ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دلایل پنهان خاکپور برای استعفا


در این گزارش به اصلی‌ترین دلایل استعفای خاکپور اشاره می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در این گزارش به اصلی‌ترین دلایل استعفای خاکپور اشاره می کنیم.

خاکپور پس از قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا از سمت خودش کناره‌گیری کرد و تیم ملی را در 3 ماه مانده به مقدماتی المپیک تنها گذاشت.

این مربی که یک سال قبل کار خود را به عنوان سرپرست در تیم المپیک کشورمان آغاز کرد، نهایت پس از 2 ماه و در تاریخ 25 آذر به عنوان سرمربی تیم المپیک کشورمان مشغول به کار شد.

در آن موقع که خاکپور سرمربی تیم امید شد، اوج انتقادات به کمیته فنی فدراسیون و همین طور به تمامی اعضای فوتبالی کشورمان صورت گرفت که چرا خاکپور که آخرین مربی‌گری‌اش به 3 سال قبل و باشگاه استیل آذین است، هدایت این تیم را به عهده گرفته است.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، تیم ملی امید زیر 23 سال ایران برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی غرب آسیا رفت و توانست با پیروزی در دیدار پایانی مقابل کویت قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد.

پس از بازگشت تیم ملی به ایران و به دست آوردن قهرمانی، انتظار آن می‌رفت تا پس از چهل سال سرانجام بتوانیم به المپیک ریو صعود کنیم، اما ناگهان اتفاقی رخ نداد و در بدو ورود ملی‌پوشان، خاکپور بازیکنان را دور خودش جمع کرد و از سمت خود استعفا کرد.

چرا مربی که بازیکنان خوبی را در ترکیب تیمش دارد و قهرمانی در مسابقات غرب آسیا را به دست آورده است، از هدایت تیمش استعفا می‌دهد؟ دلایل آن چیست؟

1- دلیل عمده و اصلی‌ترین مشکل خاکپور در تیم ملی امید با فدراسیون فوتبال قراردادی بود که میان دو طرف به امضا رسید.

قرارداد بازیکن سابق تیم ملی کشورمان با فدراسیون فوتبال 250 میلیون تومان بود و اگر تیم ملی به المپیک صعود می‌کرد، همین مبلغ نیز به عنوان پاداش به آن‌ها تعلق می‌گرفت اما نکته حائز اهمیت در این قرارداد، وجود بندی بر این مبنا است که اگر خاکپور علیه فدراسیون مصاحبه کند، فدراسیون و علی کفاشیان می‌توانند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کنند و هیچ خسارتی به مربی 46 ساله تیم ملی امید پرداخت نکنند.

همین دلیل باعث شد تا خاکپور به این نتیجه برسد که نشان و شخصیت مربیان ایرانی زیر سوال رفته است و دلیل اصلی استعفای خود را وجود همچنین بندی در قرارداد خود قلمداد کرد.

اگرچه منتقدان خاکپور برخلاف گفته‌های خودش مطالب دیگری را دلیل استعفای وی می‌دانند که به شرح زیر است:

1- قرارداد مالی: نخستین دلیلی که خاکپور از آن گله کرد، پایین بودن مبلغ قراردادش بود و معتقد است که نباید میان او و کی‌روش فاصله اینچنینی باشد، اما واقعاً کی‌روش و خاکپور در سطح یکدیگر هستند و باید به یک میزان پول دریافت کنند؟

سرمربی مستعفی تیم ملی بدون هیچ رزومه مربیگری در تیم‌های ملی و تنها حضور در نیمکت استیل آذین هدایت تیم ملی زیر 23 سال کشورمان را برعهده گرفت و هم اکنون نیز با یک قهرمانی مقابل تیم‌های یمن و سوریه رزومه‌ای را برای خود به ارمغان آورده است.

2- دلیل دوم استعفای خاکپور از تیم ملی، عدم حمایت از این مربی بود ولی انگار خاکپور اطلاعی ندارد که 24 دیدار تدارکاتی برای آماده‌سازی برگزار کرده است و بهترین تدارکات را تیم تحت هدایت وی پس از انقلاب داشته است.

اما اصلی‌ترین دلیل استعفا خاکپور وجود بندی در قرارداد وی بود که به آن اشاره کردیم، اما آیا درست است که سرمربی تیم ملی پس از گذشتن یک سال از قراردادش و امضای قرارداد با فدراسیون یادش بیفتد که همچین بندی در قراردادش وجود دارد، به خاطر این می‌بایست از سمت خود استعفا دهد.

این را می‌توان در کنار بقیه داستان‌های فوتبالی عجیب کشورمان قرار داد و اظهار کرد: پس از یک سال کار کردن و قهرمانی در غرب آسیا به خاطر یک بند استعفا بدهد و...

اگر سرمربی تیم ملی امید کشورمان به هر دلیلی از سمت خود کناره‌گیری کرده باشد و امیدهایمان را در 3 ماه مانده به آغاز مسابقات مقدماتی المپیک ناامید کرده باشد، چرا از ابتدا هدایت این تیم را بر عهده گرفت و حالا که نزدیک مسابقات است تنها گذاشته و به دلیلی که به آن می‌رسیم، این است که آقای خاکپور بدون هیچ رزومه معتبری هدایت تیم المپیک ایران را بر عهده گرفت و پس از تساوی مقابل تنها حریف قدرتمندمان در غرب آسیا و کمی چاشنی شانس توانستیم قهرمان شویم و پس از آن، مربی تیم ملی استعفا کرد.

طبق شنیده‌ها مربی مستعفی تیم امید از نتیجه نگرفتن در مقدماتی المپیک باخبر بوده و به همین دلیل از هدایت این تیم استعفا کرد.

حال باید به این موضوع اشاره کرد که اگر کمیته فنی فدراسیون موفق نشود خاکپور را راضی به برگشتن به تیم کند و یک مربی دیگر را جایگزین وی نمایند، باید به آن نیز فکر کنند که مربی جدید تنها 3 ماه برای حضور روی نیمکت تیم ملی فرصت دارد و باید در این مدت کاری کند که مربیان دیگر در یک یا دو سال موفق به انجام آن نشدند.

در پایان می‌توان گفت دعا کنیم هرچه به نفع فوتبال‌مان است، رخ دهد و امیدواریم حسرت 40 ساله نرفتن به المپیک 44 ساله نشود.


ویدیو مرتبط :
استعفا خاکپور از مربیگری تیم امید ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلانی دلایل استعفا از پرسپولیس را تشریح کرد



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به خاطر بازداشت حمیدرضاسیاسی، ترجیح داد از هیات مدیره این باشگاه استعفا دهد.

وی همچنین گفت: عضو هیات مدیره بودن یعنی کشک.


به گزارش مهر، حسین کلانی که در ابتدای فصل یکی از اعضای پر کار و کلیدی هیات مدیره پرسپولیس بود و حتی در سفر جنجالی اسپانیا، به همراه حمیدرضا سیاسی به این کشور رفت، از دلایل استعفایش از هیات مدیره این باشگاه صحبت کرد.

اعلام دلایل استعفا
وی در این خصوص اظهار کرد: پس از بازداشت حمیدرضا سیاسی و بعد از یک هفته متوجه شدم دیگر ایشان به این زودی‌ها آزاد نمی‌شود. احساس کردم در آن برهه دیگر نمی‌توانم مفید باشم، از این رو از هیات مدیره پرسپولیس استعفا دادم و بدون هیچ مشکلی رفتم.

از نژادفلاح پیشتیبانی شود
عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با حمایت از محمدحسین نژاد‌فلاح ادامه داد: اگرچه به صورت کاملا جدی با تغییرات مداوم در مدیریت باشگاه مخالفم اما شخص نژادفلاح سوابق روشن و خوبی دارد، از این رو از همه دوستانم می‌خواهم از او پشتیبانی کنند.

تغییرات در این مقطع مشکلات را بیشتر می‌کند
وی اضافه کرد: ایشان به درخشان فرصت داد و این کار خوبی بود زیرا در این زمان کم، تحولات نتیجه نمی‌‌دهد و مشکلات را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر به زودی قرار است کار انتقال این تیم به بخش خصوصی انجام شود لذا بهتر است اجازه دهیم تصمیمات مهم و تاثیرگذار را مالکان جدید پرسپولیس اتخاذ کنند.

