ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دژاگه: بعضی‌ها منتظر شکست تیم‌ملی بودند


چهره او را می‌توانید عبوس تصور کنید؟ مگر اینکه یکی مثل داور بازی ایران و آرژانتین، روی قلب او و یک ملت پا بگذارد تا آنچنان بلند شود و داد و بیداد کند.

خبر ورزشی: چهره او را می‌توانید عبوس تصور کنید؟ مگر اینکه یکی مثل داور بازی ایران و آرژانتین، روی قلب او و یک ملت پا بگذارد تا آنچنان بلند شود و داد و بیداد کند. با این همه وقتی بعد از بازی با آرژانتین، سراغ اشکان رفتیم او به داور نتاخت و تنها گفت: «کل ورزشگاه دیدند پنالتی ما را نگرفت.» امروز اما داستان فرق دارد. اشکان در طول مصاحبه بارها می‌گوید: «متأسفم.» این تأسف هم به خاطر حمله‌هایی است که بعد از بازی ایران و عراق، به تیم‌ملی و کروش شد.

اشكان، جام ملت‌ها برای ایران تمام شد. درباره این تورنمنت صحبت كن.

فكر می‌كنم ما خیلی خوب بازی‌ها را شروع كردیم. سه بازی اول هم توانستیم برنده باشیم. بدون اینكه یك گل بخوریم، به مرحله بعد رفتیم ولی متأسفانه در بازی با عراق، همه چیز آن طوری كه ما می‌خواستیم جلو نرفت. بازی خیلی خوب شروع شد ولی آخرش بد تمام شد. معلوم است كه بعد از این باخت آدم ناراحت می‌شود. الان تمام تیم ناراحت هستند...

تو تورنمنت موفقی را در كنار تیم‌ملی سپری كردی. البته قطری‌ها هم انتقاد كرده بودند چرا در لیگ‌شان این‌قدر خوب بازی نمی‌كنی.

این تورنمنت برای من خیلی خوب بود. سعی كردم به تیم‌ملی كمك كنم. از لحاظ بدنی همه چیز برای من خوب بود. مربی هم زیاد با من حرف می‌زد و روحیه می‌داد. برایم مهم بود كه بتوانم بازی‌های خوبی برای تیم‌ملی انجام دهم ولی متأسفانه بازی آخر آن اتفاقات افتاد و من هم مثل بازی‌های قبلی نبودم. می‌خواستم به تیم‌ملی كمك كنم ولی نشد، این هم به خاطر دردی بود كه در كمرم داشتم. دردم زیاد بود.

غیر از تو، اكثر بچه‌های تیم هم نمایش خوبی داشتند. از بازیكنان جوان گرفته تا باتجربه‌ها.

شرایط تیم اصلاً بد نبود. به نظر من این تیمی كه در جام ملت‌ها بود، یكی از بهترین تیم‌های ملی ما بود‌؛ از زمانی كه من به ایران آمدم. همه بازیكنان باتجربه مثل آقاجواد، آندو، قوچان‌نژاد و... كه سن بیشتری داشتند و باتجربه‌تر بودند، خیلی خوب كار كردند. همین‌طور جوان‌ها هم نمایش خوبی داشتند. الان میكس خوبی در تیم‌ملی اتفاق افتاده كه كروش عاملش بوده. او این تیم را درست كرده و به نظر من خیلی تیم خوبی است. به خاطر همین خیلی بیشتر تأسف می‌خورم كه چرا بازی با عراق آن طوری شد و نتوانستیم به بازی‌ها ادامه بدهیم.

خیلی از بازیكنان می‌گفتند اگر بازی‌های تداركاتی بیشتری داشتیم، در جام ملت‌ها بهتر بازی می‌كردیم. در عین حال عقیده دارند كه این تیم، نسبت به جام‌جهانی‌ تیم بهتری است.

