ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تلاش‌های فالکائو برای پیوند قلب یک جوان


مهاجم کلمبیایی تیم فوتبال منچستریونایتد در کاری خیر شرکت و با دادن هزینه‌های درمانی برای پیوند زدن قلب یک جوان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: «رادامل فالکائو» از زمانی که در سال 1999 با ورود به تیم لانکروس کشورش وارد عرصه فوتبال حرفه‌ای شد، تا به امروز که بازی در تیم‌های ریورپلات (آرژانتین)، پورتو (پرتغال)، اتلتیکومادرید(اسپانیا)، آ.اس.موناکو (فرانسه) و منچستریونایتد(انگلیس) را تجربه کرده، سعی فراوان داشته بازیکنی بزرگ از جنبه‌های فنی و اخلاقی باشد.

ستاره‌ای که در کنار درخشش در میدان فوتبال،‌خارج از مستطیل سبز نیز شخصیتی قوی و محبوب مردم باشد.

با توجه به اخباری که به تازگی گزارش شده،‌به نظر می‌رسد گلزن 28 ساله اولدترافوردی در زمینه های فنی و اخلاقی به آنچه می‌خواسته بسیار نزدیک شده است.

*فالکائو ورزشکاری که به یاری هموطنش آمد

براساس آنچه رسانه‌های محلی گزارش کردند از حدود 3 ماه قبل، یک مادر سختی‌‌کشیده کلمبیایی که پسر 17 ساله‌اش دچار بیماری قلبی بوده و نیاز به پیوند قلب داشته است،وقتی تمام راه‌های کمک را برای نجات فرزندش بسته دیده،‌ برای رسیدن به لژیونر منچستریونایتد،‌تماس با او و درخواست کمک از وی سعی و تلاش بسیار کرده است.

این سعی و تلاش بالاخره جواب داده زیرا این مادر توانست گلزن منچستری را با کمک دوستانش یافته و مشکلش را با وی در میان گذاشته و از حمایت گسترده بازیکن تیم ملی کلمبیا و ستاره منچستر برخوردار شود.

*ستاره‌ای آماده کمک

در همین ارتباط مادر زجر‌کشیده «جان اویابان»‌ گفت: بی‌اندازه ممنون لطف و زحمات بی‌دریغ فالکائو هستم. او وقتی در جریان مشکل من قرار گرفت،‌ فوری اعلام کرد وظیفه‌ شخصی خود می‌داند که به من هر چه سریع‌تر با تماس با  بانک‌های پیوندی قلب،‌برای فرزندم قلبی را پیدا کند. نمی‌دانم که او چطور این کار بزرگ را انجام داد و از کجا قلب پیوندی برای فرزندم گرفت. اما با وجودی که خود در انگلیس بود، این کار را انجام داد.

*کمک بازیکن منچستر ثمر داد

با تلاش و حمایت همه جانبه فالکائو قلب پیوندی برای  «جان اویابان»‌ 17 ساله که تا 3 سال قبل در رشته تکواندو فعالیت می‌کرد، پیدا شد.

این جوان اهل سیاگنا که شور و شوق فراوانی به ورزش  داشت، با حمایت معنوی و مالی فالکائو حتی هفته قبل تحت عمل جراحی قرارگرفت.

وی در یکی از بهترین بیمارستان‌های معروف کلمبیا یعنی ویکتور رائول کاستیلو» تحت عمل جراحی قرارگرفت. اما متاسفانه بعد از 3 روز به علت جواب ندادن قلب پیوندی با بدنش، درگذشت.

*درگذشت جوانی که سختی کشید

وقوع این اتفاق تلخ باعث تاثر و ناراحتی بسیاری در کلمبیا شد اما باعث نشد تا هموطنانش به خصوص مادر «جان اوبایان» تلاش‌ها و حمایت‌های گسترده بازیکن منچستری را نادیده بگیرند.

مادر جوان درگذشته اظهار داشت:از مرگ فرزندم بسیار ناراحتم. اما از یک جهت در دل خوشحالی دارم که مورد لطف خداوند قرارگرفتم. به همین خاطر بی‌نهایت خدا را شکر می‌کنم. همینطور خرسندم که توانستم فالکائو را پیدا کنم. او هم نشان داد یک ورزشکار بزرگ و جوانمرد است.


ویدیو مرتبط :
پیوند قلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش محققان ایرانی ساخته شد: دستگاهی كه صدای قلب جنین را به گوش مادر می‌رساند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اطمینان از سلامت جنین با سونیكید جیبی!

با تلاش محققان ایرانی ساخته شد: دستگاهی كه صدای قلب جنین را به گوش مادر می‌رساند

یك پزشك ایرانی موفق به تولید دستگاهی شد كه ضمن داشتن كاربردهای معمول یك گوشی تلفن همراه یا رایانه‌ جیبی، قابلیت‌های دستگاه «سونیكید» (sonicaid) را نیز دارا بوده و می‌تواند صدای ضربان قلب جنین را به گوش مادر برساند.

دكتر میترا احمد سلطانی، رزیدنت زنان و زایمان و مبتكر این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: با این دستگاه كه از تلفیق بورد دستگاه سونیكید (دریافت و ثبت ضربان قلب جنین) و یك رایانه جیبی یا گوشی تلفن همراه با قابلیت نصب ویندوز ساخته شده می‌ توان ضمن اندازه گیری و بررسی وضعیت ضربان قلب جنین و محاسبه سن بارداری بر حسب هفته به اطلاعات پزشكی زنان و زایمان هم دست یافت.

وی افزود: این دستگاه همچنین قادر به انجام عملیات یك رایانه جیبی یا تلفن همراه معمولی است.

به گفته این محقق، ابزار ساخته شده، دستگاه كوچك چند منظوره‌ای است كه در جیب قابل حمل بوده و با باتری قابل شارژ كار می‌كند و از آن علاوه بر كاربردهایی مثل ضبط و پخش صدا، كرونومتر، جابه‌جایی فایل و ... برای ضبط و ارسال صدای ضربان قلب به پزشك نیز می توان استفاده كرد.

احمد سلطانی درباره‌ نحوه‌ عملكرد این دستگاه به ایسنا گفت: این دستگاه مجهز به یك میكروفن است كه مادر می‌تواند آن را روی شكم خود قرار داده و از وضعیت ضربان قلب جنین با خبر شود. در صورتی كه مادر متوجه كندی ضربان قلب جنین شد می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های این دستگاه صوت ضربان قلب جنین را ضبط كرده و به پزشك ارسال كند تا اقدامات لازم توسط پزشك انجام شود.

وی در پایان با بیان این كه مطالعه روی این دستگاه چهار سال به طول انجامیده است ابراز امیدواری كرد كه با جلب سرمایه‌گذاری مناسب این دستگاه به بازار عرضه شود./ایسنا