دست‌هایی در کار است تا به پرسپولیس لطمه بزنند
کلانی در ادامه، صحبت از دست‌های پشت پرده کرد و افزود: احساس می‌کنم دست‌هایی در کار هست تا به پرسپولیس لطمه وارد کند اما نمی‌دانم دقیقا آنها چه کسانی هستند. به عنوان مثال شاهد بی‌ثباتی هستم و تصمیمات انفرادی گرفته می‌شود، در صورتیکه باشگاه دارای هیات مدیره است. البته این نظر شخصی من است و شاید اشتباه باشد.

بی‌ثباتی باعث عدم آرامش بازیکنان و کادر فنی شده
وی دلایل ناکامی سرخپوشان را اینچنین برشمرد: همین بی‌ثباتی باعث عدم آرامش بازیکنان و کادر فنی شده است. از سوی دیگر بدشانسی هم دخیل بوده است. اینها را کنار مشکلات مالی بگذارید تا مجموعه عوامل ناکامی پرسپولیس را مشاهده کنید. فکر می‌کنم تا وقتی بی‌ثباتی باشد و مسائل مالی حل نشود، این وضع کماکان ادامه خواهد داشت، آنهم با هر مربی و یا هر مدیری.

قرارداد میلیاردی برانکو را به بازیکنان بدهند
عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با حمایت از حمید درخشان خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی در مورد آمدن برانکو انجام شده است. اگر قرار است چند میلیارد برای آوردن او که مشکل مالیاتی هم دارد هزینه شود، بهتر است آن پول را همین الان به بازیکنان بدهیم. مطمئن باشید اگر دغدغه مالی بازیکنان حل شود، به خودی خود خیلی از مشکلات تیم حل خواهد شد.

بزرگترین مربیان دنیا هم در این فرصت کم نمی‌توانند کاری کنند
وی با بیان این صحبت‌ها اضافه کرد: با این وجود تا جاییکه من شنیدم، قرار است نژادفلاح از کادر فنی حمات کند، البته به شرط موفقیت در بازی‌های پیش رو. سه‌شنبه به خاطر دیدار با لخویا، روز مهمی برای پرسولیس و کادر فنی‌اش است. همه باید حمایت کنند چرا که در این فرصت کم، بزرگترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند برای این تیم کاری را انجام دهند.

فارغ از احساسات کارنامه برانکو بررسی شود
کلانی اشاره مجددی به برانکو داشت و تصریح کرد: فارغ از احساسات بنشینیم و درست کارنامه برانکو ایوانکوویچ را بررسی کنیم. ببینیم وقتی او از ایران رفته در چه جاهایی مشغول بوده و کارنامه‌اش چیست و مهمتر از همه آیا در این فرصت محدود قادر است گره‌ای از پرسپولیس باز کند یا خیر؟

اگر بودم، قطعا از کادر فنی حمایت می‌کردم
وی در پاسخ به این پرسش که اگر عضو هیات مدیره بود آیا از درخشان تا پایان فصل حمایت می‌کرد؟، یادآور شد: در باشگاه پرسپولیس دچار اختلافات و تغییر و تحولات زیادی هستیم و همین موجب مشکلات عدیده‌ای شده است اما اگر من بودم قطعا از کادر فنی حمایت می‌کردم. یادمان نرود یک عضو هیات مدیره تنها یک رای دارد و بس. از این رو اگر بر فرض مثال باقی می‌ماندم و الان یک رای هم داشتم، شاید تاثیری در روند کار نداشت.

عضو هیات مدیره بودن، مانند مدیر فنی کشک است
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس جملات پایانی‌اش را به جمله تاریخی علی پروین در مورد کشک بود مدیر فنی گره زد و با تعمیم آن به نقش هیات مدیره، گفت: دوست خوبم علی پروین چند سال قبل یک مثال جالب در مورد نقش مدیرفنی در فوتبال ایران زد و آن را به کشک تشبیه کرد. من حالا می‌گویم عضو هیات مدیره بودن در فوتبال ایران هم تقریبا چنین خاصیتی دارد چرا که اغلب تصمیمات شخصی است و ربطی به جمع ندارد.
اخبار ورزشی - مهر