در برزیل هم تیم خوبی در اختیار داشتیم ولی كیفیت این تیم را با توجه به دو بازی تداركاتی بسنجید. ما فقط دو مسابقه قبل از جام ملت‌ها داشتیم ولی در بازی نشان دادیم كه تیم جا افتاده است. به نظر من هر بازیكنی كه در تیم‌ملی حضور داشت، حقش بود. البته بازیكنان دیگری هم بودند كه دوست داشتند در تیم‌ملی باشند ولی همین تیم فعلی، واقعاً تیم خوبی است. حیف شد كه نتوانستیم زیاد در این جام بمانیم و با هم باشیم. این تورنمنت خیلی خوب گذشت ولی حیف زود تمام شد. همین حالا باید سعی كنیم در آینده بازی‌های بیشتری انجام دهیم. نباید دست از تلاش برداریم.

اكثر بازیكنان از بعضی از اظهارنظرها پس از بازی عراق ناراحت بودند. مثلاً رضا قوچان‌نژاد می‌گفت انگار منتظر بودند تیم‌ملی ببازد. البته موافقان هم گفتند مهم نظر مردم است...

من الان نزدیك به 4، 5 سال است كه كنار تیم‌ملی هستم. خودم فهمیدم كه واقعاً شرایط این طوری است. وقتی تیم‌ملی می‌برد یا خوب كار می‌كند اكثریت خوشحال می‌شوند ولی یك عده منتظر هستند تا تیم‌ملی نتیجه نگیرد. وقتی یك بازی را می‌بازیم و از تورنمنتی بیرون می‌افتیم، متأسفانه می‌شنوم كه بعضی‌ها یك چیزهایی درباره تیم‌ملی می‌گویند كه آدم را ناراحت می‌كند. بعضی‌ها منتظر بودند كه این اتفاق بیفتد و ما حذف شویم تا این طوری حرف بزنند. من خودم را می‌گویم‌؛ تا حالا در فوتبال این چیزها را ندیده‌ام، یعنی حداقل از وقتی كه دارم فوتبال بازی می‌كنم. متأسفانه آدم‌هایی در ایران هستند كه وقتی تیم‌ملی می‌بازد، خوشحال می‌شوند و این آدم را ناراحت می‌كند. ولی آدم باید چه‌كار كند؟ باید سعی كنیم رو به جلو نگاه كنیم و بازی‌های بعدی را ببریم. دوباره تأكید می‌كنم این چیزها من را ناراحت می‌كند ولی در فوتبال این مسائل اتفاق می‌افتد.

البته مردم نشان دادند كه علاقه زیادی به تیم‌ملی دارند. حتی تا صبح بیدار بودند تا رأی بازی عراق اعلام شود...

می‌دانم كه تا صبح بیدار بودند. افتخار می‌كنیم كه برای این ملت بازی می‌كنیم. در استرالیا دیدیم كه چقدر طرفداران كشورشان را دوست دارند. همه استادیوم‌ها پر از تماشاچی ایرانی بود. مردم ما از برد تیم‌ملی به وجد می‌آیند و كسان دیگری هستند كه از باخت ما خوشحال می‌شوند. من منظورم به همین‌‌هاست كه چرا ایستاده‌اند این اتفاق‌ها برای تیم‌ملی بیفتد و حذف شود؟

درباره كروش هم بحث زیاد است. با اینكه اكثر مردم گفته‌اند او باید بماند، عده‌ای مخالف هم دارد. اكثر بازیكنان از او تعریف كرده‌اند و می‌گویند باید بماند. گوچی می‌گفت كه اگر او برود 30 سال عقب می‌افتیم. یا مسعود شجاعی كه تأكید داشت او مثل یك پدر است. تو آینده تیم‌ملی را با كروش چطور می‌بینی؟

