ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برانکو دو سال فرصت دارد!


برکناری برانکو از همان روزی که او بعد از 9 سال دوباره بر خاک تهران پا گذاشت، ورد زبان‌ها بود.

ایران ورزشی: برکناری برانکو از همان روزی که او بعد از 9 سال دوباره بر خاک تهران پا گذاشت، ورد زبان‌ها بود. بدبین‌ها می‌گفتند اگر پروفسور با دیوانگی از پرسپولیس فرار نکند، آخر فصل حتما به خاطر ناکامی‌هایش اخراج خواهد شد. مرد کروات اما نه تنها با اتفاق‌های عجیب و غریب پرسپولیس خو گرفت، که در ناکامی‌های این تیم هم غرق شد. اینکه برانکو چقدر از تقصیر این ناکامی‌ها سهم می‌بَرد و پرسپولیس و مدیرانش چقدر، مجالی بیش از این می‌خواهد برای به نتیجه رساندن‌مان و همان بهتر که پاپیچش نشویم.

آنچه امروز می‌خواهیم بگوییم، حرف تکراری شایعه‌هاست که برکناری برانکو ایوانکوویچ را مدام زمزمه می‌کنند و باشگاه‌نشین‌های پرسپولیس را برای تکذیب به زحمت می‌اندازند. پیش از بازی با صبا البته شایعه‌ها هم آنقدر با سفر ابدی هادی نوروزی سرگرم بودند که یادشان رفت برکناری سرمربی کروات پرسپولیس در صورت باخت این تیم را پیش‌بینی کنند. شاید هم امیدشان به پیروزی قرمزها بود اما در عوض، بعد از آن بازی بدون برنده دوباره چُو انداختند که مدیران پرسپولیس به برانکو اولتیماتوم داده‌ و برایش مهلت تعیین کرده‌اند؛ مهلتی به اندازه 90 دقیقه بازی با سیاه‌جامگان.

گفتند این بازی را هم اگر نبَرد، باید چمدانش را بردارد و برود اما پرسپولیسی‌ها هنوز به رقم قرارداد او فکر می‌کنند و 750 هزار دلاری که از پرداختش عاجزند. چیزی که پیش‌تر گاهی ناخواسته از دهان مدیران باشگاه می‌شنیدیم و به نظر می‌رسد تنها بهانه‌ای است که آنها را به حمایت از مرد کروات مجبور کرده. هر چند که معلوم نیست این حمایت تا کی دوام می‌آورد.

آنچه مشخص است، اینکه صبر مدیران پرسپولیس هنوز به سر نیامده و البته گزینه‌ای هم دم دست‌شان نیست که او را پیش‌روی برانکو علم کنند. پس چاره‌ای برایشان نمی‌ماند جز صبوری و تکذیب همزمان خبر تکراری اولتیماتوم‌ها. درست مثل همین کاری که برای مدیران باشگاه عادت شده. ما هم عادت کرده‌ایم به شنیدن این خبر که «برانکو این هفته هم نبَرد، اخراج می‌شود» اما کریم باقری که هر روز کنار دست سرمربی تیم را تمرین می‌دهد، تکرار این خبر را که پیش از بازی با سیاه‌جامگان مطرح شده، نه تایید می‌کند و نه تکذیب: «من چیزی از اولتیماتوم نشنیده‌ام و تصمیم‌گیرنده هم نیستم که بدانم چه کاری بهتر و درست‌تر است. من حتی نمی‌دانم که آیا حمایت لازم از کادر فنی انجام می‌شود یا نه. درباره این مسائل طاهری و مدیریت باشگاه باید اظهارنظر کنند اما کادر فنی تا هر زمانی که بالای سر تیم باشد، با تمام قوا کارش را می‌کند. مابقی قضایا هم به تصمیم مدیریت باشگاه بستگی دارد.»

حال آنکه دیگر دستیار ایرانی برانکو یعنی مصطفی قنبرپور که اتفاقا مشاور طاهری هم هست و گاهی زبان او، آشکارا از حمایت باشگاه گفته است: «من قویا شایعه برکناری برانکو را رد می‌کنم. باشگاه به این موضوع اصلا فکر نمی‌کند و حتی بعد از بازی با سیاه‌جامگان هم هر نتیجه‌ای که حاصل شود، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. البته تیم بزرگی چون پرسپولیس طبیعتا باید بهتر از اینها نتیجه بگیرد اما حواشی ناخواسته و اتفاقاتی که از ابتدای فصل برای تیم افتاده و همینطور تعطیلات طولانی لیگ تاثیر منفی زیادی روی عملکرد تیم ما داشت و در واقع تعادل پرسپولیس را به هم زد. ضمن اینکه در حال حاضر مدیریت باشگاه و برانکو با تعامل کامل همکاری می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. برانکو مربی شایسته‌ای است که می‌تواند پرسپولیس را به موفقیت برساند و مدیریت باشگاه هم از او و کادر فنی حمایت کامل و لازم را انجام می‌دهد که در چنین شرایطی باید همه شایعه‌ها درباره برکناری برانکو را رد کنم.»

