ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد


ریوالدو بدون پدر بزرگ شد و در فقر و سوء تغذیه دست و پا می‌زد اما اکنون یکی از بزرگترین نام‌های فوتبال برزیل را یدک می‌کشد.

خبرگزاری فارس: ریوالدو ویتور بوربا فریرا که او را ریوالدو صدا می‌زنند، یک بازیکن برزیلی فوتبال است که به عنوان یک هافبک هجومی و مهاجم بازی کرد. ریوالدو در سال‌های 1995-2002 یکی از بهترین و موفق‌ترین هافبک‌های دنیا بود. او همچنین یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال برزیل بود که در سال 2002 قهرمان جهان شد. موفقیت‌های ورزشی او در انتخاب او به عنوان مرد سال فوتبال اروپا و بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 1999 منعکس می‌شود.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

ریوالدو نوزدهم آوریل 1972 در پائولیستا برزیل متولد شد. او در فقر شدیدی بزرگ شد و سوء تغذیه او روی ظاهر فیزیکی‌اش از جمله پاهای پرانتزی و فقدان چند دندانش تأثیرگذار بود.

یک دوران موفق به عنوان یک ورزشکار در ابتدا غیرمحتمل بود اما او نتوانست از این راه کنار برود و در سن 16 سالگی در زادگاهش فعالیت حرفه‌ای را شروع کرد.

ریوالدو یکی از بهترین و خلاق‌ترین بازیکنان نسل خودش بود که او را به خاطر ضربات کاشته قوس‌دار، ضربات سر، شوت‌های از راه دور، دریبل‌زنی، پاسکاری و منترل توپ خوبش می‌شناسند. وی به تالار مشاهیر فوتبال برزیل نیز راه یافته است.

رومیلدو، پدر ریوالدو در سال 1989 در یک تصادف کشته شد اما ریوالدو در همان سال توانست اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را امضا کند. وی که از ابتدا یک بازیکن چپ پا بود، با وجود باور مربی‌ به بنیه بسیار ضعیفش، در سن 16 سالگی به باشگاه پائولیستانو پیوست.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

ریوالدو در طول دوران حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های پائولیستانو پرنامبوکو (1992-1989)، سانتا کروز (2-1991)، موگی میریم (4-1992)، کورینتیانس (4-1993 به صورت قرضی)، پالمیراس سائو پائولو (6-1994)، دپورتیوو لاکرونیا (7-1996)، بارسلونا (2002-1997)، آث میلان (2002-2004)، کروزیرو (2003-2004قرضی)، المپیاکوس (2004-2007)، AEK آتن (2007-2008)،‌ بنیادکار ازبکستان (2008-2010)، موگی میریم (2011-2010)، سائوپائولو (2011 به صورت قرضی)، کابوسکورپ آنگولا (2012)، سائو کاتانو (2013) و موگی میریم (2014) بازی کرده است.

ریوالدو در اولین فصل حضورش در بارسلونا با 19 گل زده در 34 بازی دومین گلزن لالیگا شد و به همراه این تیم دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در کوپا‌دل‌ری را به دست آورد. وی در سال 1999 یک قهرمانی دیگر با بارسلونا به دست آورد و بار دیگر با 24 گل زده دومین گلزن برتر این مسابقات شد. ریوالدو در سومین فصل حضورش در بارسلونا با لوئیس فان‌خال، سرمربی وقت بارسلونا به مشکل برخورد؛ او تأکید می‌کرد که باید به عنوان بازی‌ساز به میدان برود و نه یک بال چپ و با این که با سرمربی تیم در کشمکش بود در لیگ قهرمانان آن سال که بارسلونا به نیمه‌نهایی رسید، 10 گل برای این تیم به ثمر رساند و فان‌خال هم در ژوئن 2000 اخراج شد.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

ریوالدو در فصل 01-2000 نیز با 23 گل زده دومین گلزن برتر لالیگا شد. وی در آن فصل 36 گل به ثمر رساند و رکورد گل‌هایش در بارسلونا را به 130 گل رساند.

