ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برتری مشهود مسی نسبت به رونالدو


در آستانه بازی بزرگان، دو ابرستاره حضار در رئال مادرید و بارسلونا با یکدیگر مقایسه شده و نتیجه آن برتری مشهود مسی نسبت به رونالدو است.

خبرگزاری فارس: لیونل مسی در 30 ال‌کلاسیکودربی موفق به ثبت 21 گل زده شده و رونالدو در 23 ال‌کلاسیکودربی 15 گل به ثمر رسانده است. البته 8 گل زده رونالدو در لالیگای امسال برابر 3 گل زده مسی یکی از نکاتی است که در کری‌خواندن هواداران رئال مادرید به کار می‌آید و مشخص است که باید غیبت طولانی مسی در این فصل را نیز مد نظر قرار داد.

399 دقیقه بازی مسی نیز برابر 990 دقیقه بازی رونالدو قرار می‌گیرد اما در این میان مسی در 78 درصد زمان بازی رسمی خود در دریافت توپ، پاس درست و یا تبدیل موقعیت به گل موفق عمل کرده اما رونالدو از این نظر تنها در 45 درصد موفق بوده است.

برتری مشهود مسی نسبت به رونالدو


ویدیو مرتبط :
معرفی بیل و برتری این بازیکن بعد از مسی و رونالدو.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برتری قاطع مسی نسبت به رونالدو


آمارها نشان می‌دهد که فوق‌ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در سال ۲۰۱۵ نسبت به همتای پرتغالی‌اش در رئال مادرید به مراتب موفق‌تر عمل کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه آس چاپ مادرید، لیونل مسی در بازی روز یک‌شنبه گذشته بارسلونا برابر رایووایکانو که با پیروزی 6 بر یک کاتالان‌ها خاتمه یافت نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند تا 30 گله و در جدول برترین گلزنان این فصل لالیگا با کریستیانو رونالدو برابر شود. این اما تنها بخشی از آمار درخشانی بود که در کارنامه دارنده چهار توپ طلا فیفا ثبت شد.

مسی با 3 گلی که در این بازی به ثمر رساند در جدول رکوردداران هت‌تریک در لالیگا هم از رونالدو سبقت گرفت. لئو مسی در این بازی برای بیست و چهارمین بار در لالیگا هت‌تریک کرد و این در حالی است که رونالدو 23 بار موفق به انجام این کار شده است.

همچنین مسی با گل‌هایی که به رایووایکانو زد به اولین بازیکن در تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که در 6 فصل متوالی 40 گل یا بیشتر به ثمر رسانده است.

مسی در شرایطی در عرض 3 ماه توانست خود را در کورس کسب پیچی‌چی ( عنوان آقای گل لالیگا) به رونالدو برساند که تا 13 دسامبر (22 آذر) تعداد گل‌هایش در لالیگا نصف گل‌‌های رونالدو بود (12 به 25). در ماه نوامبر این فاصله حتی بیشتر هم بود چرا که در آن مقطع رونالدو 20 گل زده بود و مسی 7 گل.

از ابتدای سال 2015 اما همه چیز بر وفق مراد مسی و علیه رونالدو بوده است چون در 3 ماه سپری شده از این سال او در جدول برترین گلزنان به رونالدو رسید.