ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خیز بلند پلاتینی برای ریاست فیفا


رئیس فرانسوی یوفا آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن ریاست بزرگترین تشکیلات فوتبالی، رسما اعلام کرد.

خبرگزاری ایلنا: «میشل پلاتینی» ریاست فعلی یوفا نامزدی خود را برای پر کردن کرسی ریاست فیفا، اعلام کرد.

پلاتینی پس از مدت‌ها کش‌مکش در نهایت آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ماه فوریه ریاست فیفا و قدم گذاشتن در جای پای «سپ بلاتر»، رسما اعلام کرد.

انتخابات ریاست فیفا قرار است 7 اسفند‌ماه(26 فوریه) همزمان با کنگره فوق‌العاده این سازمان، برگزار شود.

سپ بلاتر 2 ژوئن ۲۰۱۵ پس از ۴ روز از انتخاب به عنوان رئیس فیفا، از این سمت استعفاء داد، البته وی تا زمان انتخابات بعدی هم‌چنان رئیس فیفا باقی خواهد ماند.

بلاتر از سال ۱۹۹۸ ریاست فیفا را در دست داشت و در سال‌های آخر حضور در این مسند، چالش‌های زیادی را به خصوص پس از انتخاب روسیه و قطر به عنوان میزبان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تجربه کرد.

فیفا از بدو تأسیس تا کنون توسط ۸ رئیس اداره شده و چنانچه میشل پلاتینی در انتخابات اسفندماه بتواند به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شود، نهمین رئیسی خواهد بود که بر کرسی مهمترین تشکیلات فوتبال دنیا تکیه می زند.

اگرچه پیش از این عنوان شده بود پلاتینی علاقه ای برای ریاست بر فیفا ندارد و ترجیح می دهد همچنان به کارش در یوفا ادامه دهد ولی نظرش را تغییر داده و اهداف بزرگتری را دنبال می کند.

پلاتینی از سال 2007 که به عنوان رئیس یوفا انتخاب شده تاکنون در این شغل فعالیت کرده‌است.

وی در باره اعلام نامزدی خود، می گوید: «این یک تصمیم شخصی بود که من با بررسی دقیق گرفتم و در آن به آینده خود و فیفا توجه کردم.»

اسامی روسای فیفا از زمان تاسیس تاکنون به این شرح است:

1- روبرت گیرین (فرانسه) از 1904 تا 1906

2- دنیل بورلی وولفال( انگلستان) از ۱۹۰6 تا ۱۹۱۸

3- ژول ریمه (فرانسه) از ۱۹۲۱تا ۱۹۵۴

4- رادولف سیلدرایرس (بلژیک) از ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵

5- آرتور دروری (انگلستان) از 1۹۵۵ تا ۱۹۶۱

6- استنلی راس(انگلستان) از ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۴

7- ژائو هاولانژ(برزیل) از ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۸

8- سپ بلاتر(سوئیس) از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵


ویدیو مرتبط :
اخبار کوتاه ورزشی؛ ریاست یوفا باز هم در دستان پلاتینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیز بلند شیخ سلمان برای ریاست فیفا


رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ریاست فیفا خیز بلندی برداشته و قصد دارد به ادعای خود، عدالت و پاکی را به فوتبال دنیا بازگرداند.

خبرگزاری فارس: رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ریاست فیفا خیز بلندی برداشته و قصد دارد به ادعای خود، عدالت و پاکی را به فوتبال دنیا بازگرداند.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، مرد 49 ساله بحرینی قصد دارد با تصاحب کرسی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال به قله این رشته ورزشی برسد.

مقامات تصمیم گیرنده AFC نیز خبر مربوط به ثبت نام رسمی شیخ سلمان را تایید کرده‌اند و به نظر می‌رسد بعد از ثبت نام عجیب کوفی عنان برای ریاست فیفا، این گزینه بحرینی بهترین گزینه از دید مدیران جهانی فوتبال است.

روزنامه گاردین انگلیس نیز در گزارش امروز خود خبر ثبت نام رسمی شیخ سلمان را تایید کرده و نوشته است: او در صورت تایید درخواستش باید به صورت رسمی از ریاست AFC استعفا دهد تا در انتخابات فیفا شرکت کند.

شیخ احمد فهد الاحمد الصباح کویتی ریاست بخش آسیایی المپیک نیز از دیگر اعراب شیفته قدرت در فیفا است که هنوز به صورت رسمی برای این منظور ثبت نام نکرده اما شایعه شده که اگر صندلی ریاست AFC خالی بماند، برای آن دندان تیز کرده است. مردی که گویا رابطه خوبی با فوتبال ایران داشته و در هر حال اوضاع کرسی نه چندان تاثیرگذار ایران را بهتر خواهد کرد.