در ژوئن 2002 فان‌خال به نیمکت بارسلونا بازگشت؛ قرارداد ریوالدو به پایان رسیده بود و بنابراین قراردادی سه ساله با میلان در سری آ ایتالیا امضا کرد. او به همراه میلان در فصل 03-2002 قهرمان کوپا‌ایتالیا و لیگ قهرمانان شد و پس از اینکه میلان را ترک کرد به برزیل بازگشت و مدتی را در تیم کروزیرو در بلوهوریزنته بازی کرد. ریوالدو در سال 2004 در آستانه عقد قرارداد با بولتون واندررز بود اما تیم انگلیسی از عقد این قرارداد پشیمان شد.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

وی در فصل 05-2004 در باشگاه المپیاکوس یونان بازی کرد. ریوالدو دوازدهم می 2007 قراردادش را با المپیاکوس فسخ کرد زیرا آنها به او پیشنهاد تمدید قرارداد با کاهش قابل توجهی در رقم قرارداد داده بودند. وی در می 2007 به AEK آتن رفت و در آگوست 2008 به بنیادکار ازبکستان ملحق شد.

ریوالدو در ژانویه 2011 به تیم موگی میریم در لیگ دسته دوم برزیل رفت و رئیس این باشگاه شد. وی از آنجا در همان ماه با قراردادی تا پایان سال به سائو پائولو رفت.

وقتی قرارداد او در ژانویه 2012 با موگی میریم به پایان رسید، ریوالدو با باشگاه کابوسکورپ آنگولا وارد مذاکره شد. ریوالدو پس از آزمایش‌های پزشکی ورزشی در تاریخ سیزدهم ژانویه 2012 قراردادی یک ساله با این باشگاه به امضا رساند.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

وی در فصل 2012 سومین گلزن برتر لیگ آنگولا شد و با یازده گل زده در 21 بازی به عنوان برترین بازیکن خارجی لیگ این کشور انتخاب شد. ریوالدو در اوایل نوامبر 2012 اعلام کرد که قراردادش را با کابوسکورپ تمدید نخواهد کرد. به هر حال او ترجیح داد تا مقیم همیشگی آنگولا شود تا به فعالیت‌های اجتماعی‌اش برای کمک به کودکان ادامه دهد. سائو کاتانو، باشگاه لیگ دسته دوم برزیل در ژانویه 2013 اعلام کرد که ریوالدو را تا پایان دسامبر 2013 به خدمت گرفته است. وی در سال 2014 آخرین فصل حضورش در تیم‌های باشگاهی را در موگی میریم گذراند.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

وی در سال 1993، اولین مسابقه‌اش را برای تیم ملی فوتبال برزیل انجام داد. او تک گل زردپوشان را در پیروزی یک بر صفر این تیم مقابل مکزیک به ثمر رساند. او برای جام‌جهانی 1994 آمریکا به تیم ملی فوتبال برزیل دعوت نشد اما دو سال بعد در بازی‌های المپیک آمریکا شرکت کرد و به همراه تیمش مدال برنز بازی‌ها را به دست آورد. ریوالدو در شکست تیم مقابل نیجریه در مرحله نیمه‌نهایی قربانی شد و توسط ماریو زاگولی، از تیم ملی کنار گذاشته شد.

به هر حال ریوالدو یک سال بعد به تیم ملی برگشت و به همراه برزیل قهرمان جام کنفدراسیون‌ها 1997 شد. وی همچنین در جام‌جهانی 1998 فرانسه شرکت کرد و سه گل در این بازی‌ها به ثمر رساند؛ از جمله دو گلی که در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی به دانمارک زد. ریوالدو در کوپاآمریکا 1999 یکی از برترین بازیکنان بود. هرچند ریوالدو در خط میانی بازی می‌کرد  اما با پنج گل زده به عنوان آقای گل و بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. برزیل توانست در این بازی‌ها قهرمان شود.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

جام‌جهانی 2002 نقطه درخشان دوران حرفه‌ای ریوالدو بود.

برزیل تمام مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشت و توانست برای پنجمین بار قهرمان جهان شود. ریوالدو یکی از برترین بازیکنان این مسابقات بود.

وی در اولین مسابقه مقابل ترکیه به دلیل تمارض شدیدی که به اخراج بازیکن ترکیه منجر شد، به شدت جریمه شد.

ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو و روبرتو کارلوس در بازی‌های بعدی قلب تیم ملی موفق برزیل را تشکیل می‌دادند.

هر چهار بازیکن در تیم منتخب مسابقات جام‌جهانی قرار گرفتند. ریوالدو پنج گل زد و دو پاس گل در دیدار فینال مقابل آلمان نیز ارسال کرد.

ریوالدو، بازیکنی که در فقر اسطوره شد

ریوالدو آخرین بازی ملی خود را نوزدهم نوامبر 2003 در تساوی سه بر سه مقابل اروگوئه در کوریتیبا تجربه کرد. او 79 دقیقه بازی کرد و سپس جای خود را به لوئیس فابیانو داد. وی آخرین گل ملی‌اش را سه روز قبل از آن در تساوی یک بر یک مقابل پرو به ثمر رسانده بود. ریوالدو 74 بازی ملی و 34 گل ملی به نام خود ثبت کرده است.

