ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داور داربی 79 معرفی شد



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - داور داربی 79 معرفی شد

اسامی داوران قضاوت کننده در هفته پانزدهم لیگ برتر از سوی کمیته داوران اعلام شد. یدالله جهانبازی قضاوت داربی 79 را بر عهده خواهد داشت.

جهانبازی در لیگ چهاردهم دو بازی استقلال را سوت زده ولی هیچکدام از بازی‌های پرسپولیس را قضاوت نکرده است.

جهانبازی دو بار برای استقلال سوت زده که یکی از آنها بازی استقلال و سایپا بوده که با برتری آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید و دومین قضاوت او در بازی با ذوب‌آهن بود که منجر به شکست استقلالی‌ها شد.

با این همه جهانبازی در هیچ یک از بازی‌های این فصل پرسپولیس سوت نزده است و آمار کلی او در لیگ چهاردهم قضاوت هفت دیدار است است که در این 7 بازی 29 کارت زرد و 2 کارت قرمز از جیب او خارج شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال فهرست داوران هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است.

 
نفت مسجد سلیمان-ملوان-شهید بهنام محمدی-مسجد سلیمان-ساعت 15
محمدحسین زاهدیفرد – علی میرزابیگی – جلیل شعرانی – امید سعیدفر – ناظر: بهرام مهرپیما
 
جمعه 30 آبان 93
سایپا-فولاد مبارکه سپاهان-انقلاب کرج-ساعت 15
قاسم واحدی – رضا سخندان – یعقوب سخندان – پیام حیدری – ناظر : ایرج نظری
پیکان-استقلال خوزستان-دستگردی تهران-ساعت 15
موعود بنیادیفرد – قهرمان نجفی – بابک عباسقلی زاده – یاسر همرنگ – ناظر: محمد پیروزرام
نفت تهران-تراکتورسازی-تختی تهران-ساعت 15
حسین زرگر – سعید قاسمی – فرزاد بهرامی – سیدرضا مهدوی – ناظر: داود رفعتی
 
شنبه اول آذر 93
فولاد خوزستان-صبا قم-غدیر اهواز-15
بیژن حیدری – مهدی عالیقدر – مهدی الوندی – روح اله شریفی – ناظر: حاتم بک پور
ذوب آهن –پدیده خراسان-فولاد شهر اصفهان-ساعت 15
محمد ملکی – حسن کامرانی فر – علی اکبر عظیم پور - جواد شرفی – ناظر: عبود سنگاشکن
 
یکشنبه 2 آذر 93
گسترش فولاد-راه آهن –اختصاصی گسترش تبریز-ساعت 14
رضا عادل – هادی طوسی – میریعقوب حجتی – علی صفایی – ناظر: ابوطالب طاهریان
استقلال تهران-پرسپولیس -آزادی تهران-ساعت 18
یدالله جهانبازی – محمدرضا ابوالفضلی – حسن ظهیری – تورج حق وردی – کمک داور ذخیره: حسین طالقانی - ناظر: فریدون اصفهانیان

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
داربی 79 تهران از نگاهی دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زرینچه: در داربی 79 فوتبال ملی آسیب دید!/ شفیع پرسپولیسی است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خاطرات تلخ و شیرین کاپیتان سابق استقلال از داربی‌ها

زرینچه: در داربی 79 فوتبال ملی آسیب دید!/ شفیع پرسپولیسی است

کاپیتان سابق استقلال با افسوس از داربی سال 79 یاد می‌کند و آن داربی را فاجعه می‌داند.

جواد زرینچه در گفت‌وگو باایسنا، در آستانه داربی 76 گفت: به هیچ وجه موافق این جمله این که دیدار مانند سایر دیدارهاست و یا این بازی هم تنها سه امتیاز دارد، نیستم.

چرا که این سه امتیاز گارانتی‌ای برای ادامه کار یک تیم در لیگ است و تیم برنده تا مدت‌ها نتایج و بازی‌های ضعیفش به چشم نمی‌آید، ولی تیم بازنده تا مدت‌ها دچار مشکلات و حواشی مربوطه قرار می‌گیرد.

خصوصا در ایران که نتیجه‌ از کیفیت بازی اهمیت بیشتری دارد و مطمئنا بازنده این دیدار شرایط بسیار سختی را در ادامه لیگ در پیش روی خواهد داشت.

