ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ریز قراردادهای بازیکنان استقلال هم منتشر شد



اخبار ورزشی  - ریز قراردادهای بازیکنان استقلال هم منتشر شد

پس از جنجال‌های افشای مبلغ قراردادهای تیم پرسپولیس، روزنامه اعتماد در گزارشی ریز قراردادهای تیم استقلال را هم منتشر کرد.

 حسن زمانی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال است. او نماینده سابق استان همدان و شهر ملایر است. دوره هفتم، با 80/27 درصد آرای شهرش به مجلس راه یافته است.

 او حالا یكی از كرسی‌های هیات‌مدیره باشگاه استقلال را در دست دارد و البته همانند بسیاری از اعضای هیات‌مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مشخص نیست چه تفكر، برنامه و عایدی‌ای برای باشگاه‌هایشان دارند. منظور «غیرشفاف» بودن فعالیت‌هایشان است وگرنه در «خدمتگزاری»شان ذره‌یی شك وجود ندارد. چند روزی از افشای ریزهزینه بازیكنان باشگاه پرسپولیس نگذشته است. لیستی كه نشان می‌دهد برخلاف اظهارنظرها، بازیكنان پرسپولیس رقم‌هایی بسیار خوبی هم دریافت كرده‌اند. وضعیت در باشگاه استقلال البته چندان متفاوت نیست.

 رقم پرداختی فصل گذشته باشگاه استقلال نشان می‌دهد كه بازیكنان استقلال در فصل گذشته هم رقم‌های درشتی دریافت كردند كه البته در این لیست نامی از مربیان نیست. به‌هرحال حسن زمانی در تازه‌ترین اظهارنظرش در خصوص انتشار لیست ریز هزینه باشگاه پرسپولیس و اینكه آیا باشگاه استقلال هم قصد دارد لیست هزینه‌های جاری امسالش را منتشر و رسانه‌یی كند، گفت: «ما هیچ مشكلی برای ارائه لیست ریز‌هزینه‌های امسال‌مان نداریم. اما با توجه به اینكه دستگاه‌های نظارتی در طول سال در جریان ریز مسائل ما هستند، به نظرم این‌گونه موارد را رسانه‌یی كردن و انتشار آن در اذهان عمومی به صلاح نیست. ما دستگاه‌های نظارتی داریم كه می‌توانند به باشگاه مراجعه كنند و هر اطلاعاتی كه بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم اما اگر بخواهند هم این لیست را منتشر خواهیم كرد. » البته عضو هیات‌مدیره باشگاه شاید فراموش كرده است باشگاه‌های ایران، دولتی هستند و چون از پول دولتی تغذیه می‌شوند، باید ریزهزینه‌هایشان را اعلام كنند.

 او در مورد اظهارات مدیرعامل باشگاه نفت تهران كه گفته بود كمتر از هفت میلیارد تومان هزینه این باشگاه بوده و با این هزینه تیم فوتبال نفت مدعی قهرمانی است، گفته: «به این حرف‌ها خیلی توجه نكنید. هزینه‌های ما هم فعلا قطعی نشده و نمی‌توان چیزی را اعلام كرد و باید اجازه دهیم لیگ برتر تمام و بعد حسابرسی داخلی انجام شود و سپس مطابق هر سال تراز مالی باشگاه را به تصویب هیات‌مدیره برسانیم و بعد گزارش حسابرسی را به تصویب مجمع خواهیم رساند و بعد از آن اگر نیاز بود آن را رسانه‌یی می‌كنیم.»

جمع كل قرارداد بازیكنان استقلال در فصل 92-91، نزدیك به 13میلیارد تومان درج شده است كه از این میزان نزدیك به 9 میلیاردش پرداخت شده و چهار میلیاردش هم باقی مانده است. نكته جالب اینجاست كه رقم قراردادهای بازیكنان استقلال در سال 91-90 هم نزدیك به پنج میلیارد نوشته شده كه نزدیك به دو میلیاردش هم پرداخت نشده است! مشخص نیست می‌توان به این اعداد اعتماد كرد یا نه ولی مطمئنا سندی مهم از باشگاهی است كه معمولا رقم‌های قرارداد را افشا نمی‌كند. نكته دیگر در قرارداد این است كه مالیات برخی بازیكنان پرداخت شده و برخی دیگر هم گویا به‌عهده خودشان است.

