ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویارویی دوستانه والیبال ایران با چین


تیم ملی والیبال ایران در دومین روز اقامت خود در کشور ژاپن در شهر چیپا با چین یک مسابقه تدارکاتی خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: تیم ملی والیبال ایران در دومین روز اقامت خود در کشور ژاپن در شهر چیپا با چین یک مسابقه تدارکاتی خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران پس از سفر به ژاپن میزبان مسابقات انتخابی المپیک باید فردا (یکشنبه) عازم شهر چیبا در فاصله زمانی 3 ساعته از توکیو شود تا از ساعت 15:30 با چین یک دیدار تدارکاتی داشته باشد.

چین یکی از تیم های مطرح و قدرتمند آسیا و از حریفان اصلی ایران در مسابقات انتخابی المپیک است. 3 طلا 3 نقره و 2 برنز در بازی های آسیایی، 3 طلا، 6 نقره و 5 برنز در قهرمانی آسیا از جمله افتخارات این تیم است. همچنین هشتمی در المپیک 1984 آمریکا و پنجمی در سال 2008 بخشی از تاریخ والیبال در این کشور است.

هدف کادر فنی از برگزاری این دیدار دوستانه صرفا سنجش میزان آمادگی و هماهنگی بازیکنان است. به گفته پزشک تیم قائمی و محمودی مصدوم به تدریج به آمادگی نسبی خود بازد می گردند.


ویدیو مرتبط :
بررسی چهار دیدار دوستانه والیبال ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویارویی ایران و آمریکا این بار در والیبال


تیم ملی والیبال ایران در چهارمین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان برابر آمریکایی‌ها به میدان می‌رود.

ایسنا: شاید راگبی، بسکتبال، بیس‌بال و شناخته شده‌ترین ورزش‌ها در ایالات متحده آمریکا باشد. با این حال ساختار توسعه یافته ورزش همگانی در این کشور زمینه پویایی در همه رشته‌های ورزشی را پدید آورده است. در حالی که قدرت‌های سال‌های نه چندان دور منطقه کنکاکاف مثل آرژانتین و کوبا در سال‌های اخیر کم فروغ ظاهر شده‌اند، تیم والیبال آمریکا به عنوان یکه‌تاز قاره آمریکای شمالی هر روز قدرتمند‌تر می‌شود. آمریکایی ‌ها همواره در بین مدعیان والیبال جهان برای خود اسم و رسمی داشتند. قهرمانی المپیک سال‌های 1984، 1988 و 2008 در کنار ده‌ها عناوین دیگر کلکسیونی از افتخارات را در تاریخ والیبال این کشور پدید آورده است. فدراسیون جهانی والیبال از آمریکا به عنوان چهارمین تیم پرافتخار تاریخ والیبال جهان یاد می‌کند.

امریکایی‌ها که به بازیکنان بلند‌زن خود در دنیای والیبال معروف هستند، به بهره‌گیری از یک مربی جوان اما خوش فکر در صدد ارائه سبکی نو و منحصر به فرد در والیبال جهان هستند. تلفیقی از سیستم‌های سرعتی و قدرتی والیبال با پرهیز از پیچیدگی و استفاده از مهندسی فضا در زمین بزرگترین ویژگی تیم والیبال آمریکا در مسابقات اخیر بوده است. "جان اسپیرو" سرمربی جوان آمریکا که پیش از این هم در کادر فنی این تیم حضور داشته تاکنون در سه روز نخست مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان دو پیروزی مقابل ایتالیا و ژاپن و یک شکست برابر برزیل بدست آورده است.

آمریکایی‌ها اصلا دوست ندارند که در برابر ایران امتیاز بدهند. این کشور تاکنون 2 مدال قهرمانی جهان (یک طلا، یک برنز) – 4 مدال المپیک (سه طلا، یک برنز) – 4 مدال لیگ جهانی (یک طلا، یک نقره، دو برنز) – یک نقره از جام قهرمانان قاره‌ها – 2 مدال جام جهانی (یک طلا، یک برنز) و 21 مدال آمریکای شمالی و مرکزی (هشت طلا، ده نقره، سه برنز) را در کارنامه افتخاراتش دارد.

اگرچه ولاسکو مربی مغرور و نامدار والبیال ایران پیش از مسابقات قهرمان قاره‌های جهان گفته بود که هیچ کس از پیروزی‌های والیبال ایران بر سایر حریفان سورپرایز نمی‌شود اما به راستی پیروزی برابر امریکا می‌تواند بار دیگر لقب شگفتی‌ساز را به والیبالیست‌های ایران بدهد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این همواره در بازی‌های رسمی مقابل امریکا شکست خورده است. آخرین رویارویی این دو تیم به مسابقات جام جهانی 2011 برمی‌گردد.

تمزکز تیم والیبال امریکا روی پاس‌های بلند و آبشارهای قدرتی کار دفاع کناری‌های ایران را دشوار می‌کند. با وجود غیبت امیر غفور به دلیل مصدومیت تیم ملی ایران از این نقطه قدری آسیب پذیر است. عادل غلامی و موسوی در دفاع میانی وظیفه سنگین‌تری را به دوش می‌کشند. تیم ملی والیبال ایران با وجود شکست مقابل روسیه در دریافت عملکرد نسبتاً قابل قبولی را ارائه داد. نکته‌ای که می‌تواند تا حدی خیال ولاسکو را در برابر آماج سرویس‌های قدرتی تیم امریکا راحت کند.

متیو آندرسون بهترین بازیکن حال حاضر امریکاست. او یک قدرتی تمام عیار است که با پروازهای خیره کننده خود به راحتی بالاتر از سد دفاعی حریف امتیاز می‌سازد. بازی خوب او در کنار دفاع بی نقص دیوید لی و حملات مکسول هولت زمینه پیروزی امریکایی‌ها را در تمام مسابقات پدید می‌آورد.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران اگرچه در سال‌های اخیر میادین بزرگی را تجربه کرده‌اند اما بیشتر رویارویی آنها با تیم های بلوک شرق والیبال جهان بوده است. محک خوردن توانایی آنها برابر امریکا با سیستم بازی متفاوت می‌تواند نوید یک بازی تماشایی را به علاقه‌مندان والیبال بدهند.

* برنامه ادامه مسابقات قهرمان قاره‌های جهان:

*شنبه – دوم آذر – توکیو

ساعت 6:40 صبح: ایران – ایالات متحده

ساعت 10:40 صبح: روسیه - برزیل

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – ایتالیا

*یکشنبه – سوم آذر – توکیو

ساعت 6:40 صبح: برزیل – ایتالیا

ساعت 9:40 صبح: روسیه – ایالات متحده

ساعت 12:40 صبح: ژاپن - ایران