ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بادمجان دور قاب‌چین‌ها از استقلال تعریف می‌کنند



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

مربی سابق تیم استقلال می‌گوید وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد باید سرمربی آن تیم عوض شود.

 آتیلا حجازی مربی سابق استقلال معتقد است جلسه‌ای که روز یک‌شنبه در دفتر سایت مرحوم ناصر حجازی برگزار شد، جلسه‌ای نبود که علیه کادرفنی آبی‌پوشان باشد. حجازی در این خصوص می‌گوید: «من اصلاً اعتقادی به این حرف‌ها ندارم که این جلسه برای مخالفت یا موافقت بود. اگر حرفی زده می‌شود از سر دلسوزی است. قرار نیست موقع برد همه تعریف کنند و موقع باخت هیچ‌کس حرفی نزند.»

او ادامه می‌دهد: «متأسفانه بعضی آدم‌ها كه بادمجان دور قاب‌چین هستند، بی‌جهت از استقلال تعریف می‌كنند. این افراد وقتی استقلال شكست می‌خورد یا آن ‌را تقصیر كروش می‌اندازند، یا می‌گویند داوری بد بود یا اینكه بهانه‌های دیگری می‌آورند. این افراد دوست استقلال نیستند، بلكه دشمن استقلال هستند. من كاری به مسائل شخصی ندارم، ولی معتقدم در مورد مسائل فنی، اگر بحثی صورت می‌گیرد فقط برای پیشرفت استقلال است.»

حجازی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «وقتی انتقادی صورت می‌گیرد این درست نیست كه آقایان بگویند فلان نفر سابقه ندارد و هیچ‌كس او را نمی‌شناسد. این شرایط برای همه مربیان استقلال وجود داشته و این چرخ همچنان می‌چرخد. در حال حاضر وضعیت استقلال طوری است كه 5 هزار نفر هم به استادیوم نمی‌آیند. من به آقای افشارزاده گفتم كه بروند و این موضوع را بررسی كنند كه چرا استقلال 5 هزار تماشاگر هم ندارد. استقلال كجا 20 میلیون هوادار دارد كه 5 هزار نفر به استادیوم نمی‌آیند.

 

متأسفانه خیلی‌ها سرشان را در برف فرو كرده‌اند و چیزی نمی‌گویند. وقتی هم یك نفر انتقاد می‌كند، آقایان می‌گویند كه تمركز تیم را به‌هم می‌زنید. این چه تیمی است كه با انتقاد یك نفر به هم می‌ریزد؟ مگر چنین چیزی امكان‌پذیر است؟ آقایان می‌گویند كه منتقدان هیچ جایگاهی ندارند و كسی آنها را نمی‌شناسد، پس چرا نگران افرادی هستند كه جایگاه و سابقه ندارند؟ چرا نگران انتقادهای آنها هستند، پس بهتر است اجازه دهند تا همین افراد كه سابقه‌ای ندارند مسائل فنی را بگویند.»

حجازی در مورد اینكه آیا كنار گذاشتن سرمربی فعلی می‌تواند در فصل آینده شرایط استقلال را بهتر كند، گفت: «من حرفی بزنم سوء‌تعبیر به‌وجود می‌آید. شما شاهد هستید كه در فوتبال ایران وقتی مربی در یك نیم‌فصل نتیجه نمی‌گیرد، اخراج می‌شود. استقلال پارسال هیچ مقامی نیاورد و در آسیا هم غایب بود، امسال هم كه دیدید چه اتفاقاتی افتاد، كاش این حمایت‌هایی كه الان از كادرفنی استقلال صورت می‌گیرد در گذشته بود! عملكرد یك مربی را نتایج تیمش نشان می‌دهد. وقتی یك تیم نتیجه نمی‌گیرد باید سرمربی‌اش تغییر كند.»

اخبار ورزشی - خبر ورزشی

 


ویدیو مرتبط :
دور دور در خیابان های لندن با بنز E63 AMG قاب دیزاین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داستان ضرب المثل بادنجان دور قاب چین



ضرب المثل بادنجان دور قاب چین,پوست کردن بادنجان

داستان ضرب المثل بادنجان دور قاب چین

افراد متملق و چاپلوس را به این نام و نشان می­خوانند و بدین وسیله از آنان و رفتار خفت آمیزشان به زشتی یاد می­کنند.

 

اما ریشه­ ی تاریخی آن :
آن­چه که مخصوصا در آشپزان سرخه حصار در زمان ناصرالدین شاه قابل توجه بود و برای شناخت متملقان و چاپلوسان ریاکار که در هر عصر و زمان به شکل و هیاتی خود نمایی میکنند آموزندگی داشت، موضوع سبزی پاک کردن و بادنجان دور قاپ چیدن از طرف وزرا و امرا و رجال قوم بود که با این عمل و رفتار خویش جلافت و بی­مزگی در امر تملق و چاپلوسی را تا حد پستی و دنائت طبع می­رسانیدند.

 

کسانیکه در امر طبخ و آشپزی مطلقا چیزی نمی­دانستند و کاری از آن­ها ساخته نبود. این عده که در صدر آن­ها صدر اعظم قرار داشت دو وظیفه­ ی مهم و خطیر !! بر عهده داشتند :
یکی آن­که چهار زانو بر زمین بنشینند و مثل خدمه­ های آشپزخانه بادنجان را پوست بکنند.
دیگر آن­که این بادنجان­ها را پس از پخته شدن در دور و اطراف قاب­های آش و خورش بچینند.

 

شادروان عبدالله مستوفی می­نویسد : «من خود عکسی از این آشپزان دیده ­ام که صدر اعظم مشغول پوست کردن بادنجان، و سایرین هریک به کاری مشغول بودند.» این آقایان رجال و بزرگان کشور طوری حساب کار را داشتند که بادنجان­ها را موقعی که شاه سری به چادر آن­ها می­زد به دور قاب می­چیدند و مخصوصا دقت و سلیقه به کار می­بردند که بادنجان­ها را به طرزی زیبا و شاه پسند دور قاب­ها بچینند تا مسرت خاطر ناصرالدین شاه فراهم آید و نسبت به مراتب اخلاص و چاکری آن­ها اظهار تفقد و عنایت فرماید.

 

دکتر فورویه طبیب مخصوص ناصرالدین شاه می­نویسد: «... اعلیحضرت مرا هم دعوت کرد که در این آشپزان شرکت کنم. من هم اطاعت کردم و در جلوی مقداری بادنجان نشستم و مشغول شدم که این شغل جدید خود را تا آن­جا که می­توانم به خوبی انجام دهم. در همین موقع ملیجک به شاه گفت بادنجان­هایی که به دست یک نفر فرنگی پوست کنده شود نجس است. شاه امر را به شوخی گذراند و محمد خان پدر ملیجک تمام بادنجان­هایی را که من پوست کنده بودم جمع کرد و عمدتا آن­ها را با نوک کارد بر می­چید تا دستش به بادنجان­هایی که دست من به آن­ها خورده بود نخورد. بعد بادنجان­ها و سینی و کارد را با خود بیرون برد ...»


در هر صورت اصطلاح بادنجان دور قاپ چین از آن تاریخ ناظر بر افراد متملق و چاپلوس گردیده رفته رفته به صورت ضرب المثل درآمده است.
منبع:forum.gigapars.com