من قبلاً گفته‌ام و الان هم دوباره می‌گویم. من این همه مربی در فوتبالم داشته‌ام ولی كروش بهترین مربی در تمام دوران فوتبال من بوده است. هر اردو، هر بازی و هر جلسه تمرینی یك چیز جدید از او یاد گرفتم. نه من، بلكه همه بازیكنان تیم‌ملی. كل تیم این حس را دارند و می‌دانند چطوری است. وقتی این چیزها هست، باورم نمی‌شود وقتی می‌شنوم كه عده‌ای از حضور او ناراحت هستند. برای اینكه كروش خیلی برای تیم‌ملی ما زحمت‌ كشیده و این همه به تیم‌ملی و كشور ایران كمك كرده است. متأسفانه ناراحت می‌شوم كه یكسری چیزها را می‌شنوم. آدم باید واقعیت را ببیند. من فكر می‌كنم خیلی از تیم‌ها دوست دارند یك مربی مثل كروش داشته باشند. حالا ما این مربی را داریم ولی این طوری درباره‌‌اش حرف می‌زنیم. كروش با قلبش برای تیم‌ملی كار می‌كند و من نمی‌فهمم چرا آدم‌هایی هستند كه سعی می‌كنند ایراد پیدا كنند. همان‌طور كه مسعود می‌گوید، كروش برای من هم مثل یك پدر است. آدم‌ها باید بدانند او در مربیگری با چه تیم‌ها و چه ستاره‌هایی كار كرده است. من می‌گویم ایران نباید كروش را از دست بدهد. متأسفانه در فوتبال ایران یكسری‌ ایستاده بودند كه بازی با عراق آن طوری شود. واقعاً متأسفم برای كسانی كه این طوری فكر می‌كنند. این‌ها ضرر را برای تیم‌ملی می‌خواهند.


ویدیو مرتبط :
حمایت هواداران از تیم ملی بعد شکست مقابل سوئد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشكان دژاگه: بازی در تیم ملی ایران برایم افتخار است



 

 

اشكان دژاگه: بازی در تیم ملی ایران برایم افتخار است

 

بازیکن ایرانی تیم فوتبال ولفسبورگ آلمان که مورد توجه افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفته، حضور در تیم ملی ایران را افتخار بزرگی می‌داند.

"اشکان دژآگه" در این‌باره گفت: از سالها حضور در فوتبال آلمان و بازی در تیم هایی مانند هرتا برلین و ولفسبورگ و همچنین تیم های نوجوانان، جوانان و زیر 23 سال آلمان تجربه های ارزشمندی اندوخته ام که امیدوارم بتوانم آن را دراختیار تیم ملی کشورم قرار دهم.

وی گفت: از اینکه افشین قطبی برای موفقیت تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا به بازیکنان لژیونر ایرانی نیز نگاه دارد احساس خوبی دارم و اگر به تیم ملی دعوت شوم، تمام توان خود را برای موفقیت در جام ملتهای آسیا بکار خواهم گرفت.

دژآگه در پاسخ به این سوال که آیا موافقت فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان در این زمینه حاصل شده است، گفت: این کار ازسوی فدراسیون فوتبال ایران درجریان است. آنها مدارکی از من خواسته اند که همه آنها را ارایه کرده‌ام. ضمن اینکه فدراسیون آلمان در این مورد مشکلی ایجاد نکرده و موافقت نامه های لازم را صادر کرده است.

وی از اینکه سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری اخیر خود اعلام کرده که برای دیدن تمرینات و بازی او به آلمان خواهد رفت، ابراز خوشحالی کرد و به سایت قطبی گفت که بی‌صبرانه منتظر آقای قطبی هستم تا از نزدیک با ایشان آشنا شوم و توانایی های خود را به نمایش بگذارم.

دژاگه در پایان این گفت وگو از زحمات والدین ایرانی بویژه پدرش که در رسیدن او به این جایگاه تلاش و ممارست فراوانی کردند، قدردانی کرد و گفت که همه چیز را مدیون آنان هستم.

دژآگه 24 ساله، مدتی است که مورد توجه افشین قطبی قرار گرفته و سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز بیست و چهارم آبان ماه 89 ، رسما اعلام کرد که قصد دارد از این بازیکن دعوت بعمل آورد و نام او را درمیان 50 بازیکن اعلام شده به کنفدراسیون آسیا برای مسابقات جام ملتهای آسیا قرار داده است.