ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زمان قیمت‌گذاری سرخابی‌ها مشخص شد


سرخابی‌ها روز شنبه برای واگذاری به بخش خصوصی قیمت‌گذاری می‌شوند.

خبرگزاری فارس: رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: با حضور دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شنبه آینده در دستور جلسه هیات واگذاری قرار گرفت.

پوری حسینی در مورد قیمت پایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در این مورد هیات واگذاری است که تصمیم می گیرد. هنوز در این خصوص تصمیم گرفته نشده و پیش از تصویب هیات، هر گونه اظهارنظر غیر موجه و غیر مستند است.

رییس سازمان خصوصی سازی در مورد چگونگی شرکت در مزایده دو باشگاه بزرگ پایتخت گفت: مزایده در سازمان خصوصی سازی برگزار می شود. پیش از برگزاری هم ضمن اعلام زمان مزایده، قیمت پایه را هم اعلام می کنیم. واجدین شرایط می توانند در آن شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اهلیت کسانی که برای مزایده ثبت نام می کند چگونه مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: این موضوع بستگی به مصوبه هیات واگذاری دارد اگر اهلیت خاصی را تصویب کند مزایده دو مرحله ای می شود. در یک مرحله اهلیت شناسایی می شود و در یک مرحله پاکت باز می شود ولی اگر اهلت خاصی تصویب نشود یک مرحله ای است و هرکس می تواند سپرده شرکت در مزایده را بدهد، قیمت خود را اعلام کند و پاکتش باز شود.

پوری حسینی اعضای هیات واگذاری که حق رای دارند را مرکب از وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر دادگستری، رییس اتاق تعاون، رییس اتاق بازرگانی معرفی کرد و گفت: تعدادی هم بدون حق رای شرکت می کنند مثل دو نماینده مجلس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و رییس شورا که تنها 4 نفرحق رای دارند.

رییس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره حضور وزیر ورزش و جوانان یا نماینده ای از این وزارتخانه افزود: هر وزارتخانه ای که موضوع مزایده در مورد شرکتش مطرح می شود وزیر هم به عضویت هیات واگذاری در می آید اما حق رای ندارد. آقای گودرزی هم برای استقلال و پرسپولیس شرکت می کند.

پوری حسینی در خصوص علت حضور نماینده وزارتخانه بدون حق رای توضیح داد: بی تردید اظهارنظر نماینده حاضر برروی 4 نفری که حق رای دارند اثر گذار است، یعنی زمانی که مخالفت خود را اعلام می کنند و آقایان وزیر که حق رای دارند این اظهار نظر را مورد بررسی قرار می دهند و نظر مربوطه را می شنوند بعد تصمیم گیری می کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی در مورد امکان پخش زنده رادیو و تلویزیونی مراسم مزایده دو باشگاه استقلال پرسپولیس گفت: این موضوع متعارف نبوده و از نظر من اشکالی ندارد که انجام شود اما ملاحظه کاری هایی هم وجود دارد، به این شکل که وقتی مزایده در سازمان برگزار می شود اعلام برنده، دو یا سه روز بعد پس از استعلام و تایید به لحاظ مالی و اعتباری انجام می شود.

وی افزود: این موضوع توسط  موسسه اعتبار سنجی که داریم پس از مزایده مورد بررسی قرار می گیرد و اگر فرد منتخب بدهکار سیستم بانکی باشد ما حق نداریم به او سهم بفروشیم. در واقع فردی که در مزایده شرکت می کند ما هیچ شناختی از او نداریم، فقط پاکت او را باز می کنیم و ممکن است بنا به دلایلی حق انعقاد قرارداد با او را نداشته باشیم. در این شرایط به نفر دوم مراجعه می کنیم. ما در برنامه زنده نمی توانم رسما اعلام کنیم که کدام یک از افراد به طور قطع برنده مزایده است ما تنها در جلسه مزایده معمولا صورت جلسه می کنیم نفر اول، دوم و سوم را انتخاب می کنیم.

