ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ریز و درشت از جام جهانی 2010



 

 

ریز و درشت از جام جهانی 2010


روز ملى جوانان
دیروز در آفریقاى جنوبى روز ملى جوانان بود به همین مناسبت در این کشور تعطیلى رسمى بود. این تعطیلى فرصت بسیار خوبى بود که تماشاگران آفریقایى براى حمایت از تیمشان در بازى مقابل اروگوئه به استادیوم بروند و تیم ملى کشورشان را تشویق کنند.

تحریم بازى ها
شایعه منع استفاده از بوق هاى ووووزلا در ورزشگاه ها دیروز در آفریقاى جنوبى دهان به دهان چرخید و به نوعى بازى هاى روز گذشته را تحت تاثیر خودش قرار داد.
مردم آفریقا هم تهدید کردند که اگر استفاده از ووووزلا منع شود، به استادیوم نمى روند و بازى هاى جام جهانى را تهدید خواهند کرد.
ورود توریست ها
دیروز ۴۵۶ هزار نفر توریست وارد کشور آفریقاى جنوبى شدند تا بازى هاى جام جهانى را از نزدیک ببینند. این آمار را اداره جهانگردى کشور آفریقاى جنوبى اعلام کرد.

اسکوربرد خراب
اسکوربرد خراب ورزشگاه الیس پارک در هنگام بازى ۲ تیم برزیل و کره شمالى انتقادات زیادى را براى مسئولان برگزار کننده مسابقات به همراه داشت. جالب اینکه اسکوربرد دوم استادیوم هم نزدیک بود خراب شود که به هر ترتیبى بود تا آخر بازى این اسکوربرد را رساندند.

جواب قاطعانه فیفا
یک سرى از دروازه بان هاى حاضر در جام جهانى به وزن و لغزنده بودن توپ هاى جام جهانى انتقاد کرده اند که فیفا قاطعانه جواب آنها را داده و گفت: توپ مسابقات قبل از بازى ها در زمان مشخصى در اختیار همه تیم ها بوده و این انتقادات صحیح نیست.

کار عجیب مارادونا
امروز بازى آرژانتین و کره جنوبى برگزار مى شود و طبق قانون ۲ تیم مى توانستند در ورزشگاه اصلى محل برگزارى بازى تمرین کنند اما مارادونا در یک اقدام عجیب در پروتوریا تمرین تیمش را برگزار کرد که ۴۰ دقیقه با ژوهانسبورگ فاصله دارد. این تمرین بدون حضور تماشاگر، خبرنگاران و عکاسان برگزار شد که انتقاد همه را به همراه داشت.

ادعاى ته وز
کارلوس ته وز مهاجم مورد علاقه مارادونا در جمع خبرنگاران گفت: اتحاد و یکدلى رمز موفقیت ما در جام جهانى است، ما براى قهرمانى به آفریقاى جنوبى آمده ایم و با بازیکنانى که داریم، به هر شکل ممکن قهرمان جام جهانى خواهیم شد.

سکوت مارادونا
پله اسطوره فوتبال برزیل چند روز قبل گفته بود که مارادونا پول نداشت و شرایط مالى بدى داشت، مسئولان فدراسیون آرژانتین هدایت تیم ملى این کشور را به او سپردند تا از این مشکلات رها شود. جالب اینکه مارادونا هیچ عکس العملى به حرفهاى پله نشان نداده و سکوت کرده است. بازیکنان تیم ملى آرژانتین هم واکنشى به حرف هاى پله نشان نداده اند چون معتقدند که آرژانتین شانس اول قهرمانى است و برزیل وضعیت چندان خوبى ندارد، پله براى کمک به تیم ملى کشورش دنبال حاشیه درست کردن براى آرژانتین است. مارادونا اعلام کرده که بعد از اتمام بازى ها قطعاً جواب پله را مى دهد.

کره شمالى تیم پیروز
شکست کره شمالى مقابل برزیل براى تماشاگران برزیل چیز عجیبى نبود اما هواداران برزیل در ورزشگاه الیس پارک بعد از اتمام بازى کره شمالى را تشویق کردند و مثل یک تیم پیروز از آنها حمایت کردند. چند نفر فلسطینى هم در ورزشگاه حاضر بودند که روى پرچم آنها کلمه غزه نوشته شده بود.

