ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برنامه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال


هفتمین هفته از چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال فردا آغاز می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: هفته هفتم لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود و می‌تواند چهره واقعی تیم‌ها را بیش از گذشته نشان دهد. در زیر نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم.

گسترش فولاد تبریز - نفت تهران

کسب 6 امتیاز در 6 بازی و تحمل دو شکست که آخرین آن باخت 3 بر صفر در خانه استقلال بود. اینها نتایج گسترش فولاد در دیدارهای اخیر است که در فصل جاری نشیبش بیش از فرازش بوده است. این تیم با اندیشه جبران و رهایی از منطقه خطر انتهای جدول چشم به سه امتیاز بازی روز جمعه مقابل نفت دارد که در فصل جاری چهره مدعی فصل گذشته را ندارد و با یک شکست مقابل سایپای البرز و تساوی با پیکان در میانه جدول ایستاده و پرسپولیس و صبا را در یکقدمی خود می‌بیند.

یک لغزش در بازی روز جمعه کمترین جریمه‌اش برای دو تیم سقوط در جدول است که از آن فراری‌اند و به دنبال ثبات. باید دید در دیدار روز پنجشنبه کدام تیم برنده جدال دو تیم جوان لیگ می‌شود که اتفاقاً جوانترین مربیان لیگ (علیرضا مصوریان و مهدی تارتار) هم آنها را هدایت می‌کنند.

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی

سپاهان با سه پیروزی پی در پی لیگ را آغاز کرد اما عطش این تیم خیلی زود فرو نشست و کرانچار و تیمش به بن بست رسیدند. یک شکست و دو تساوی در سه هفته اخیر سپاهان صدرنشین را به رده چهارم جدول فرستاد با 4 امتیاز اختلاف با استقلال صدرنشین. با این اوصاف سپاهان بدون تردید در دیدار عصر پنجشنبه مقابل ملوان فقط و فقط برد می‌خواهد. بی‌جهت نیست که هادی عقیلی کاپیتان سپاهان از دیدار مقابل ملوان به عنوان حساس‌ترین بازی این تیم یاد کرده است. ملوانی که خودش زخم‌ خورده است باید باعث التیام گران‌ترین تیم لیگ چهاردهم شود.

همانطور که عنوان شد سپاهانی‌ها ملوان را به عنوان «جاده صاف‌کن» برای بازگشت به صدر جدول می‌دانند، ملوانی که خود درگیر تلاطمی است که در آن گرفتار شده و نصرت ایراندوست راهکاری برای فرار از آن ندارد. برد مقابل پرسپولیس آرامشی موقتی برای ملوانان بود و آنها همچنان بد بازی می‌کنند و نتیجه هم نمی‌گیرند. ادامه این نتایج و عملکرد ضعیف ملوانان که باعث خجالت مدیرعامل این باشگاه هم شده، قطعاً سرگذشت ملوانان و ناخدای کشتی آنها (نصرت ایراندوست) را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. با این اوصاف بازی برابر سپاهان برای ملوانان کم از بازی مرگ و زندگی نیست و شاید چیزی بیشتر از آن.

نفت مسجدسلیمان - استقلال

در 6 هفته‌ای که از آغاز لیگ برتر گذشته، استقلال به غیر از دیدار برابر سپاهان در اصفهان در دیگر بازی‌ها تیمی قدرتمند نشان داده، به ویژه در دو دیدار اخیر مقابل پیکان و گسترش فولاد که با برتری 3 بر صفر این تیم همراه بوده است. تیم امیر قلعه‌نویی که با دو امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی، صدرنشین لیگ است برای تداوم این شرایط به مسجدسلیمان می‌رود تا با کسب سه امتیاز این بازی همچنان هوادارانش را خوشحال نگه دارد.

هنوز در ابتدای راه هستیم اما خیلی‌ها از هم اکنون استقلال را قهرمان لیگ چهاردهم می‌دانند. استقلال علاوه بر اینکه خوب بازی می‌کند خوب هم می‌برد تا شانس اول قهرمانی باشد با این حال تا پایان لیگ راه طولانی مانده و باید دید قلعه‌نویی می‌تواند در نهایت تیمش را قهرمان کند یا خیر.

در آن سوی میدان نفت مسجد سلیمان با 3 امتیاز از 6 بازی به قعر جدول چسبیده و تاکنون طعم پیروزی در لیگ برتر را نچشیده است. آنها امیدوارند برابر استقلال طلسم‌شکنی کنند و به اولین سه امتیازشان در لیگ برتر برسند اما قطعا کار خیلی سختی پیش‌رو دارند.  جدال سر و ته جدول رده‌بندی لیگ می‌تواند دیدنی باشد.

استقلال خوزستان - پدیده مشهد

حکایت این دو تیم متفاوت است. پدیده به واقع «پدیده» این فصل لیگ برتر بوده و بدون باخت پیش می‌تازد از سوی دیگر استقلال خوزستان چوب عملکرد بدش در فصل نقل‌وانتقالات را می‌خورد و از همین هفته‌های ابتدایی لیگ «فانوس به دستی» پیشه کرده است. برای پدیده که ارائه فوتبال مدرن و بالانشینی را هدف قرار داده نباید بازی با تیم چهاردهم جدول سخت و دشوار باشد.

استقلال خوزستانی که در 6 هفته اخیر حسرتِ پیروزی را هفته به هفته با خود برده است، از دیدار خانگی مقابل پدیده برد می‌خواهد، چرا که هر نتیجه‌ای غیر از این باعث سقوط بیشتر آبی‌های شهر اهواز می‌شود.

سایپای البرز - ذوب‌آهن اصفهان

توصیف عملکرد سایپا در فصل جاری به ماشینی می‌ماند که انگار برای حرکت چیزی کم دارد. تیم مجید جلالی به همان اندازه که خوب دفاع می‌کند در حمله ضعیف است و در 6 بازی تنها 4 گل زده است. این تیم در هفته هفتم میزبان ذوب‌آهنی است که با یحیی گل‌محمدی هم ترک عادت نکرده و روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد. در 6 بازی گذشته ره‌آورد گل‌محمدی و تیمش 4 تساوی بوده و دو باخت و هیچ بردی کسب نکرده‌اند.

گل‌محمدی با تمام کم و کاست تیمش در این هفته به دنبال پیروزی است و می خواهد با بهره‌گیری از «محصولات سایپا» به جاده موفقیت در لیگ برتر بازگردد. باید دید جلالی این اجازه را به اصفهانی‌ها می‌دهد یا اینکه آنها باز هم باید در «جاده خاکی» نمایش قدرت سایر رقبا را به تماشا بنشینند.

پیکان تهران - فولاد خوزستان

پیش از آغاز فصل همه از پیکان به عنوان تیمی مدعی یاد می‌کردند اما لیگ که شروع شد، پیکان شد یادآور آسانسوری که این فصل قرار است فقط طبقات پایین را سیر کند و به لیگ دسته اول بازگردد. پیکانِ ابراهیم‌زاده این هفته میزبان فولاد است، قهرمان فصل گذشته که قهرمانانه بازی نمی‌کند اما عملکردش بد نبوده است. فولاد نسبت به فصل گذشته ستاره‌های کمتری دارد و به همین خاطر از قدرت فصل گذشته برخوردار نیست اما با این وجود بالانشین است، برخلاف پیکان پرستاره که قعرنشینی را با دیگر خوزستانی‌های لیگ دست به دست می‌کند. نتیجه این بازی قطعا می‌تواند در سرنوشت ابراهیم‌زاده تأثیرگذار باشد، حتی اگر مدیران پیکان مدام بر پشتیبانی از او تأکید کنند و خود را به آن راه بزنند.

راه‌آهن - صبای قم

راه‌آهن شرایط عجیبی دارد. این تیم که هنوز صاحبش مشخص نیست، یک هفته می‌برد، یک هفته می‌بازد و «کج دار و مریز» پیش می‌رود. با این زندگی به شدت روزمره راه‌آهن خود را در میانه بالای جدول حفظ کرده و براساس ادعای استیلی به رتبه‌های بالاتر هم فکر می‌کند. بازی با تیم‌های که شرایطی مشابه راه‌آهن دارند و در میانه پایین جدول جای دارند، برای این تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و استیلی با علم به این موضوع تا به اینجا در تقابل با این تیم‌ها بد نتیجه نگرفته است.

صبای بحران‌زده یکی از همین تیم‌هاست که پس از تحمل دو شکست پی در پی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس در جدول سقوط کرده است. شکست‌های اخیر گرچه صبا را تضعیف کرده اما اگر این تیم همان تیم نیمه اول دیدار با تراکتورسازی باشد، استیلی و شاگردان کار سختی مقابل آن خواهند داشت.

