ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

تبریک باشگاه پرسپولیس به مهدوی‌کیا


باشگاه پرسپولیس با صدور پیامی حضور مهدی مهدوی‌کیا در پست سرمربیگری تیم نوجوانان هامبورگ را به وی و اهالی فوتبال ایران تبریک گفت.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، علی‌اکبر طاهری و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پیامی حضور مهدی مهدوی‌کیا در پست هدایت تیم نوجوانان باشگاه هامبورگ را به وی و اهالی فوتبال ایران تبریک گفتند و آن را مایه فخر و مباهات باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران دانستند.

در بخشی از این پیام آمده است: مهدی مهدوی‌کیا در دوران فوتبال خود همواره جزو بازیکنانی بود که مایه افتخار برای خود و فوتبال ایران شد. او از لژیونرهای پیش‌قراول در اروپا بود که چه در بعد فرهنگی و اخلاق حرفه‌ای و چه از جهت فنی همواره نماینده‌ای شایسته از ایران بود و به عنوان بازیکن به افتخارات بسیاری دست پیدا کرد و از مرزهای بسیاری گذشت تا الگویی کم‌نظیر از سختکوشی، تداوم و تلاش برای جوانانی باشد که قصد دارند در این عرصه گام بر دارند.

در پیام باشگاه پرسپولیس یادآوری شده است: باشگاه پرسپولیس همواره به خود بالیده است که نسلی موفق از لژیونرهای ایرانی که نام فوتبال ایران را بلندآوازه کردند از این باشگاه راهی اروپا شدند و حال اقدام باشگاه باسابقه‌ای چون هامبورگ در سپردن هدایت تیم نوجوانان خود به مهدی مهدوی‌کیا، با توجه به اهمیت ویژه‌ای که در فوتبال آلمان برای فعالیت رده‌های پایه قائل هستند، نشانه اعتقاد به توانایی این اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس و باعث افتخاری دیگر است.


ویدیو مرتبط :
برنامه نود- حضور مهدوی کیا در موزه باشگاه هامبورگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدوی کیا: نمی‌خواستم تا آخر عمر از من بپرسند چرا نیامدی پرسپولیس



 

 

مهدوی کیا: نمی‌خواستم تا آخر عمر از من بپرسند چرا نیامدی پرسپولیس

 

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، مهدوی‌کیا می‌گوید دوست نداشته اتفاقی بیفتد که هواداران تا آخر عمر از او بپرسند: «چرا به پرسپولیس برنگشتی؟»

مهدی مهدوی‌کیا سرانجام به آرزویش رسید. او خیلی امید داشت که بتواند روزهای آخر فوتبالش را در پرسپولیس حضور داشته باشد و حالا با چراغ سبزی که دنیزلی به او نشان داده، می‌تواند نیم فصل دوم لیگ برتر یازدهم را با پیراهن پرسپولیس به میدان برود. امروز اعلام شد که دنیزلی و عابدینی در مورد مهدوی‌کیا به توافق رسیده‌اند و قرار است این بازیکن دوباره پرسپولیسی شود. مهدوی‌کیا در مورد اتفاقاتی که در یکی دو هفته گذشته رخ داده صحبت می‌کند.

* بالاخره به پرسپولیس برگشتی. چه اتفاقاتی افتاد تا دوباره پرسپولیسی شدی؟

- خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد و من به پرسپولیس برگشتم. برای این‌ که این اتفاق بیفتد، اتفاقات زیادی افتاد و مسائل زیادی رخ داد. همه در جریان ماجراهای چند روز گذشته هستند. اما یک اتفاقاتی هم از دیروز به این طرف افتاد.

