ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روبن: آلمان شانس نخست قهرمانی است


آرین روبن که تا اینجای رقابت ها عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داده است از آلمان به عنوان مهم ترین بخت قهرمانی جام جهانی نام برد.

آی اسپورت: هلند با کسب 9 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله ی یک هشتم نهایی جام جهانی شدخ است و در این مرحله به مصاف مکزیک خواهد رفت.

آرین روبن نقش مهمی در موفقیت هلند در دور گروهی رقابت ها ایفا کرد و اکنون معتقد است که آلمان بخت نخست قهرمانی رقابت ها محسوب می شود: " آلمان از نظر من بخت اول قهرمانی است. آن ها فوق العاده بازی می کنند."

روبن در ادامه در رابطه با شرایط تیم ملی هلند در ادامه ی رقابت ها به صحبت پرداخت: " ما باید آمادگی خود را درون زمین به خوبی حفظ کنیم. همه ی بازیکنان باید برای بکدیگر در زمین بازی کنند و تنها به موفقیت تیم فکر کنند.

ما اگر می خواهیم موفق شویم باید به سرمربی خود نهایت اطمینان و اعتماد را داشته باشیم. او به خوبی کار خودش را بلد است و بهترین تصمیم ها را برای تیم اتخاذ می کند."


ویدیو مرتبط :
گل بازی آلمان 1-0 آرژانتین - قهرمانی آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان با چهار گل یونان را به خانه فرستاد/حمله به سوی قهرمانی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آلمان با چهار گل یونان را به خانه فرستاد

آلمان با پیروزی پرگل مقابل یونان به نیمه نهایی یورو 2012 رسید.

ایسنا:  دو تیم آلمان و یونان در یك چهارم نهایی رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یكدیگر رفتند كه این بازی در پایان با برتری چهار بر دو آلمان به پایان رسید تا ژرمن‌ها راهی نیمه نهایی شده و یونانی‌ها با این رقابت‌ها وداع كنند.

 

در نیمه نخست، یونانی‌ها كاری جز دفاع كردن نداشتند. این موضوع به خوبی از درصد مالكیت توپ در نیمه اول كه 70 – 30 به سود آلمان بود مشهود است. در دقیقه 4، خدیرا شوت محكمی را روانه دروازه یونان كرد كه سیفاكیس توپ را دفع كرد و در برگشت شورله این توپ را درون دروازه جای داد اما پرچم كمك داور به نشانه آفساید بالا رفت و گل را مردود اعلام كرد.

در دقیقه 16، سامی خدیرا درون محوطه جریمه یونان در حالی كه سعی داشت برای زدن ضربه سر اقدام كند پس از برخورد با مدافع حریف نقش زمین شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در دقیقه 32، كلوزه با یك پاس مناسب اوزیل را صاحب توپ كرد اما ضربه این بازیكن هم با درخشش سیفاكیس وارد دروازه یونان نشد.

در دقیقه 24، ریس با یك پاس عرضی توپ را برای كلوزه فرستاد ولی تكل بلند این بازیكن بی‌فایده بود و توپ از مقابل دروازه خالی یونان عبور كرد. یك دقیقه بعد، ریس شوت محكمی را روانه دروازه یونان كرد كه این بار نیز توپ راهی اوت شد.

در دقیقه 32، نینیس در یكی از معدود فرصت‌های یونان در نیمه نخست، اقدام به شوت‌زنی كرد اما نویر در حالت درازكش، توپ او را در اختیار گرفت. در دقیقه 36، خدیرا دروازه یونان را هدف گرفت اما سیفاكیس توپ را دفع كرد.

حمله‌های آلمان سرانجام در دقیقه 39 نتیجه داد و این تیم به گل رسید. فیلیپ لام كاپیتان ژرمن‌ها پشت محوطه جریمه یونان صاحب توپ شد و پس از چند گام حركت، با یك شوت قدرتمند و دقیق دروازه حریف را باز كرد تا نیمه نخست با برتری یك بر صفر آلمان به پایان برسد.

 

در نیمه دوم، با وجود اینكه یونانی‌ها با یك گل عقب افتاده بودند، اما باز هم میل به حمله نداشتند و تیم آلمان بود كه به فشار خود ادامه داد. با این حال، یونانی‌ها موفق شدند در دقیقه 55 روی یك ضد حمله سریع به گل برسند. ساماراس مهاجم یونان توپی را كه از سمت راست به صورت زمینی روی دروازه آلمان ارسال شده بود، وارد دروازه این تیم كرد تا بازی یك بر یك مساوی شد.

در دقیقه 61، بواتنگ از سمت راست، توپ را دورن محوطه جریمه یونان سانتر كرد و خدیرا موفق شد با یك ضربه محكم و سرضرب برای بار دوم دروازه یونان را باز كرده و آلمان را یك بار دیگر پیش بیندازد.

در دقیقه 68، بازیكنان آلمان صاحب یك ضربه كرنر شدند و خروج اشتباه سیفكایس دروازه‌بان یونان باعث شد كه میرسلاو كلوزه بتواند با ضربه سر دروازه این تیم را برای بار سوم باز كند تا احتلاف به دو گل رسیده و خیال هواداران آلمان بیش از پیش راحت شود.

این پایان كار نبود و آلمانی‌ها یك بار دیگر در دقیقه 74 به گل رسیدند. كلوزه در موقعیت تك به تك با سیفكایس اقدام به شوت‌زنی كرد كه توپ او پس از برخورد با دروازه‌بان حریف، جلوی پای ریس افتاد و این بازیكن نیز كار مشكلی برای باز كردن دروازه بدون سنگربان یونان نداشت تا آلمان با نتیجه چهار بر یك از حریف خود پیش بیفتد.

در دقیقه 88، توپ دروم محوطه جریمه آلمان با دست بواتنگ برخورد كرد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. سالپینگیدیس مهاجم یونان پشت این ضربه پنالتی ایستاد و توپ را در خلاف جهت حركت نویر وارد دروازه آلمان كرد تا یونان یكی از گل‌های خورده را جبران كرده و بازی چهار بر دو شود. در نهایت این مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید.

به این ترتیب آلمان راهی دیدار نیمه نهایی شد و باید در این مرحله به مصاف برنده جدال دو تیم انگلیس و ایتالیا برود. روز گذشته نیز پرتغال با برتری یك بر صفر مقابل جمهوری چك به نیمه نهایی یورو 2012 رسیده بود.

 

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره‌نا گدانسك لهستان

هوا: ابری، 17 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 70 درصد

داور: دمیر اسكومینا (اسلوونی)

 

تركیب دو تیم:

آلمان: نویر، هوملس، بادشتوبر، لام، بواتنگ، خدیرا، شوانشتایگر، اوزیل، شورله (مولر 67)، ریس (گوتسه80)، كلوزه (گومس 80)

یونان: سیفاكیس، مانیاتیس، تزاولاس (فوتاكیس 46)، پاپادوپولوس، توروسیدیس، پاپاستاتوپولوس، ماكوس (لیبروپولوس 72)، نینیس (گكاس 46)، كاسورانیس، ساماراس، سالپینگیدیس

مالكیت توپ: آلمان 67 درصد - یونان 33 درصد/ایسنا