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز

پرسپولیس پس از شروعی ناامید کننده هفته گذشته در قم صبا را شکست داد تا موقتا از بحران خارج شود. علی دایی به خوبی می‌داند هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در دیدار روز جمعه به معنی بازگشت دوباره بحران به اردوی سرخپوشان است به همین دلیل تیمش را برای سه امتیاز روانه میدان می‌کند. با این حال هفته‌های گذشته نشان داده که خیلی نمی‌توان به پرسپولیس اطمینان کرد به ویژه اینکه تیم مقابل، تراکتورسازی باشد با بازیکنانی خطرناک. ادینیو بازیکنی است که هر لحظه می‌تواند جریان بازی را برای تراکتورسازی عوض کند و رسول خطیبی هم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

جدال دو تیم سرخپوش لیگ می‌تواند صحنه‌های جذابی را رقم بزند. پرسپولیس نمی‌خواهد پس از صعود در جدول بار دیگر سقوط کند و تراکتورسازی هم دوست ندارد از جمع مدعیان جدا شود. پرسپولیس برای رسیدن به جمع مدعیان و فاصله نگرفتن بیشتر با آنها محکوم به برد است و این شرایط درباره تراکتورسازی هم صدق می‌کند. باید دید کدام مربی می تواند مچ همتای خود را بخواباند.

برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - 13 شهریورماه 1393

گسترش فولاد تبریز - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد

نفت مسجد سلیمان - استقلال تهران، ساعت 18:50، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی، ساعت 18:50، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال خوزستان - پدیده خراسان، ساعت 19، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه - 14 شهریورماه 1393

سایپای البرز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 17:30، ورزشگاه انقلاب کرج

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18:50، ورزشگاه آزادی

پیکان تهران - فولاد خوزستان، ساعت 18:50، ورزشگاه دستگردی تهران

راه‌آهن - صبای قم، ساعت 18:50، ورزشگاه تختی تهران


ویدیو مرتبط :
برنامه نود؛ ترین های هفته هفتم لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس در اندیشه فرار از روزهای سیاه/برنامه هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور(+جدول)



اخبار,اخبارورزشی,پرسپولیس

 
 اخبار ورزشی - جدال مشهد با جذابیت‌های ویژه
پرسپولیس در اندیشه فرار از روزهای سیاه

 بازی سرنوشت ساز پرسپولیس در قم و رویارویی دایی با صمد مرفاوی که یک مربی استقلالی است، دیدار حساس پدیده با راه‌آهن در مشهد و تلاش دو تیم ملوان و صنعتی در انزلی برای جدایی از جایگاه نامناسب فعلی، از مهمترین اتفاقات روز دوم از هفته ششم لیگ برتر است.

هفته ششم از رقابتهای لیگ برتر فردا شنبه با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد، جایی که پدیده از راه‌آهن بدون مدیرعامل پذیرایی می‌کند، ملوان و صنعتی برای فرار از بحران به مصاف هم می‌روند و پرسپولیس در قم به فکر نجات یافتن از وضعیت نامناسب فعلی است؛ دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می شود:


پدیده مشهد - راه‌آهن تهران
تنها نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر، تا به امروز همانند نامش پدیده لیگ چهاردهم بوده است. آنها هفته پیش پرسپولیس را در تهران تا مرز شکست پیش بردند اما به خاطر یک ضربه پنالتی، در نهایت با یک امتیاز ارزشمند پایتخت را ترک کردند. شاگردان مرزبان در این بازی مهم در حالی میزبان راه‌آهن هستند که در صورت کسب پیروزی در این مسابقه شانس قرار گرفتن در بین 5 تیم بالای جدول را دارند. آنها در روزی‌که از نتیجه اکثر مدعیان لیگ برتر مطلع هستند، در خانه امیدوارند به 3 امتیاز ارزشمند برسند تا شرایط بهتری در جدول کسب کنند اما راه‌آهن هم در این فصل تیمی نشان داده که به راحتی بازنده نمی‌شود.

شاگردان حمید استیلی که هفته پیش یک پیروزی ارزشمند برابر بدست آورده و به جمع 8 تیم بالای جدول صعود کردند، برای حفظ و ارتقای این جایگاه خوب، به فکر یک سوغاتی شیرین سه امتیازی از مشهد هستند. رقابت استیلی و مرزبان که هر دو پیشینه مربیگری در تیم پرسپولیس را هم داشته‌اند، اتفاق جالب دیگر این بازی است.

ملوان بندرانزلی - صنعتی خوزستان
ملوانی‌ها در این فصل یک تیم پرنوسان را نشان داده‌اند، آنها که با پیروزی مقابل پرسپولیس در هفته چهارم به آرامش نسبی رسیدند اما با شکست هفته پیش مقابل راه‌آهن مجددا به جمع 6 تیم پایان جدول سقوط کردند. تنها نماینده گیلانی لیگ برتر، برای فرار از این جایگاه ضعیف و پاسخ به انتقادات مطرح شده، باید در این بازی خانگی از صنعتی یک مغلوب بسازند، در غیر این صورت روزهای بدتر از این را پیش رو خواهند داشت.