به‌نظر می‌رسد تاریخ تنظیم گزارش حسابرسی مالی باشگاه استقلال، نهم خرداد سال گذشته باشد. در این گزارش چهار پرداخت میلیاردی دیده می‌شود. سیدمهدی رحمتی، جواد نكونام، مجتبی جباری و خسرو حیدری، چهار بازیكن میلیاردی باشگاه استقلال بودند. بازیكنانی نظیر پژمان منتظری، سیاوش اكبرپور و فرهاد مجیدی هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

سیدمهدی رحمتی با قیمت 11 میلیارد ریال، جواد نكونام 20 میلیاردی، مجتبی جباری 11 میلیاردی و خسرو حیدری 10 و نیم میلیارد ریالی شاخص‌ترین‌ها بودند. رحمتی در فصل گذشته از باشگاه استقلال رقم 513 میلیون تومان را ثبت كرده بود.

خسرو حیدری هم 640 میلیون تومان گرفته بود. رقم قرارداد فرهاد مجیدی 500 میلیون ثبت شده است. كمترین رقم قرارداد هم متعلق به «سعید لامعی رامندی» با رقم پنج میلیون تومان است. با بازیكنانی نظیر سیدحسین حسینی و مهران قاسمی هم قرارداد 90 و 80 میلیون تومانی امضا شده است.

حنیف عمران‌زاده 620میلیون تومان قرارداد داشته است كه مبلغ قرارداد فصل گذشته‌‌اش 470میلیون تومان ثبت شده است.جالب اینجاست كه حنیف نزدیك به 150میلیون تومان اضافه از باشگاه دریافت كرده بود. قرارداد سیاوش اكبرپور هم 700میلیون تومان درج شده است و آرش برهانی هم 540میلیون تومان قرارداد بسته است.

همه می‌دانند كه از جمله آثار اقتصاد نفتی، رشد مصرف‌گرایی است و این وابستگی می‌تواند فوتبال را اسیر بازی‌ها و ابزاری برای اهداف دولت باشد. هیچ سازمانی نبوده كه از طریق مصرف‌گرایی توسعه پیدا كرده باشد و این نحوه مصرف، مانع تبدیل منابع زیرزمینی به سرمایه می‌شود و مناسبات اقتصادی و اجتماعی فدراسیون را مورد آسیب قرار می‌دهد. فوتبال دولتی نیاز به تغییر دارد؛ تغییری كه ابتدا باید تفكراتش را به چارچوب‌های توسعه نزدیك كرد.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مبلغ قراردادهای تیم استقلال

 اخبار ورزشی - روزنامه اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
‫حواشی قراردادهای عجیب و غریب بازیکنان استقلال‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت ورزش ریز قراردادهای استقلال را منتشر کرد



اخبار ورزشی - آندو گران‌ترین آبی‌
وزارت ورزش ریز قراردادهای استقلال را منتشر کرد

 وزارت ورزش فهرست ریز قرارداد بازیکنان استقلال در فصل 92-93 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مازیار ناظمی شفاف سازی هزینه‌های ورزش حرفه‌ای را یک خواست عمومی از سوی مردم و رسانه‌ها اعلام کرد و گفت: خوشحالیم بعد از سالها این مهم با تدبیر و مدیریت وزیر ورزش و جوانان و همراهی مجموعه مدیریتی وزارتخانه، بویژه دکتر خادم معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر در امر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این زمان میسر شد و امیدوارم با حمایت و همراهی مسئولان، نمایندگان، مردم و بخصوص رسانه‌ها این روند مطلوب برای جلوگیری از برخی مفاسد در ورزش ادامه داشته باشد.

ناظمی افزود: بعد از اعلام آمادگی سرمربی و مدیر عامل باشگاه استقلال تهران برای انتشار مبالغ قرارداد و هزینه‌های این تیم در فصل گذشته ، این موضوع با دکتر خادم مطرح شد و با مساعدت ایشان که در بحث شفاف‌سازی هزینه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار پیگیر است، ریز مبالغ دریافتی بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال برای اطلاع عموم و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مازیار ناظمی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان در موضوع شفاف‌سازی قرار دادهای ورزش حرفه‌ای بویژه فوتبال جدی است و این مهم را با هدف حفظ سرمایه‌های مردم و کشور با همراهی دولت ، مردم و رسانه‌ها با قاطعیت دنبال خواهد کرد.

ناظمی در پایان با تقدیر از پیشگامی برخی باشگاهها و مدیران در اعلام صحیح هز ینه‌های باشگاهشان گفت: شفاف‌سازی هزینه‌های فوتبال حرفه‌ای برنامه مهم دکتر گودرزی است و خوشحالیم که این تصمیم با استقبال مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس و حتی برخی مدیران عامل ، مربیان و بازیکنان تیمها روبرو شده است.

 این فهرست در شرایطی منتشر شده که نامی از بازیکنان خارجی استقلال در این لیست نیست.


اخبار,اخبار ورزشی,ریز قرارداد بازیکنان استقلال

 

اخبار,اخبار ورزشی,ریز قرارداد بازیکنان استقلال

اخبار ورزشی - پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان