ها تیم ملی را سرکوب و سرزنش کردند که این کار درستی نیست. ما باید طرفدار تیم ملی بوده و به نظر مربی آن احترام بگذاریم.

ویسی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: کی‌روش همان کی‌روش روزهای اول نیست که به ایران آمده است. من کار او را خیلی دوست دارم و بیشتر از همه مربیان در تمرینات تیم ملی حاضر می‌شوم. می توانم بگویم او امروز دست به عصا راه می‌رود. قطعا اگر به این مربی بزرگ انگیزه بدهند تیم ملی خوب بازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اردن هم استرالیا را برد و کره جنوبی مقابل ازبکستان در تاشکند متوقف شد در حالیکه ایران این تیم را در کشورش شکست داده بود، ادامه داد: کافی است ما کره را ببریم آن وقت شاید با اختلاف گل صدرنشین شویم. امروز نباید با یک باخت همه چیز را خراب کرد و تیشه به ریشه تمام مسائل زد. متاسفانه بعضی مربیان می‌گویند باید فوتبال را تعطیل کرد. آخر چگونه و براساس چه بحث کارشناسی این مسئله را مطرح می‌کنند؟!

سرمربی پیکان اضافه کرد: کشورهای عربی سال‌های سال هزینه بسیاری در فوتبال کرده‌اند اما بازدهی نداشته‌اند. آیا آنها فوتبال‌شان را تعطیل می‌کنند؟ با رخ دادن این مسئله چهار، پنج میلیون نفر بیکار شده و حق 50-60 میلیون بیننده گرفته می‌شود. مگر می‌شود این کار را کرد؟! خود آقای مربی هم در صورت رخ دادن چنین موضوعی بیکار می‌شود. اینکه بخواهیم به خاطر تیم ملی چنین تصمیمی را بگیریم درست نیست.

"تیم ملی چیزی را از دست نداده است و هنوز فرصت صعود به جام جهانی را دارد"، ویسی با بیان این مطلب تصریح کرد: به لبنان باختیم آنهم در شرایطی که تا حالا از این تیم گل نخورده و نباخته بودیم. اردن هم تا به امروز استرالیا را نبرده بود اما بی انصافی است که بخواهیم همه چیز را خراب کرده و به کی‌روش و ملی پوشان بی‌حرمتی کنیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی مشکلی ندارد خاطر نشان کرد: در مسابقات مقدماتی جام جهانی همه تیم‌ها با استرس بازی می‌کنند و برای برد به میدان می‌آیند آیا تاکنون بازی‌های زیبایی از کره جنوبی، ژاپن و استرالیا دیده‌اید؟ لبنان با یک موقعیت با یک فرصت روی دروازه ما به گل رسید و برد اما ما نباید همه چیز را از بین ببریم و بیاییم آلترناتیو برای کی‌روش درست کنیم. ما نباید کریمی و نکونام را به خاطر سن بالای‌شان تخریب کنیم، کسانی که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند و اگر می‌خواهیم آنها را عوض کنیم نباید بی‌حرمتی کنیم.

وی با طرح این سئوال که "اگر تیم ملی خوب بازی کند و به جام جهانی نرود همه راضی می‌شوند؟"، اظهار داشت: ما در این بازی خوب نبودیم و باختیم و سه امتیاز را از دست دادیم ولی نباید همه چیز را تخریب کرده و با یک باخت مربی را عوض کنیم. من اگر با یک باخت بحث عوض شدنم مطرح شود ناراحت می‌شوم. اینگونه برخورد کردن‌ها مانند برخوردهای کشورهای عربی است.

ویسی در ادامه به موضوع جالبی هم اشاره کرد: شما مربی تیم ملی می‌شوید سه سال وقت می‌خواهید اما امروز با یک باخت انتظار تعویض مربی تیم ملی را دارید! مگر می‌شود چنین مربی کارکشته و کاربلدی را به همین راحتی عوض کرد؟! مگر او ویسی است که بگویید تجربه ندارد و با یک باخت عوضش کنید. به نظر من بزرگتر از کی‌روش هم در آسیا وجود ندارد.

سرمربی پیکان خاطر نشان کرد: آقایانی که صحبت از جانشین کی‌روش کرده و آلترناتیو درست می‌کنند آیا می‌توانند کارشان را درست انجام دهند؟! بهتر است ما با قلب‌مان بگوییم می‌خواهیم به تیم ملی کمک کنیم نه اینکه بگوییم باید به تیم ملی کمک کرد و از آن طرف کار خودمان را انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر تیم ملی به جام جهانی نرود شما آقایان هم ضرر خواهید کرد ادامه داد: راه نیافتن تیم ملی به جام جهانی باعث می‌شود فوتبال درجا بزند، فدراسیون بهم بریزد و رسانه‌ها و مربیان تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما من مطمئنم اگر به کی‌روش کمک کنیم او تیم ملی را به جام جهانی می‌برد و افتخارش در نهایت برای ایران است.