* از دیروز چه اتفاقاتی افتاد؟

- من به اتفاق خانواده‌ام جایی رفته بودم و از طرف آقای دنیزلی با من تماس گرفتند و گفتند دنیزلی شما را می‌خواهد. من با رویانیان صحبت کرده بودم و گفتم بهتر است با خود مربی صحبت کنم. ملاقاتی داشتم با دنیزلی و با او صحبت کردم. گفتم بالاخره سرمربی باید بخواهد که بازیکن بیاید. دنیزلی هم گفت که بازی‌های من را در هامبورگ دنبال می‌کرده و شناخت دارد از من. به باشگاه گفته بوده در این مدت باید اول بررسی کنم و تیم را ببینم، بعد بگویم در کدام پست‌ها بازیکن لازم داریم. دنیزلی می‌گفت هیچ وقت نگفته مخالف حضور مهدوی‌کیا هستم. تیم را دیده و این تصمیم را گرفته که در این پست‌ها بازیکن بگیرد. او به من گفت من خودم خواستم بیایی اینجا و از بازی‌ات شناخت دارم. با همدیگر دست دادیم که کنار هم باشیم. گفت برو کارهایت را انجام بده و یکشنبه بیا سر تمرین.

* عابدینی با انتقال شما به پرسپولیس موافقت کرده؟

- من با دفتر ایشان تماس گرفتم و قرار شد که امروز بعد از ظهر همدیگر را ببینیم. من هنوز نتوانستم با ایشان صحبت کنم. البته باشگاه پرسپولیس دنبال کارهای بنده بوده. در این یکی دو هفته ملاقات داشتیم با هم و صحبت‌های مختلفی رد و بدل شده. من مشکلی در این رابطه نمی‌بینم و این کار انجام می‌شود.

* طی این مدت حرف و حدیث‌ها در مورد بازگشت شما زیاد بود. چطوری تحمل می‌کردی این ماجراها را؟

- آن‌هایی که من را می‌شناسند می‌دانند آدم صبوری هستم. در این مدت خیلی اتفاقات افتاد. رویانیان از آلمان که برگشتم گفت پرسپولیس شما را می‌خواهد. با عابدینی صحبت کردم و در نهایت تصمیم گرفتم دو باشگاه صحبت کنند و این انتقال انجام شود. دنیزلی هم که آمد گفتند سرمربی موافق نیست. من در این مدت چیزی نگفتم اما اخبار را پیگیری می‌کردم. خیلی از خبرنگاران هم تماس می‌گرفتند و من جواب آن‌ها نمی‌دادم. تا این‌که روز جمعه بود که دخترم را برده بودم دیزین و آنجا بود که هواداران پرسپولیس من را دیدند گفتند چرا برنمی‌گردی؟ در همان ساعت‌ها بود که رویانیان با من تماس گرفت و گفت دنیزلی موافقت کرده به پرسپولیس بیایی.

من اگر برگشتم به پرسپولیس، به خاطر این بود که اتفاقاتی در رشت افتاد که تصمیم گرفتم دیگر به آنجا نروم و بعد هم پرسپولیسی‌ها پیشنهاد دادند. لازم است توضیح دهم که من بهترین روزهای زندگی‌ام را با پرسپولیس گذراندم. آن زمانی که من در پرسپولیس بودم، هم قهرمان لیگ می‌شدیم هم قهرمان جام حذفی. دربی‌ها را می‌بردیم و چند سال بود که به جمع چهار تا تیم برتر آسیا می‌رسیدیم. دوران درخشان پرسپولیس بود. 10 تا ملی پوش داشتیم و چند بازیکن هم سابقه ملی پوشی داشند. من آن دوران را گذرانده بودم. 11 سال هم در سطح اول فوتبال اروپا بازی کردم. از طرفی با رفتن من به هامبورگ، حدود 3 میلیون دلار به پرسپولیس رسید که آن زمان معادل هزینه چند فصل پرسپولیس بود. یعنی از این نظر دینی به پرسپولیس نداشتم. اما خواست هواداران از یک طرف و علاقه خودم به بازگشت به این تیم از طرف دیگر، باعث شدند به این تیم برگردم. گفتم اگر نخواهم برگردم به پرسپولیس، هواداران تا آخر عمر از من می‌پرسند چرا نیامدی اینجا بازی کنی؟ البته من هم یک بازیکن بیشتر نیستم. به تنهایی نمی‌توانم مشکل پرسپولیس را حل کنم. حتی شاید نتوانم توقع مربی را برآورده کنم. ولی باید همه کمک کنیم و دست به دست یکدیگر بدهیم تا پرسپولیس از این شرایط خارج شود. هواداران پرسپولیس یک فصل سخت را پشت سر گذاشته‌اند و الان دنیزلی آمده و انتظار دارند نتایج خارق العاده بگیرد. همه باید به هم کمک کنیم و دست در دست هم بدهیم که پرسپولیس از این وضعیت خارج شود. امیدوارم در نیم فصل دوم اتفاقاتی بیفتد که خوب باشد.

