ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تنها راه بازگشت محسن قهرمانی به قضاوت


داور خاطی فوتبال که سال گذشته محروم شده بود در نیم فصل لیگ چهاردهم هم شانسی برای قضاوت نخواهد داشت و باید از تنها شانسی که پیش روی وی قرار دارد استفاده کند و به جمع قضاوت‌کنندگان در فصل پیش روی فوتبال ایران برگردد.

خبرگزاری مهر: داور خاطی فوتبال که سال گذشته محروم شده بود در نیم فصل لیگ چهاردهم هم شانسی برای قضاوت نخواهد داشت و باید از تنها شانسی که پیش روی وی قرار دارد استفاده کند و به جمع قضاوت‌کنندگان در فصل پیش روی فوتبال ایران برگردد. این درحالی است که برخی داوران مطرح فوتبال ایران در تست‌های پیش از فصل رد شدند و شانس قضاوت در نیم فصل اول لیگ را از دست داده‌اند.

با وجود اظهارنظرهای متفاوتی که محسن قهرمانی در خصوص بازگشت خود به عرصه لیگ برتر داشت اما همچنان این داور خبرساز با سرنوشت مبهمی مواجه است. محرومیتی که برای وی در نظر گرفته شده بود مدت‌هاست به اتمام رسیده ولی هیچ مقام رسمی در خصوص آینده حضور وی در کوران مسابقات حرف صریحی به میان نیاورده است.

چندی پیش که داوران مورد نظر فدراسیون فوتبال برای حضور در تست آمادگی جسمانی پیش فصل فرا خوانده شدند خبری از محسن قهرمانی نشد تا شایعه محرومیت مادام العمر این داور هم مطرح شود با این حال کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این باره اظهار نظری رسمی نکرد تا ابهامات درباره وی همچنان ادامه داشته باشد.

این در حالی است که حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر دلایل دیگری را برای عدم دعوت محسن قهرمانی به تست آمادگی پیش فصل داوران مطرح کرد و محرومیت این داور را مورد تایید قرار نداد تا به نوعی شایعات قبلی را تایید نکند.

وی در این باره گفت: محسن قهرمانی دیگر محروم نیست و محرومیتش خیلی وقت پیش به پایان رسیده است ولی دلایی وجود داشته که ما از وی برای قضاوت دعوت نکردیم. کمیته و دپارتمان داوری معیارهای خاص خودش را برای قضاوت دارد. داوران باید به حد نصاب‌های لازم در فصل قبل رسیده باشند تا بتوانند در لیگ چهاردهم نیز قضاوت کنند اما قهرمانی فصل گذشته محروم بود و برای همین به حد نصاب لازم دست پیدا نکرد و ما هم با کسی تعارف نداریم برای همین وی جایی در لیست مورد نظر نداشت.

اما آیا راهی برای بازگشت قهرمانی به لیگ برتر باقی می‌ماند؟ این پرسشی است که عسگری در پاسخ به آن به خبرنگار مهر گفت: ما به داورانی که در تست آمادگی جسمانی حد نصاب لازم را نیاوردند این فرصت را دادیم که در نیم فصل در تست دیگری شرکت کنند ولی قهرمانی از این شانس برخوردار نیست. این داور اگر می‌خواهد بار دیگر در لیگ برتر قضاوت کند باید به رده‌های پایین تر برود و امتیازات لازم را کسب کند تا بتواند با قضاوت‌های خوب خود زمینه‌های بازگشت به لیگ برتر را فراهم کند. این تنها راه بازگشت محسن قهرمانی در شرایط کنونی است.


ویدیو مرتبط :
با محسن قهرمانی از غش علی دایی تا بازگشت به داوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان و دایی پیگیر پشت پرده قضاوت جنجالی محسن قهرمانی در بازی راه‌آهن و مس



 محمد رویانیان , علی دایی

رویانیان و دایی پیگیر پشت پرده قضاوت جنجالی محسن قهرمانی در بازی راه‌آهن و مس

مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیگیر ماجرای پشت پرده قضاوت جنجالی محسن قهرمانی در دیدار راه‌آهن و مس هستند.

 محمد رویانیان و علی دایی به دنبال کشف ماجرای قضاوت پر حرف و حدیث محسن قهرمانی در دیدار راه‌آهن و مس در فصول گذشته هستند، در آن بازی محسن قهرمانی یک پنالتی برای مس گرفت در حالیکه هیچ برخوردی بین مهاجم راه آهن و مدافع راه آهن پیش نیامد.

 

همچنین گل رضا نورمحمدی مدافع راه آهن در  دقیقه 92 که سالم بود داور بی‌مورد آن را مردود اعلام کرد. آن داوری یکی از جنجالی‌ترین قضاوت‌های لیگ برتر بود که محمود یاوری سرمربی راه‌آهن پس از این بازی بارها علیه داور مصاحبه کرد.

 در آن مسابقه مس کرمان برای کسب سهمیه آسیایی باید پیروز می‌شد که در نهایت این اتفاق افتاد. اما محسن قهرمانی که نمی‌دانست در مورد پنالتی گرفته شده برای مس و گل مردود راه‌آهن چه بگوید به همین دلیل صحبت‌های ضد و نقیضی را در رسانه‌ها مطرح کرد و اکنون دایی و رویانیان به دنبال پشت پرده قضاوت آن بازی هستند.

بر اساس اطلاع دریافتی رویانیان سرنخ‌هایی در مورد قضاوت پشت پرده آن دیدار یافته است و در برنامه 90 به قضاوت بحث برانگیز قهرمانی در آن بازی اشاره کرده و در مصاحبه‌های اخیر خود روی آن قضاوت آن مسابقه تاکید ویژه‌ داشته است./فارس