او در ادامه در رابطه با شرایط این دیدار گفت: وضعیت هر دو تیم خوب است و پرسپولیس با گل محمدی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و استقلال هم با تیمی کامل صدر جدول را در اختیار وارد و فکر می‌کنم بازی زیبایی از کار در بیاید.

کاپیتان سابق استقلال در رابطه با اولین تجربه داربی‌اش، گفت: فکر می‌کنم سال 66 بود و بازی هم با تساوی تمام شد و واقعا چیزی بیشتر از آن بازی در خاطرم نیست. شاید دلیل اصلی این مساله که حافظه‌ام خیلی یاری نمی‌کند تا آن بازی را به خاطر آورم این است که در آن زمان من اصلا نمی‌دانستم داربی چیست! من در آن زمان تازه از سربازی به استقلال آمده بودم و فکر می‌کردم اهمیت بازی با پرسپولیس به اندازه همان بازی نیرو زمینی است.

زرینچه که در داربی سال 71 هم حاضر بوده است، در رابطه با آن بازی گفت: وقتی شاهرودی اخراج شد ما به یک باره به سمت دروازه‌ پرسپولیس هجوم آوردیم، چرا که سمت چپ این تیم قابل نفوذ شد و حیف شد که آن دیدار به یک باره به دعوا کشیده شد و گرنه ما حتما آن دیدار را در خود زمین می‌بردیم.

او در ادامه درباره بازی برگشت آن دیدار که در بندرعباس برگزار شده بود به ایسنا گفت: در بازی برگشت هر دو تیم در محوطه 18 قدم خودشان ایستاده بودند و نگران از زندان رفتن اجازه هیچ حمله‌ای را از سوی دو تیم نمی‌داد.

کاپیتان سابق استقلال در ادامه به درگیری میان بازیکنان در داربی سال 79 اشاره کرد و گفت: اگر هاشمی نسب کمی با تجربه‌تر عمل می‌کرد، مطمئن باشید که آن بازی را هم می‌بردیم و متاسفانه در آن دیدار پرویز برومند که یکی از سرمایه‌های ما بود، حیف شد و عملا خودش را نابود کرد. برومند و خیلی از بازیکنان که در آن درگیری بودند تاوان اشتباه‌شان را خیلی سنگین پرداختند.

جواد زرینچه درباره بهترین خاطره‌اش از داربی‌ها گفت: سال 74 که با نتیجه‌ سه بر یک پرسپولیس را شکست دادیم بهترین داربی من بود، به یاد دارم در صحنه‌ای یک ارسال برای فرشاد پیوس شد و غلامپور برای مشت کردن توپ از دروازه‌ خارج شد و من سریعا پشت غلامپور را پوشش دادم و فرشاد روی دستان غلامپور ضربه سر زد و من با زحمت زیاد توپ را از روی خط برگرداندم. شب که به منزل رفتم در حال تماشای فیلم ضبط شده بازی بودم که به آن صحنه رسیدم و دیدم گزارش‌گر بازی آقای شفیع یکباره فریاد زد، گل گل اما نه، این زرینچه معلوم نیست از کجا پیدایش شد و توپ را از روی خط برگرداند. آقای شفیع با صدایی ناراحت این جمله را گفت و از همان جا فهمیدم ایشان پرسپولیسی است.

جواد زرینچه بدترین خاطره‌اش از داربی‌ها را همان دیدار سال 79 دانست و با ابراز تاسف از اتفاقات آن دیدار به ایسنا گفت: آن بازی به تیم ملی ضربات زیادی را وارد ساخت و بهترین‌های فوتبال ما تاوان سنگینی در آن بازی دارند.

کاپیتان سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا توصیه‌ای در داربی‌ها به طرفین برای گل نزدن یا نحوه بازی کردن می‌شد؟ گفت: به من هیچ گاه گفته نشد نبرید یا گل نزنید، ولی همواره روز قبل از بازی سه تا چهار بازیکن ما و پرسپولیس را دعوت می‌کردند و از ما می‌خواستند تا نظم و انضباط را رعایت کنیم.

جواد زرینچه در پایان با ابراز امیدواری از برد استقلال در داربی هفتاد و ششم گفت: فکر می‌کنم این بازی دو بر یک با گل‌های برهانی و حاتمی به سود استقلال به پایان برسد./ایسنا