* تا کی می‌خواهی فوتبال بازی کنی؟

- فعلا که باور کنید من هنوز قراردادی با پرسپولیسس نبستم و حتی یک کلمه در مورد مسائل مالی حرف نزده‌ایم. من دنبال پول نبودم که بخواهم شرط مالی بگذارم. هنوز یک کلمه در مورد پول صحبت نشده و حتی زمان قرارداد هم مشخص نیست. ولی قرار است تا آخر فصل باشم و از آن به بعد را نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و چه تصمیمی می‌گیرم. ولی یک مثال بزنم. من 11 سال با آقای فاضلی به عنوان مدیر برنامه‌هایم کار می‌کنم. ایشان یک بار آمد در هنگ کنگ و با هم صحبت کردیم که کارهای من را انجام دهد. 11 سال ایشان کارهای من را انجام می‌داد و حتی یک بار هم قراردادی بین ما بسته نشد. هیچ صحبت مالی نشده بین ما. در مورد قراردادم با پرسپولیس هم می‌گویم که باید با آقای عابدینی صحبت کنند.

* چرا تصمیم به جدایی از داماش گرفتی؟

- جا دارد اینجا از تماشاگران خوب رشت تشکر کنم. آنجا دوستان خوبی داشتم. ما نیم فصل ششم جدول بودیم و اگر اشتباه نکنم این تیم ششم نشده تا به حال. ولی در این بازی آخر و مخصوصا بعد از بازی با پرسپولیس و اشتباهی که داشتم، شرایط به گونه‌ای شد که دیدم بهتر است خاطرات خوب را از بین نبرم. نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم و اگر بخواهم صحبت کنم باید توضیح مفصل بدهم. باشد در یک فرصت مناسب اگر لازم بود صحبت می‌کنم. اما دوستان خوبی که در رشت داشتم را فراموش نمی‌کنم.

* فکر می‌کنی پرسپولیس چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟

- کار سختی است. توقعات هم بالاست. ولی توقعات باید منطقی باشد. من وظایف خودم را انجام می‌دهم. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و باعث خوشحالی هواداران شویم. می‌دانم هواداران سختی کشیدند. بازیکنان تلاش خودشان را خواهند کرد.

* صحبت خاصی با هواداران پرسپولیس نداری؟

- من اگر این شرایط و اتفاقات یکی دو هفته را تحمل کردم، به خاطر این بود که نمی‌خواستم شرایط طوری باشد که تا آخر عمرم مردم بگویند چرا برنگشتی پرسپولیس و به خاطر این بود که من خیلی صبورانه با این ماجرا برخورد کردم. این اتفاق افتاده که من و هواداران پرسپولیس به هم رسیدیم.

* اگر پرسپولیس شما را نمی‌خواست، فوتبال را کنار می‌گذاشتید؟

- کنار گذاشتن فوتبال به آن شکل نه ولی می‌خواستم بروم آلمان. هم در کلاس‌های مربیگری شرکت کنم و هم با باشگاه هامبورگ صحبت کنم که با تیم دوم آن‌ها تمرین کنم و چیزهای جدید در تمرین یاد بگیرم و دوره‌های مربیگری را ببینم. نمی‌خواستم حالا که داماش نشد و پرسپولیس هم من را نخواسته، در جای دیگری بازی کنم. البته من آمادگی مناسبی از نظر بدنی دارم. من می‌روم پیش یکی از مربیان بدنسازی به نام آقای چیذری تمرین می‌کنم و می‌توانید از ایشان بپرسید که شرایط بدنی من چطوری است. در شرایط خوبی هستم و در داماش هم بازی‌های خوبی انجام دادم طوری که قاسمپور در جلساتی که داشتیم این را عنوان می‌کردند. امیدوارم بتوانم برای پرسپولیس هم بازی‌های خوبی انجام دهم.