اسطوره فوتبال برزیل در مارس 2014 پس از دورانی که بیش از 20 سال طول کشید، رسما کفش‌هایش را آویخت و تصمیم گرفت همچنان ریاست باشگاه موگی میریم را بر عهده داشته باشد تا این باشگاه را مدیریت کند و بتواند از پسرش ریوالدینیو مراقبت کند.

ریوالدو در گفت‌و‌گویی اعلام کرد: کار من به عنوان یک بازیکن به پایان رسیده است. در حالی که امروز اشک در چشمانم جمع شده است، می‌خواهم از خدا و خانواده‌ام به خاطر تمام حمایت‌هایشان در این 24 سال تشکر کنم.


ویدیو مرتبط :
به بهانه ی تولد ریوالدو-بهترین گل های ریوالدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریوالدو بازیکنی که برادرزاده سرمربی استقلال به آبی ها داده چطور می تواند از این تیم جدا شود؟



اخبار,اخبارورزشی, ریوالدوی برزیلی

ریوالدوی برزیلی می گوید نمی تواند در استقلال بماند و چون فرزند کوچک دارد ، برایش سخت است که در ایران زندگی کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ دوباره لیگی جدید آغاز شد و دوباره استقلال با خریدهای خارجی اش ، توفانی به راه انداخت. آنها غیر از کرار که با دعواهایش فوتبال ایران را به ستوه آورده ، پروپئیچ را در شرایطی خریدند که رئالی ها نتوانستند دخیا را از منچستر یونایتد بخرند و خرید سوم شان هم ریوالدو است. بازیکنی که قرار بود هافبک هجومی باشد اما بعدا مشخص شد هافبک دفاعی قهاری است. بازیکنی که تا پایش به ایران رسید ، بچه دار شد و حالا می گوید اصلا شرایط زندگی در ایران و دوری از همسر و فرزندش را ندارد.

 

بازیکنی که 80 هزار دلار از استقلالی ها پول گرفته اما می گویند بر سر رقم دریافتی اش از آبی ها با این تیم مشکل دارد. امیر مظلومی مدیر برنامه های این بازیکن که برادرزاده سرمربی استقلال هم هست ، چنین اتهامی را رد می کند و می گوید:«به ازای هر رقمی که این بازیکن از تیم گرفته ، رسید داده شده و این مسائل بین باشگاه و ماست و نباید رسانه ای شود ولی ریوالدو مشکلاتی دارد از جنس مشکلات کرار ، اما او نمی تواند در ایران بماند و برایش سخت است.»


ریوالدو می خواهد برود و حالا سرمربی استقلال هم مشکلی از این بابت ندارد. مشکل اما باشگاه است. ریوالدو 4 بازی نصف و نیمه برای استقلال بازی کرده و گذشتن از کنار نام او یعنی پریدن 80 هزار دلار. افشارزاده شرط فسخ قرارداد با این بازیکن را برگرداندن پول می داند ، تمام پول . اینکه این ارقام چطور و بین چه کسانی تقسیم شده برایش مهم نیست و می گوید باید پول تیم برگردانده شود تا او بتواند از ایران برود . نظری جویباری معاون ورزشی باشگاه هم در این باره به خبرآنلاین می گوید:«راستش من نمی دانم دقیقا پولی که از ما گرفتند را چه کارش کردند اما این دیگر ارتباطی به ما ندارد. باشگاه 80 هزار دلار به این بازیکن پول داده . ما برای پولی که داریم از این بازیکن رسید داریم.

 

او مدیربرنامه های برزیلی اش و رابط ایرانی که کارهایش را کرده اند ، اگر الان قصد فسخ قرارداد را دارند باید پول ما را برگردانند. ریوالدو 4 بازی برای ما انجام داده که به نسبت 30 بازی کل فصل و بازی های حذفی ، رقمی را از قراردادش کم می کنیم و به صورت توافقی در ازای بازگشت پول مان ، اجازه می دهیم برود. فسخ قراردادش هم با نظر مستقیم سرمربی است. چون مظلومی گفته ریوالدو را نمی خواهد و قصد دارد بجایش بازیکن جدیدی بگیرد.»
اینکه استقلالی ها می توانند پولشان را از بازیکن برزیلی بگیرند ، سئوالی است که به سختی می توان مطمئن بود انجام می شود!

اخبار  ورزشی  -  خبر انلاین