ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویانیان: سرمربی پرسپولیس تا جمعه معرفی می‌شود / حرف های متناقض رویانیان درباره علی دایی



رویانیان,محمد رویانیان,فوتبال

رویانیان: سرمربی پرسپولیس تا جمعه معرفی می‌شود / حرف های متناقض رویانیان درباره علی دایی

محمد رویانیان می‌گوید، سرمربی پرسپولیس تا جمعه معرفی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه نشست تخصصی "اخلاق در رسانه‌های ورزشی" اظهار کرد: جلسه‌ای داشتیم درباره "اخلاق در ورزش" و می‌خواستیم خودمان را درست کنیم. محور ما هم فرمایشات مقام معظم رهبری است. باید از این گونه جلسات بیشتر برگزار شود تا مسیر ورزش ما درست شود.

وی درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس گفت: در حال حاضر سه گزینه اصلی داریم. مایلی‌کهن، درخشان و دایی گزینه‌های ما هستند و در کنار آنها با برانکو هم صحبت می‌کنیم. خیلی‌ها می‌گویند که چرا با مربیان مختلف حرف می‌زنید. این اشکالی ندارد پرسپولیس بزرگ است. روز گذشته هم دو گزینه دیگر به این جمع اضافه کردیم.

رویانیان در حالی که نمی‌خواست از دو گزینه جدید نامی ببرد، گفت: صحبت‌هایی با برانکو داشته‌ایم و این که رییسه هیات‌مدیره گفته است با برانکو صحبت نشده، تداخلی در کار هیات‌مدیره و مدیرعامل ایجاد نمی‌کند.

وظیفه مدیرعامل است هر چه را فکر می‌کند، درست است، انجام دهد. سال گذشته انتخاب سرمربی طول کشید و پرسپولیس از این بابت ضرر کرد اما امسال به هواداران قول می‌دهم که سرمربی زودتر معرفی شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این که سرمربی تیم حداکثر تا جمعه انتخاب می‌شود گفت: یک وقت‌هایی می‌خواستم از پرسپولیس بروم اما به من گفتند که بمان. حالا که می‌خواهم بمانم، می‌گویند که باید بروی.

قبل از این که به اینجا بیایم، جایی بودم که برای من ارزش زیادی داشت و به من گفته شد تا هر زمانی که فکر می‌کنی می‌توانی به پرسپولیس کمک کنی، در این تیم بمان.

رویانیان در واکنش به این صحبت وزیر ورزش و جوانان که گفته بود هر کس نمی‌تواند کار کند، می‌تواند برود، گفت: منظور او من نبوده‌ام. ضمن این که اگر با من بود، هم جواب قانع‌کننده‌ای داشتم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره خصوصی شدن این باشگاه هم گفت: باور کنید که پرسپولیس و استقلال باید خصوصی شوند. حالا که مجلس تصمیم گرفته و قانون مربوط به آن را تصویب کرده است، باید عملی شود. پیشنهاد من این است که اجازه بدهید فردا صبح 49 درصد از سهام پرسپولیس به هواداران واگذار شود. ما 200 میلیون سهم در نظر می‌گیریم، هر کدام 100 هزار تومان که وقتی آنها فروخته شوند، به عدد 200 میلیارد تومان می‌رسیم. بعد از آن می‌توانیم یک پرسپولیس قدرتمند و ثروتمند بسازیم و کل هزینه‌هایش را هم به همه دنیا نشان می‌دهیم، حتی به بان‌کی‌مون.

وی افزود: باور کنید که پرسپولیس و استقلال باید خصوصی شوند اما یک سیستم‌ بورکراسی خراب اجازه نمی‌دهد کار به این عظمت انجام شود. وزیر محترم اقتصاد، دیوان محاسبات کشور همه اجازه بدهید که 200 میلیون سهم به هواداران واگذار شود. وقتی پرسپولیس خصوصی شود، یکی از شرکت‌هایی که صلاحیت دارد، شرکت پیشکسوتان پرسپولیس است که می‌تواند با سرمایه‌گذاری با یک بانک کار بزرگی را انجام دهد.

وی درباره منتشر شدن قرارداد یعقوب کریمی با نفت تهران گفت: برای باشگاه نفت متاسفم و نمی‌دانم که چرا این جنجال‌سازی‌ها را انجام می‌دهد.

رویانیان درباره مذاکره با علی دایی هم گفت: ما با دایی صحبت می‌کنیم و مطمئن باشید که او هم دوست دارد به پرسپولیس بیاید اما دیگران دوست ندارند.

وی در پایان درباره حفظ بازیکنان این فصل پرسپولیس برای سال بعد هم گفت: اکثر آنها در پرسپولیس می‌مانند،‌ سال قبل هم تیم خوبی بستم اما خیلی‌ها من را اذیت کردند.