خداحافظى بوفون
جان لوئیجى بوفون مرد شماره یک ایتالیا جام جهانى را به خاطر مصدومیت کمر از دست داد. شاید کادر فنى تیم ملى ایتالیا بوفون را به کشورش برگرداند و یک دروازه بان دیگر را به آفریقاى جنوبى فرا بخواند.

استخدام پلیس
مشکلاتى که بین ماموران امنیتى و پلیس آفریقاى جنوبى به وجود آمده بود باعث شد که دیروز ۱۰۰۰ نفر پلیس براى حفظ امنیت مسابقات جام جهانى استخدام شوند.جالب اینکه در اطراف استادیوم ها ماشین هاى خنثى کننده بمب و مین یاب دیده مى شود.

ووووزلا نزنید
دیروز در تمام پارکینگ ها و مراکز عمومى آفریقاى جنوبى تابلو هایى نصب شده بود که «ووووزلا نزنید» چون این بوق ها اعصاب مردم و مسافران جام جهانى را خراب کرده است.

سرقت کارت خبرنگارى
جالب است بدانید که این روزها بلیت خبرنگاران و کارت خبرنگارى آنها هم به سرقت مى رود. پلیس دنبال شناسایى این شبکه سرقت است.

ادعاى کامرانى فر
حسن کامرانى فر کمک داور اول بازى امروز مکزیک و فرانسه است.
با وجود تمام محدودیت هایى که کامرانى فر دارد، به خبرنگار ما قول داد که یکى از بهترین قضاوت هایش را در این بازى انجام دهد. کامرانى فر گفت: من نماینده ایران در جام جهانى هستم و مى خواهم نماینده شایسته اى براى ایران و آسیا باشم.

 


ویدیو مرتبط :
بهترین گل های جام جهانی 2010

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منفورترین های جام جهانی 2010



 

 

منفورترین های جام جهانی 2010

 

در آستانه نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام‌ جهانی 2010؛ تیم ملی فوتبال آلمان، دیه گو مارادونا سرمربی آرژانتین و کریستیانو رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال منفورترین های این جام معرفی شدند.

برپایه این گزارش، دو تیم منفور حاضر در رقابت های جام جهانی به این شرح اعلام شده اند:

1- آلمان: آلمانها به دلیل پیشینه تاریخی خود به عنوان منفورترین تیم این دوره از رقابت ها معرفی شده است.

2- فرانسه: فرانسوی ها به دلیل تباه کردن حق جمهوری ایرلند در راه حضور در رقابت های جام جهانی 2010، به عنوان تیم دوم این رقابت ها از حیث نفرت انگیز بودن قرار دارند. فرانسه با گلی که تیه ری آنری با دست وارد دروازه ایرلند کرد جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورد.

بازیکنان منفور:

منفورترین بازیکن جام جهانی 2010 کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم ملی فوتبال پرتغال، است.

بر این اساس سه بازیکن منفور جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به شرح زیر معرفی شدند:

1- کریستیانو رونالدو: ملی پوش پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید به دلیل خودخواهی و خودپسندی به عنوان منفورترین بازیکن انتخاب شده است. این بازیکن در دوره پیشین رقابت ها در دیدار تیم های پرتغال - انگلستان باعث اخراج وین رونی شد.


2- جان تری: کاپیتان پیشین تیم ملی انگلستان به دلیل رابطه غیراخلاقی ، یکی از بازیکنان منفور این دوره از رقابت هاست.

3- دیدیه دروگبا: ملی پوش ساحل عاج به دلیل شیرجه های آشکارا، شبیه سازی در زمین، فریب داوران و گرفتن پنالتی عنوان سومین بازیکن منفور رقابت های جام جهانی را به خود اختصاص داده است.

منفورترین مربیان:

مارادونا " سرمربی تیم ملی آرژانتین " که مجموعه ای از بهترین بازیکنان از جمله لیونل مسی، کارلوس ته وز، میلیتو، آگوئرو، ماسکرانو و هیگواین را در اختیار دارد، منفورترین مربی جام جهانی 2010 لقب گرفته است.

مارادونا به رفتارهای تهاجمی و فحاشی علیه روزنامه نگاران شهره است و گل با دست متقلبانه در رقابت های جام جهانی 1986 در دیدار با انگلستان از خاطر هیچکس پاک نمی شود.

نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی 21 خرداد با دیدار تیم های ملی فوتبال آفریقای جنوبی و مکزیک آغاز خواهد شد و تا 20 تیر ادامه می یابد...../تحلیل:فارس