ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سیدبندی فصل بعد لیگ قهرمانان تغییر کرد


اتحادیه فوتبال اروپا یوفا نحوه سیدبندی لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده را تغییر داده که ممکن است گروه‌های این رقابت معتبر بسیار سخت‌تر از گذشته شود.

ایسنا: اتحادیه فوتبال اروپا یوفا امروز سیدبندی جدید تیم‌های قاره سبز برای فصل آینده لیگ قهرمانان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم‌های قهرمان 7 لیگ معتبر اروپا (اسپانیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، پرتغال و روسیه) به عنوان سرگروه‌ انتخاب می‌شوند.

بدین ترتیب تیم‌های بارسلونا، یوونتوس، چلسی، بایرن مونیخ، بنفیکا، پاری سن ژرمن، زنیت سن پترزبورگ و آیندهوون سرگروه خواهند بود.

دو تیم فینالیست لیگ امسال یعنی بارسلونا و یوونتوس طبق قانون به صورت اتوماتیک به عنوان سرگروه در فصل آینده بازی می‌کنند بنابراین قهرمان لیگ هلند (آیندهوون) هم به این 7 تیم اضافه می‌شود تا در سید یک گروه‌های هشت گانه قرار گیرند.

پیش از این سیدبندی تیم‌های در لیگ قهرمانان اروپا بر اساس قدرت باشگاه‌ها و میزان صعود آن‌ها در فصل گذشته این لیگ مشخص می‌شد اما در سال 2014 کمیته اجرایی یوفا قوانین سیدبندی را تغییر داد و این کمکی است برای قوی‌تر کردن لیگ‌های داخلی که قهرمان هر کشور بتواند به عنوان سرگروه انتخاب شود.

سیدهای دوم، سوم و چهارم فصل آینده لیگ قهرمانان نیز بر اساس سابقه باشگاه ها در 5 فصل گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا مشخص می‌شود. طبق قانون جدید تیم‌های قدرتمندی چون رئال مادرید، منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال، اتلتیکومادرید، پورتو و... سرگروه نیستند و به احتمال فراوان در سید 2 قرار می‌گیرد که باعث می‌شود که گروه‌ها از سال‌های گذشته به مراتب سخت‌تر شود.


ویدیو مرتبط :
نگاهی بر لیگ قهرمانان فصل قبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی تیم های فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا اعلام شد



 

 

 

اسامی تیم های فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا اعلام شد

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه شنبه، اسامی تیم های حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را اعلام کرد.

در فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا 30تیم به طور مستقیم در رقابت ها حضور خواهند داشت و دو تیم دیگر نیز از مرحله پلی اف (حذفی) راهی این مسابقه ها می شوند.

در دیدارهای منطقه غرب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم های دمپو هند، السد قطر، الاتحاد سوریه و العین امارات حضور دارند. در منطقه شرق تیم های سیریویجایا از اندونزی و موانتونگ تایلند مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

همچنین در پیکارهای ای.اف.اسی کاپ، 28 تیم به طور مستقیم راهی این رقابت های می شوند و چهار تیم از دیدارهای پلی اف به این مسابقه ها راه خواهند یافت.

برای رقابت های ای.اف.سی کاپ نیز چهار باشگاه اربیل عراق،نسف ازبکستان، پرسیپورا جایاپورا اندونزی و تامپینس روورز سنگاپور حضور خواهند داشت.

قرعه کشی مسابقه های گروهی روز شانزدهم آذرماه جاری درهتل هیلتون شهر کوالالامپور مالزی برگزار می شود.

اسامی تیم های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است :

* ژاپن

1- ناگویا گرامپوس

2- تیم دوم لیگ

3- تیم سوم لیگ

4- قهرمان جام حذفی

* کره جنوبی

5- اف سی سئول

6- سوان سامسونگ بلووینگز

7- ججو یونایتد

8- تیم سوم لیگ

* چین

9- شاندونگ لیوننگ

10 – تیانجین تدا

11- شانگهای شنهوا

12- هانگژو گرین تاون

* ایران

13 – فولاد مبارکه سپاهان

14- پرسپولیس

15- ذوب آهن اصفهان

16- استقلال

* عربستان

17- الهلال

18- الاتحاد

19- النصر

20 – الشباب

* امارات

21- الوحده

22 – امارات

23- الجزیره

* استرالیا

24- سیدنی اف سی

25- ملبورن ویکتوری

* ازبکستان

26- بنیادکار

27- پاختاکور

* اندونزی

28- آرما اندونزی

* قطر

29- الغرافه

30- الریان

تیم های حاضر در رقابت های ای.اف.سی کاپ به شرح زیر است :

* منطقه غرب

بحرین

1- الاهلی

عراق

2- دوهوک

3- الطلبه

4- اربیل

اردن