علی دایی,فوتبال ایران

در روزهایی که شایعات مختلفی درباره مذاکره تیم‌های دیگر با علی دایی مطرح می شود، سرمربی راه‌آهن با جدیت هر چه تمام‌تر مشغول برنامه‌ریزی و انجام کارهای مقدماتی برای حضور پرقدرت تیمش در فصل آینده لیگ است.

 

علی دایی این روزها رفت‌و‌آمد زیادی به باشگاه راه‌آهن دارد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم همه اقدامات لازم برای آماده‌سازی تیم از جذب بازیکن تا فراهم کردن شرایط اردو و تمرین تیم را زیر نظر دارد.

او مصمم است در سومین سال حضورش در قدیمی‌ترین باشگاه ایران نتیجه زحمات چند سال اخیرش را به دست آورد و برای رسیدن به هدفش، از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

در زیر گفت‌وگوی علی دایی را با سایت باشگاه راه‌آهن می‌خوانید:

آقای دایی! این روزها مشغول انجام کارهای مقدماتی برای آماده‌سازی راه‌آهن برای فصل آینده هستید اما بازار شایعات درباره مذاکره مسئولان پرسپولیس با شما و حضور احتمالی‌تان در این تیم داغ است...

در فصل نقل‌و‌انتقالات شایعه همیشه زیاد است. خودتان می‌بینید که اغلب روزها به باشگاه می‌آیم و کارهای فصل آینده را انجام می‌دهم تا انشاالله تیم خوبی را برای فصل بعد ببندیم. از اول هم گفتم که فقط به فکر تیم خودم هستم و چون فرصت کافی داریم، می‌خواهیم تیمی آماده کنیم که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

آقای رویانیان چند بار گفته که به صورت غیرمستقیم با شما صحبت کرده است. او و سایر مدیران پرسپولیس هم مدام اسم شما را مطرح می‌کنند. از طرفی شما با باشگاه راه‌آهن قرارداد بسته‌اید و مطرح شدن این مسائل حرفه‌ای نیست. نظر خودتان چیست؟

به صورت مستقیم هیچ صحبتی با آنها نکرده‌ام اما آنها به صورت غیرمستقیم تلاش‌هایی کرده‌ و پیغام‌هایی فرستاده‌اند. حتی خیلی تلاش می‌کنند که بتوانند با من جلسه بگذارند اما من قبول نکرده‌ام.

حتما دلیلش هم این بوده است که شما با راه‌آهن قرارداد دارید و برای فصل آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

مطمئنا همین است. ما سند همکاری امضا کرده‌ایم و می‌خواهیم کاری اساسی بکنیم. در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنم باشگاه راه‌آهن است و دوست دارم فصل بعد نتایج خوبی را با این تیم بگیرم. برای پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتواند در فصل بعد نتایج خوبی بگیرد.

البته بحثی هم که وجود دارد که از اسم شما استفاده می‌شود تا کمی از فشارهای موجود را کم کنند...

به هر حال چیزهایی وجود دارد که هر وقت شرایط آرام‌تر شد، درباره آنها صحبت می‌کنم. الان اگر وارد جزییات نشویم، بهتر است. همان‌طور که گفتم هیچ مذاکره‌ای با کسی نداشته‌ام. آقایان لطف دارند که برای بازگشت من تلاش می‌کنند. این‌که چرا این مسائل عنوان می‌شود انشاءالله بعدا درباره همه آنها به صورت مفصل صحبت می‌کنم.

کارتان در باشگاه راه‌آهن چطور پیش می‌رود؟

همه چیز خوب و عالی پیش می‌رود. فعلا دنبال این هستیم که با تعدادی از بازیکنان فصل قبل‌مان برای ادامه کار توافق کنیم. درباره بازیکنان جدید هم به باشگاه لیست داده‌ام و در همین روزها با آنها مذاکره می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر تکلیف ما و باشگاه مشخص شود و بتوانیم طبق برنامه کارمان را شروع کنیم.

برنامه تمرینی تیم مشخص شده است؟

از بعدازظهر 6 خرداد کارمان را شروع می‌کنیم و بعد از دو تستی که از بچه‌ها می‌گیریم، در اردبیل اردوی اول‌مان را آغاز می‌کنیم.

فکر می‌کنید چه زمانی تیم‌تان را به طور کامل ببندید تا برای شروع تمرین‌ها مشکلی نداشته باشید؟

تمام سعی‌مان این است که هر چه زودتر کار نقل‌و‌انتقالات را تمام کنیم و با همکاری باشگاه بازیکنان مورد نظر را جذب کنیم تا چند روزی را با آرامش استراحت کنیم و تمرین‌ها را با حضور همه بازیکنان استارت بزنیم. دوست دارم وقتی 6 خرداد کار را شروع می‌کنیم با تمام بازیکنانم به اردو بروم.