پوری حسینی تاکید کرد: اگر در این نشست روز شنبه 16 آذرماه برای قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نتیجه مورد نظر گرفته نشد حتما در نشست دیگر که 29 آذرخواهد بود کار را تمام کنیم همانطور که قبلا هم به افکار عمومی اعلام کردیم تا پایان آذر ماه هم اگهی خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
واکنش به قیمت سرخابی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان خصوصی شدن سرخابی ها مشخص شد



اخبار,اخبارورزشی,خصوصی سازی استقلال

اخبار ورزشی - گودرزی خبرداد: 
سرخابی ها تا شهریور خصوصی می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق احصا و حسابرسی بازرسان و حساب رسان وزارت وزرش و جوانان بدهی باشگاه پرسپولیس بیش از 60 میلیارد تومان است.

به گزارش مهر، محمود گودرزی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید و سرکشی از طرح ها و پروژه های نیمه تمام ورزشی شهرستان نهاوند اظهار داشت: این بدهی توسط بازرسان و حساب رسان وزارت ورزش و جوانان محاسبه و احصا شده در حالی که بعضی افراد چک های پاس نشده ای در دست دارند و یا  مطالباتی از این باشگاه طلب دارند که این مبلغ را افزایش می دهد.

تا پایان شهریور پرسپولیس و استقلال خصوصی می شوند
گودرزی گفت: تا پایان سال جاری فرصت داریم و تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان است که دوباشگاه پرسپولیس و استقلال تهران را به بخش خصوصی واگذار کند. البته این تکلیف برای سایر باشگاه های دولتی نیز خواهد بود.

وی افزود: در شرایط  فعلی دوباشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال کاملا دولتی هستند و باید به بخش خصوصی واگذار شوند البته برای واگذاری این دوباشگاه ابهاماتی وجود داشت که در کمیته سیاسی دولت که هفته گذشته برگزار شد تمامی این ابهامات برطرف شد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: کمیته ای تشکیل شده که تا سه ماه دیگر با استفاده از الگوها و مدل های مختلف شرایط واگذاری این دو باشگاه را به بخش خصوصی فراهم کند که با تحقق این مهم این دوباشگاه در اختیار سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار خواهند گرفت.

محمود گودرزی بیان داشت: سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی شرایط مزایده واگذاری این دو باشگاه را تعیین و به بخش خصوصی واگذار می کند.

گودرزی گفت: اراده دولت بر واگذاری این دو باشگاه است و پیش بینی می شود تا پایان شهریور سال جاری با تلاش و کوشش مسئولان مربوطه این دو باشگاه واگذار تا شرایط آنها از وضع موجود بهتر شود.

تا قراردادهای بازیکنان شفاف نشود امکان کمک به این دوباشگاه وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه قراردادهای بازیکنان فوتبال و این دوباشگاه شفاف نیست، گفت: تا وقتی که این عدم شفافیت وجود داشته باشد امکان کمک و مساعدت  به این دوباشگاه وجود نخواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: طبیعتا تا وقتی این قراردادها و عدد و ارقام نجومی در فوتبال  ایران وجود دارد این رشته ورزشی  بعلت عدم  استمرار در پرداخت این قراردادها سودی نخواهد برد.

محمود گودرزی ادامه داد: اگر مبالغ قراردادها ی بازیکنان و مربیان و کادر سرپرستی تعدیل و کاهش  پیدا کند مربیان و بازیکنان می توانند همیشه بازی و در فوتبال حضور داشته باشند و این هزینه های سرسام آور هم به بیت المال تحمیل نشود.

گودرزی گفت: مدیران و تیمهای فوتبالی صنعتی هم باید در نحوه مدیریت و قراردادهای سنگین بازیکنان و مربیان خود تجدید نظر کنند تا هزینه های فوتبال کشور کاهش پیدا کند و رشته های ورزشی دیگر نیز رشد و گسترش داشته باشند و از متمرکز شدن بر تک رشته فوتبال دوری شود.

اخبار ورزشی - مهر