ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رمزگشایی از بند تحقیر آمیز قرارداد خاکپور


روز گذشته سرمربی تیم ‌ملی امید فو‌تبا‌ل ایران ضمن ابراز ناراحتی از بند 11 موجود در قراردادش از دلیل اصلی استعفای خود پرده برداشت.

خبرگزاری ایسنا: محمد خاکپور که پس از بازگشت از قطر به همراه تیم ‌ملی امید و کسب مقام قهرمانی ر‌قا‌بت‌های زیر 23 سال غرب آسیا بدون هیچ گونه توضیحی استعفا داد تا در نهایت پس از جلسه‌ای که با اعضای کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فو‌تبا‌ل و نیز کفاشیان داشت، درباره بندی که آن را "تحقیرآمیز" خطاب کرد، صحبت و استعفایش را به دلیل حفظ عزت مربیان ایرانی عنوان کند.

* بند 13 قرارداد خاکپور چیست؟

در بند 13 قرارداد محمد خاکپور آمده است: سرمربی متعهد می‌شود که پس از قطع همکاری به دلیل فسخ قرارداد یا انقضای مدت و عدم تمدید قرارداد نیز نسبت به جایگاه تیم ‌ملی امین بوده و از هر گونه اظهار نظر منفی علیه تیم ‌ملی، سرمربی آتی آن، ارکان فدراسیون و افراد مسئول در فدراسیون فو‌تبا‌ل که صلاحیت فو‌تبا‌ل ملی را مخدوش کند خودداری کرده و در صورت عدم پایبندی به این بند فدراسیون می‌تواند "تا" دو برابر مبلغ قرارداد مندرج در ماده دو این قرارداد تقاضای ضرر و زیان نماید.

* قرارداد خاکپور را چه کسی تنظیم کرده است؟

حدود سه الی چهار سال قبل فریدون معینی به عنوان یکی از اعضای کمیته‌ جوانان از وکیلی درخواست می‌کند که قرارداد یکی از باشگاه‌های حر‌فه‌ای را ترجمه و به عنوان الگو به فدراسیون فو‌تبا‌ل ارائه کنند تا بر اساس آن قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی فو‌تبا‌ل پایه ایران منعقد شود.

این اتفاق به دلیل کوتاه بودن بندهای قراردادهای سرمربی تیم‌های ‌ملی رخ داده است تا پس از آن به عنوان الگوی قراردادها مدنظر قرار گیرد.

قرارداد محمد خاکپور طبق روال نگاشته شده و پس از آن توسط نصیرزاده مورد تایید قرار گرفته و تغییراتی جزئی در آن اعمال می‌شود. پس از آن مجددا ضمن تایید محصص، رییس کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فو‌تبا‌ل مورد تایید فرشاد سپهر ، دبیر کمیته‌ استیناف نیز قرار می‌گیرد و پس از آن به خاکپور ارائه شود.

* توضیحات سرپرست کمیته‌ جوانان در مورد قرارداد خاکپور

فریدون معینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ ایسنا، در ارتباط با قرارداد جنجال آفرین محمد خاکپور که با استعفای او همراه بود، اظها‌ر کرد: ما پیش نویس قرارداد را به سرمربی تیم ‌ملی امید دادیم تا آن را مطالعه کند. خاکپور می‌توانست در مورد این قرارداد با ما صحبت کند و عدم رضایت خود را در مورد بندهایی که به آن معترض است را اعلام کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: قراردادی که به عنوان کارفرما و طرف مقابل مدنظر قرار می‌گیرد می‌تواند اصلاح شود. اگر طرف قرارداد کارفرما موافق بندهای خود نباشد می‌تواند این موضوع را اعلام و در ارتباط با آن صحبت کند تا اگر نیازی به اصلاح است آن اتفاق بیفتد.

معینی درباره اطلاع داشتن یا نداشتن علی کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره این بند و نیز این که باید طی چند روز آینده اصلاحیه‌ای در مورد این بند صورت گیرد، بیا‌ن‌ کرد: من اطلاع ندارم که کفاشیان درباره این بند اطلاع داشته است یا خیر اما اگر مربی تشخیص دهد که قرارداد به ضرر او نوشته شده است می‌تواند در رابطه با آن صحبت کند. این قرارداد توسط کمیته‌ جوانان یا کمیته‌ فنی نوشته نشده است،‌ بلکه الگویی است که از باشگاه‌های حر‌فه‌ای برداشت شده و مساله‌ای معمول در باشگاه‌ها و فدراسیون‌های حر‌فه‌ای است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: باید خاطر‌ نشان کنم که این قرارداد تنها مربوط به سرمربی تیم ‌ملی امید نبوده،‌ بلکه سایر مربیان تیم‌های پایه نیز با چنین بندهایی قرارداد خود را امضا کرده‌اند و الگویی کلی در ارتباط با مربیان پایه است.


ویدیو مرتبط :
بند عجیب در قرارداد خاکپور (خارج از گود)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکست تحقیر آمیز رئال در بنیتو ویامارین



هفته سیزدهم لالیگا

شکست تحقیر آمیز رئال در بنیتو ویامارین

رئال مادرید در هفته سیزدهم لالیگا برابر رئال بتیس تن به شکست داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس، دیدارهای هفته سیزدهم لیگ فوتبال اسپانیا با برگزاری 5 دیدار آغاز شد.

در مهم‌ترین دیدار رئال مادرید در زمین رئال بتیس به میدان رفت که در پایان با نتیجه یک بر صفر از حریف خود شکست خورد. بنات در دقیقه 17 تنها گل این دیدار را وارد دروازه رئال مادرید کرد تا این تیم از حریف نامدار خود پیش بیفتد. رئال که در این دیدار با تمامی بازیکنان بزرگ خود به میدان رفته بود، تا پایان دیدار نتوانست گل خورده را جبران کند و در پایان با همان یک گل مغلوب حریف شد.

رئال با این شکست و 26 امتیازی که از دیدارهای پیشین خود بدست آورده بود، در رده سوم جدول باقی ماند. بتیس نیز با 3 امتیاز خانگی بدست آمده، شمار امتیازهای خود را به 22 رساند و در رده پنجم جدول جای گرفت.

نتایج کامل به شرح زیر است:‌

رئال بتیس یک - رئال مادرید صفر

بنات 17

مالاگا 4 - والنسیا صفر

پورتیو 8، خاویر ساویولا 75، روکه سانتا کروز 81 و ایسکو 90

سوسیداد صفر - اوساسونا صفر

رایو وایکانو 2 - مایورکا صفر

لئو باپتیستائو 87، دلیباسیچ 90

وایادولید یک - گرانادا صفر

مانوچو گونکالوس 63

برنامه دیدارهای هفته سیزدهم لالیگا که امروز (یکشنبه) برگزار می‌شوند به شرح زیر است:

اسپانیول - ختافه

اتلتیک بیلبائو - دپورتیوو لاکرونیا

اتلتیکو مادرید - سویا

لوانته - بارسلونا

فارس