ملوانی‌ها که از این به بعد سعید عزت‌اللهی پدیده لیگ دوازدهم را هم به دلیل پیوستن به اتلتیکو مادرید در اختیار ندارند، نباید اجازه دهند حریف‌شان حتی یک امتیاز هم در این بازی بگیرد زیرا در اینصورت در جدول رده‌بندی بیش از این سقوط خواهند کرد. البته صنعتی یکی از دو تیم قعرنشین جدول هم که روزهایی بحرانی را سپری می‌کند، شاید تنها تسکین دردش پیروزی در این بازی باشد اما رسیدن به چنین نتیجه‌ای در انزلی برای تیم‌های قدرتمند لیگ هم سخت است، چه برسد به یک تیم پائین جدولی. عبدالله ویسی که خوب می‌داند تحمل هواداران اهوازی بسیار کم است، برای نجات از چنین روزهای تلخی، کار بسیار سختی را با تیمش در انزلی پیش رو دارد و شاید ناکامی در این بازی، زنگ خطر را برای جدایی‌ از صنعتی به صدا در آورد.

صبای قم -پرسپولیس تهران
نبرد دو مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران که امروز در نقش سرمربی هدایت تیم‌های صبا و پرسپولیس را برعهده دارند، بسیار جالب است، خصوصا اینکه صمد مرفاوی یک مربی استقلالی است و بردن پرسپولیس برایش لذتی دوچندان دارد. البته این دو مربی امروز شرایطشان کاملا متفاوت است. صمد مرفاوی مربی تیم میزبان، لیگ را بسیار خوب شروع کرد اما هفته پیش نتوانست پیروزی‌اش مقابل تراکتورسازی در تبریز را حفظ کند و در نهایت نخستین باخت در لیگ امسال را تجربه کرد. آنها که در رتبه ششم جدول قرار دارند، اگر می‌خواهند در این هفته به جمع هشت تیم پایانی جدول سقوط نکنند، نباید حتی یک امتیاز هم مقابل پرسپولیس از دست دهند، تیمی که سراپا انگیزه است تا با برتری در قم به بحران ابتدای فصلش پایان دهد.

علی دایی اما این روزها و به خاطر از دست دادن 10 امتیاز در 5 بازی، زیر آماج سخت‌ترین انتقادها قرار دارد، تنها راه رسیدن نسبی به آرامش را پیروزی مقابل صبا در قم می‌بیند اما کسب چنین موفقیتی بسیار سخت خواهد بود. پرسپولیس که یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ لیگ برترش را تجربه می‌کند، برای اینکه انتظار هواداران را برآورده کند، راهی جز پیروزی در قم ندارد زیرا تساوی این تیم را شاید به جایگاه بدتر از دوازدهمی برساند و باخت ممکن است حتی آنها را به مثلث فانوس به دستان تنزل دهد، اتفاقی که برای طرفداران متاثر پرسپولیس غیر قابل بخشش خواهد بود.


برنامه هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، گرامیداشت هفته دولت (یادواره شهیدان رجایی و باهنر) به شرح زیر است:


جمعه - 07/06/93
* نفت تهران - پیکان تهران، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران
* تراکتورسازی تبریز - نفت مسجد سلیمان، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت 19، ورزشگاه آزادی تهران
* فولاد خوزستان - سایپا البرز، ساعت 19:10، ورزشگاه غدیر اهواز

شنبه - 08/06/93
* پدیده مشهد - راه‌آهن تهران، ساعت 17:15، ورزشگاه ثامن مشهد
*ملوان بندرانزلی - صنعتی خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه تختی انزلی
*صبای قم - پرسپولیس، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام قم

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 استقلال تهران 5 4 - 1 10 6 4 12
2 سپاهان اصفهان 5 3 1 1 8 5 3 10
3 تراکتورسازی تبریز 5 3 1 1 7 4 3 10
4 فولاد خوزستان 5 3 1 1 6 3 3 10
5 پدیده مشهد 5 2 3 - 6 2 4 9
6 صبای قم 5 2 2 1 7 6 1 8
7 نفت تهران 5 2 1 2 8 6 1 7
8 راه‌آهن تهران 5 2 1 2 6 6 - 7
9 سایپا البرز 5 1 3 1 4 4 - 6
10 گسترش فولاد 5 1 3 1 3 4 1- 6
11 ملوان بندرانزلی 5 1 2 2 2 3 1- 5
12 پرسپولیس 5 1 2 2 4 6 2- 5
13 ذوب‌آهن اصفهان 5 - 3 2 4 6 2- 3
14 نفت مسجدسلیمان 5 - 3 2 1 6 5- 3
15 صنعتی خوزستان 5 - 2 3 3 6 3- 2
16 پیکان تهران 5 - 2 3 - 6 6- 2

 اخبار ورزشی - مهر