چشم‌انداز شما برای فصل آینده چیست؟ قرار است با راه‌آهن به چه هدفی برسید؟

هدف اصلی ما این است که جزو چهار تیم اول جدول باشیم و هر طور شده سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم./ ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
درگیریِ لفظیِ علی دایی با رویانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان: سرمربی پرسپولیس باید ۳ فاکتور ویژه داشته باشد/ حضور دایی دقیقه نود منتفی شد



رویانیان,فوتبال ایران

رویانیان: سرمربی پرسپولیس باید ۳ فاکتور ویژه داشته باشد/ حضور دایی دقیقه نود منتفی شد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: دایی دقیقه نود گفت وجدانش قبول نمی‌کند که بازیکنان راه‌آهن را ناامید کند، او مردانگی کرد.

محمد رویانیان پس از جلسه امروز با پیشکسوتان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من معتقدم مربی پرسپولیس باید 3 فاکتور ویژه داشته باشد، مانند مدیریت، جمع کردن حاشیه‌ها و از لحاظ فنی قدرتمند باشد.

وی افزود: طبق همین شاخص‌ها با پیشکسوتان و مربیان حرف زدم چون این موضوع برایم مهم بود. سپس در حال بررسی کارنامه‌ آنها هستم تا بهترین تصمیم را امروز بگیریم. نمی‌دانم کدام انتخاب درست است اما سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را بگیریم.

رویانیان ادامه داد:‌ خدا وکیلی مربیان تیم‌هایی مثل تراکتور، نفت و حتی همین استقلال که بلاتکلیف است، مشخص است ‌که شما اینقدر سرمربی پرسپولیس را پیگیری می‌کنید. من نمی‌دانم چرا اینقدر پیگیر هستید.

وی افزود: ما 3 گزینه داریم و هر کدام شرایط‌شان با دیگری کمی فرق دارد. من هم سعی کردم با تعامل با پیشکسوتان نظر آنها را جویا شوم. یک روز در تهران همه جا دیوار بود و ما بعد تصمیم گرفتیم دیوارها را برداریم که فضاها باز شود، بعد گفتند که گل‌ها خراب می‌شود و ما هم گفتیم که اشکالی ندارد باید هزینه بدهیم. الان هم می‌خواهم دیوارها را مقابل پیشکسوتان بردارم که خوشبختانه تا به امروز این اتفاق افتاده البته باید هزینه بدهم اما همه چیز را قبول می‌کنم تا همه موارد یکنواخت شود.

وی در خصوص شرایط دایی نیز گفت: من تا پریشب با دایی در ارتباط بودم حتی رضایت او را از راه‌آهن گرفتم ایشان هم خیلی تلاش کرد اما دقیقه 90 نشد که بیاید.

وی افزود: دایی تا لحظه آخر قرار بود که به پرسپولیس بیاید اما یک لحظه گفت، سنگین است که این بازیکنان راه‌آهن را ناامید بگذارم و جوان‌ها را ول کنم و بروم و به نظر من مردانگی کرد. البته جواب منفی‌اش به ما تلخ بود اما گفت وجدانم قبول نمی‌کند که این اتفاق بیفتد و پایبند راه‌آهن ماند که من به او تبریک می‌گویم.

وی در پاسخ سؤالی که قرار است دستیاران سرمربی پرسپولیس را شما انتخاب کنید، گفت: مربی باید خودش بازیکن و دستیارانش را اعلام کند و کسی هم حرفی نزند، حالا شما اینطور بدانید که کسان دیگر می‌خواهند انتخاب کنند ولی درست نیست.

رویانیان در پایان در پاسخ به این سوال که واقعا مشکل شما با دایی همین حرف‌ها بود، گفت: دایی مردانگی کرد و من حتی قبول کردم 300 میلیون بدهی او را در قالب یک چک بدهم، اما او وجدانش را به خاطر قولی که به راه‌آهنی‌ها داده بود زیر پا نگذاشت. حتی بعد از منتفی شدن آمدنش به پرسپولیس گفتم حداقل پولت را بگیر که گفت من بعدا پولم را می‌گیرم. گفتم معامله‌ای جوش نخورده، 300 میلیون طلبت را بگیر که قبول نکرد و گفت همه چیز بماد برای بعد. این کار دایی برای من یک درس بزرگ و خیلی خوب بود اما متاسفانه ایشان را دقیقه 90 از دست دادیم./خبرگزاری فارس