ویسی با بیان اینکه به عنوان کوچک‌ترین مربی لیگ برتر از همه می‌خواهد که به کی‌روش کمک کند و اگر حرفی دارند رو در رو به او بزنند زیرا می‌پذیرد، ادامه داد: من بارها با او صحبت کرده‌ام و ایشان حرفم را پذیرفت اما بعضی از صحبت‌ها برای خراب کردن و تخریب روحی مطرح می‌شود. ما این همه هزینه کردیم که با کی‌روش به جام جهانی برویم و امروز خیلی زود است در مورد برکناری‌اش صحبت کنیم. باید به او وقت بدهیم تا آنجایی که با فوتبال ایران قرارداد دارد کارش را ادامه دهد. من به او ایمان دارم.

وی در خصوص اینکه چرا برخی از بازیکنان شاخص به تیم ملی دعوت نمی‌شوند، تاکید کرد: فکر می‌کنم دستیارانش کی‌روش لیگ را نگاه می‌کنند اطلاعات خوبی به او نمی‌رسانند. مطمئنم کی‌روش اگر از نزدیک بازی بازیکن خوبی را ببیند او را دعوت می‌کند. خودم هم ایراد می‌گیرم که چرا فلان بازیکن دعوت نشده است اما کی‌روش پسر خاله‌ام نیست که از او حمایت کنم.

ویسی اضافه کرد: با انتقادات جرات و شهامت را از کی‌روش گرفته‌ایم. مطمئنم اگر به او فرصت دهیم می‌تواند با استفاده از بازیکنان جوان و باانگیزه تیم ملی را متحول کند. وقتی من در لیگ برتر با بازیکنان جوان چنین کارهایی می‌کنم او هم می‌تواند در تیم ملی اینگونه عمل کند.

وی ادامه داد: امید ابراهیمی خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند آیا او را به کی‌روش معرفی کرده‌اند یا نفراتی مانند محسن مسلمان و رافخایی را. مطمئنا اگر بازیکنی را می‌خواهند کنار بگذارند نباید به او بی‌احترامی شود و نفرات جدید هم می‌توانند با انگیزه و تلاش به تیم ملی کمک کنند.

سرمربی تیم پیکان در مورد اینکه "چرا نشست‌های مربیان با کی‌روش دیگر برگزار نمی‌شود؟"، تصریح کرد: در آن جلسه‌ای که گذاشتند برخی مربیان آنقدر انتقاد کردند که حال من بهم خورد. خودشان اگر سرمربی بودند ایرادات بیشتری داشتند اما انتقادهای بسیاری مطرح کردند. مطمئنا اگر این جلسات بود اعصاب کی‌روش بیشتر خراب می‌شد و بازی بعدی را هم از دست می‌دادیم. بهتر است به جای این کارها از کی‌روش حمایت کنیم.

سرمربی پیکان در پایان این نشست با شوخی در مورد صحبت میثاقیان که گفت ویسی گواردیولا نباشد مورینیو است، اظهار داشت: خودش هم اکبر اوتی است! من خودم را تنها دوست دارم اما از عملکرد تمام مربیان نت برداری می‌کنم. من به برزیل رفتم و از تمرینات سه تیم مطرح این کشور نت برداری کردم و حتی به لیگ یک هم می‌روم زیرا می‌خواهم هر روز به اطلاعاتم اضافه شود.

این مربی در مورد جریمه شدنش هم از سوی سازمان لیگ به شوخی گفت: فکر می‌کنم درآمدهای فدراسیون کم شده است که ما را جریمه می‌کنند. من فقط هفته اول به نشست خبری قبل از بازی نیامدم ولی مرا دو بازی جریمه کردند. اگر پول می‌خواهند بگویند ما بدهیم، چرا جریمه می‌کنند؟!/مهر

 


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی جانشین جباری را پیدا کرد


هافبک صربستانی در اولین جلسه تمرینی چشم قلعه نویی را گرفت.

نامه: بعد از جدایی مجتبی جباری امیر قلعه نویی تلاش کرد تا خیلی زود جانشینی برای این بازیکن پیدا کند و از همین رو بعد از تماشای فیلم بازی های گوران لاوره هافبک 31 ساله صربستانی این بازیکن از روز گذشته در محل تمرین آبی پوشان در اوکراین حاضر شد.

وی در اولین جلسه چشم قلعه نویی را گرفت ولی قرار شده تا در دیدار با دیناموکیف برای دقایقی به میدان برود.

در صورتی که لاوره مورد تایید نهایی قلعه نویی قرار بگیرد و از لحاظ پزشکی مشکلی نداشته باشد قطعا باشگاه استقلال با این بازیکن قرارداد خواهد بست.

قلعه نویی جانشین جباری را پیدا کرد