از آنجا که قنبرپور نماینده باشگاه در تیم پرسپولیس است، برانکو هم می‌تواند به حرف‌های او تکیه کند و از بابت ماندنش آسوده خاطر باشد. به ویژه که حالا یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه یعنی حمیدرضا گرشاسبی که مدیر اداره ورزش و جوانان تهران هم هست، بدون توجه به سکوت طاهری و دیگر اعضای هیات‌مدیره حمایتش از برانکو را رسما اعلام کرده است: «برانکو یک مربی کاربلد و فهیم است. او تیم را خودش بست و اعتقاد داشت پرسپولیس تیم بزرگی است که نیاز دارد جوان شود. او فرصتی دو ساله می‌خواست تا تیم خودش را پیدا کند و پرسپولیس به تیمی تبدیل شود که همه از آن انتظار دارند. او دو سال زمان خواست و ما هم این دو سال را به او فرصت دادیم تا برنامه‌هایش را پیاده کند. تا آخر این دو سال هم حامی‌اش هستیم و حتی در نیم‌فصل تیم را بر اساس خواسته‌های او تقویت می‌کنیم. ضمن اینکه معتقدیم اگر کشمکش‌های خصوصی‌سازی و خیلی اتفاق‌های دیگر رخ نمی‌داد، پرسپولیس الان شرایط بهتری داشت.» تا این‌جای کار، برانکو را باید ماندنی بدانیم اما باز جا را برای یک احتمال دیگر خالی می‌گذاریم و آن، برکناری احتمالی سرمربی کروات در صورت تکرار ناکامی‌هاست که سرپرست باشگاه هم با سکوت این‌ روزهایش آن را تشدید می‌کند.


ویدیو مرتبط :
سال 93، سال فرصت های طلایی پژوهشگاه صنعت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برانکو ایوانکویچ: مردم ایران عاشق فوتبال هستند/ 5 سال طلایی در تهران داشتم



برانکو ایوانکویچ: مردم ایران عاشق فوتبال هستند/ 5 سال طلایی در تهران داشتم

برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با سایتی اماراتی بار دیگر به دوران خوبش در فوتبال ایران اشاره کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایوانکویچ درباره آرزویش برای ورود به عرصه مربی‌گری گفت: از بچگی آرزویم این بود که وارد حرفه‌ی مربی‌گری شوم. به همین خاطر خیلی زود فوتبال را رها کردم در حالی که چندین پیشنهاد خارجی نیز داشتم. خیلی سریع به دانشگاه رفتم و تحصیلات آکادمیکم را در رشته تربیت بدنی به پایان رساندم. 5 سال نیز در در دانشگاه در همین رشته به تدریس پرداختم.

ایوانکویچ در سال 1983 به عنوان مربی به تیم وارتکس کرواسی پیوست و در سال 85 به عنوان سرمربی تیم برگزیده شد؛ پستی که 10 سال در آن باقی ماند. سپس هدایت دو تیم دیگر کرواسی، سگستا برای یک فصل و رجیکا برای دو فصل بر عهده داشت. او از سال 1994 تا 2000 به عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی کرواسی به انجام وظیفه پرداخت. در این مدت او در 60 بازی رسمی با کروات‌ها همراه بود که شامل صعود به یک چهارم نهایی یورو 96 در انگلیس و کسب مقام سومی در جام جهانی 1998 فرانسه بوده است.

او در سال 2000 کرواسی را به مقصد هانوفر آلمان ترک کرد تا هدایت این تیم بوندسلیگایی را بر عهده بگیرد و در سال 2001 مجددا به عنوان دستیار به یار قدیمی‌اش میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی ایران پیوست. در ادامه یک سال بعد ایوانکویچ جانشین بلاژویچ در تیم ملی ایران شد و او با تیم زیر 23 ایران توانست در بازی‌های آسیایی بوسان به عنوان قهرمانی در کره جنوبی دست یابد.

او سپس با تیم ملی بزرگسالان ایران توانست عنوان سومی جام ملت‌های آسیا را کسب کند و به آسانی به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد و در آنجا دو شکست برابر مکزیک و پرتغال و یک تساوی برابر آنگولا کسب کرد.

ایوانکویچ درباره این دوران خصوصا حضور در تیم ملی ایران گفت: من سال‌های درخشانی در ایران، چین و عربستان داشتم. 5 سال طلایی در ایران پشت سر گذاشتم. آنجا مردم عاشق فوتبال هستند و بیش از 100 هزار نفر برای بیشتر بازی‌ها به ورزشگاه می‌روند. من خاطرات خوب و دوستان زیادی در ایران دارم.

ایوانکویچ در دوران هدایتش در تیم ملی ایران بارها به امارات عزیمت کرد و زمانی که تابستان امسال برای هدایت الوحده به امارات آمد با جو فوتبال امارات بیگانه نبود.

ایوانکویچ در این خصوص گفت: زمانی که هدایت الاتفاق عربستان را بر عهده داشتم فوتبال امارات را دنبال می‌کردم و دیدگاه خوبی از تیم‌های اماراتی داریم. امیدوارم بتوانم در تیم الوحده دوران خوبی نیز داشته باشم. البته هدفم مثل همه جا پیروزی در همه بازی‌ها و کسب قهرمانی است.

برانکو ایوانکویچ با یک قرارداد دو ساله هدایت تیم الوحده را در تابستان سال جاری بر عهده گرفت./ایسنا