ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تیم کیک بوکسینگ ایران قهرمان جهان شد


تیم کیک بوکسینگ ایران با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره قهرمان مسابقات جهانی اسپانیا شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومى فدراسیون ورزش‌هاى رزمى، در اولین بازی امروز در دسته ٥٥ کیلوگرم جوانان امیر حسین اکبری ملی پوش مازنی مقابل حریفی از آلمان تن به شکست داد و به مدال نقره جهان رسید، در دومین فینال امروز امید طیبی ملی پوش ٦٠ کیلو کرمانشاهی تیم ملی جوانان به مصاف حریفی از اسپانیا رفت و با شکست حریف به مدال طلای این وزن دست یافت. در سومین و آخرین دیدار فینال جوانان امیر حسین سرتیپی نماینده وزن اوپن جوانان وارد رینگ شد و با شکست حریف کویتی به گردان آویز طلا رسید و به این ترتیب پرونده تیم ملی ٣ نفره جوانان با کسب ٢ طلا و ١ نقره در جهانی ٢٠١٥ اسپانیا بسته شد.

در ادامه نبرد فینالیست‌ها، نوبت به سعیده فرد صانعی نماینده وزن ٥٥ کیلو تیم ملی رسید که در یک مبارزه جانانه با حریف آلمانی متاسفانه مغلوب ناداوری شد و علیرغم شایستگی مطلق به مدال نقره این وزن دست یافت، مبارزه فینالیست بعدی نماینده وزن ٦٥+ کیلو تیم ملی کیک بوکسینگ بانوان سمیه قمری بود که با قبول شکست از حریف اسپانیایی به مدال نقره رسید و به این ترتیب پرونده تیم سه نفره بانوان با ٢ مدال نقره و ١ برنز از آوردگاه جهانی ٢٠١٥ البیر اسپانیا بسته شد.

اولین فینال بزرگسالان استایل لوکیک با وزن ٦٠ کیلو شروع شد و احمد نیک کار ورزشکار گیلانی تیم ملی با شروعی طوفانی در همان ثانیه ی اول راند اول پس از یکبار ناک دانی حریف انگلیسی در دقیقه اول راند یک حریف را ناک اوت کرد و مدال طلای وزن ٦٠ کیلوی جهان را تصاحب کرد.

حسین حسین زاده نماینده ٦٥ کیلو ایران در دیدار فینال به مصاف حریفی از کویت رفت و در همان راند اول با ناک اوت کردن حریف صاحب مدال طلای این وزن شد. حسین حیاتی سومین فینالیست امروز بود که در وزن ٧٠ کیلوگرم در ٣ راند نماینده انگلیس را شکست و به مدال طلا دست یافت.

سهراب بهرامی در دسته ٨٠ کیلوگرم مقابل حریفی از جمهوری چک وارد رینگ شد و مدال طلا را از آن خود کند.  دیگر نماینده ایران سینا کریمیان بود که در دسته ٩٠- کیلوگرم با حریف لبانی خود مبارزه کرد و به مدال طلا دست یافت.

در آخرین دیدار فینال استایل لوکیک جعفر احمدی کاپیتان تیم ملی در وزن 90+ کیلوگرم با شکست نماینده آلمان به مدال طلا دست یافت.

مجتبی حسینی هم تنها نماینده استایل فول کنتاکت بود که در مقابل حریف آمریکایی خود داخل رینگ رفت و پس از ٣ راند مبارزه جانانه با قبول شکست به مدال نقره این وزن بسنده کرد

پرونده بزرگسالان نیز با ٦ طلا و یک نقره در مسابقات جهانی البیر ٢٠١٥ اسپانیا بسته شد و تیم ایران با مجموع ٩ طلا و ٣ نقره و دو برنز در مجموع تیمی به مقام اول تیمی جهان رسید و تیم آلمان به مقام دوم و انگلستان و اسپانیا به مقام سوم تیمی رسیدند.

نکته جالب این مسابقات، حضور چندین ایرانی از کشورهای مختلف بود که ضمن داشتن اقامت آن کشورها و عضویت در تیم‌های ملی آنها، همگی با پرچم‌های ایران روی رینگ و سکوهای قهرمانی حاضر می‌شدند.


ویدیو مرتبط :
کشته شدن قهرمان کیک بوکسینگ جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران قهرمان کیک بوکسینگ جهان


تیم ملی کیک بوکسینگ ایران پس از یک ماراتن پنج روزه در مسابقات جهانی آلمان توانست با کسب هشت مدال طلا، سه نقره و پنج برنز سکوی قهرمانی را از آن خود کند.

در روز پنجم رقابت های قهرمانی کیک بوکسینگ جهان ملی پوشان کشورمان توانستند در بازی های فینال، پنج مدال طلا کسب کنند تا با این حساب جمع مدال های ایران به عدد 16 ( 8 طلا، سه نقره و پنج برنز)برسد.
 
اکبر کریمی کاپیتان و نماینده سنگین وزن کشورمان در وزن90+ پس از پیروزی بر آلمان در فینال رقابت ها به مصاف حریف روسی خود رفت و با برتری بر او به مدال طلای وزن خود دست یافت.

در ادامه جمشید اصغر گیوه چی دیگر نماینده وزن 75- کشورمان پس از پیروزی بر نماینده کوزه‌وو در فینال بر حریف آلمانی خود غلبه کرد و یک مدال طلا برای کشورمان به ثبت رساند.
 
حسین علیزاده 85- نیز با برتری بر آلمان دیگر طلایی کشورمان شد در ادامه احمد نیک کار در وزن 60- به مصاف حریفانی از آلمان و چک رفته و با پیروزی بر آنها در فینال مقابل حریف آلمانی قرار گرفت و توانست از سد آن عبور کند و به گردن آویز طلای وزن خود دست یابد.
 
حمزه مرادیان در وزن 65- نیز توانست در ادامه رقابت ها با برتری از حریفانی از کوزه وو، چک و آلمان به مقام نخست دست یابد.

حسین حیاتی نماینده وزن 70- کشورمان در رقابت با حریفانی از کشورهای بوسنی و چک و آلمان به برتری دست یافت و مدال طلا را کسب کرد و مجتبی حسینی نماینده وزن 90+ کشورمان پس از بازی های نفس گیر با حریفانی از کشورهای آلمان، کوزه وو و آلمان به مدال طلا دست یافت.
 
در ادامه این روز مهسا صمدی در وزن 55- در مقابل حریفی از کشور میزبان بازی را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.
 
لازم به یادآوری است، در روزهای گذشته ناهید مقدم 50- یک مدال طلا ، حدیثه نوحی 60- یک نقره و یک برنز، مرجان امینی کاوه 65+ دو برنز، فتانه بهمنی 65- یک نقره، مهران چریکی در وزن90- یک مدال برنز و مجید کریمایی در وزن 75- یک مدال برنز بدست آوردند.

منبع: برنا