ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران 2 - 2 تونس ، امیدوارکننده و نگران کننده



ایران 2 - 2 تونس ، امیدوارکننده و نگران کننده

در نهایت تیم ملی ایران به تساوی رضایت دادند ، آن در شرایطی که تیم ملی ایران به خوبی توانست دوبار نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل-این دیدار عصر روز چهارشنبه راس ساعت 18:30 بوقت محلی (21 بوقت ایران)در ورزشگاه كشكه مت درنزدیكی بوداپست پایتخت مجارستان آغاز شد.

ترکیب تیم ملی ایران در نیمه اول : سید مهدی رحمتی - هادی عقیلی - خسرو حیدری - مازیار زارع - احسان حاج صفی - امید نظری - قاسم حدادی فر - اشکان دژاگه - محمدرضا خلعتبری - علی کریمی - کریم انصاریفرد

ترکیب تیم ملی ایران در نیمه دوم : سید مهدی رحمتی - پژمان منتظری - خسرو حیدری - مازیار زارع - احسان حاج صفی - امید نظری (محمد نوری در دقیقه ی 79)- پژمان نوری - اشکان دژاگه - محمد رضا خلعتبری - جواد نکونام - کریم انصاریفرد (محمد قاضی در دقیقه ی 58)

سرمربی : کارلوس کیروس

گل : محمدرضا خلعتبری در دقیقه ی 52 ، آمر جمل در دقیقه ی 55 ، محمد قاضی در دقیقه ی 59، حسام جمعه در دقیقه ی 83

شرح گل :

ایران 1 - 0 تونس : دژآگه در ادامه ی بازی زیبا و فعال خود در این بازی ، در گوشه سمت راست بازی در میان دو مدافع تونس یک پاس به خسرو حیدری داد و این بازیکن روی نفوذ خود به محوطه ی جریمه توانست در نزدیکی های خط عرضی زمین یک پاس رو به بیرون برای خلعتبری صادر کرد و این بازیکن گلزن نیز توانست گل اول این دیدار را به ثمر برساند و فاروق مصطفی را در اولین دیدار ملی خود ناکام بگذارد.

ایران 1 - 1 تونس : فقط سه دقیقه پس از گلزنی یاران سفیدپوش ، تونسی ها بر روی یکی از معدود حملات خود در نیمه دوم صاحب یک ضربه ی کرنر شدند ، که با تعلل رحمتی و سایر مدافعین آمر جمل توانست توپ برگشتی را وارد دروازه ی ایران نماید.

ایران 2 - 1 تونس : محمد قاضی که فقط یک دقیقه بود که به میدان آمده بود ، روی یک سانتر زیبا از سوی محمدرضا خلعتبری صاحب موقعیت طلائی گلزنی شد و با ضربه سر گل برتری ایران را به ثمر رساند. در این صحنه خلعتبری که یکی از ستاره های این دیدار بود روی یک ضد حمله صاحب توپ شد و با نفوذ به محوطه ی جریمه ابتدا مدافعان حریف را بهم ریخت و در سردرگمی آن ها یک سانتر زیبا انجام داد تا قاضی با گلزنی تعویض طلائی کیروش لقب گیرد.

ایران 2 - 2 تونس : بازهم غفلت مدافعان ایران به خصوص مدافعان میانی ایران سبب شد تا پیروزی جایش را به تساوی بدهد. در حالی که ملی پوشان ایران پس از زدن گل دوم به عقب کشیده بودند ، در دقیقه ی 83 نیز بطور کامل در نزدیکی های محوطه ی جریمه در حال دفاع بودند که در میان تجمع آن ها یکی از یاران تونس یک سانتر زیبا پشت مدافعان ما انجام داد و حسام جمعه بدون هیچ مزاحمتی در مقابل چشمان رحمتی توپ را در درون دروازه قرار داد.

پیش‌بازی :

تیم ملی ایران در شرایطی که باید در 21 شهریور ماه برابر تیم لبنان در رقابت‌های نهائی انتخابی جام جهانی قرار گیرد ، با تعطیلی لیگ ، اردوئی را در مجارستان برگزار کرد و در ادامه باید تا دقایقی دیگر به مصاف تیم تونس برود. تیم ملی تونس گرچه در غیاب ستاره‌های اصلی خود راهی مجارستان شده است ، اما طرابلسی معتقد است که بازیکنان آماده‌ای را همراه خود به مجارستان آورده است.

از نکات قابل توجه این بازی حضور احتمالی امید نظری و رضا قوچان‌نژاد است. بی‌تردید این بازی برای محک زدن سطح فنی این بازیکنان موقعیت تقریبا مناسبی است.

حال باید منتظر بود دید کیروش با تعطیل کردن لیگ ، به هدف خاص خود رسیده است و توانسته تیم ملی را به سطح مطلوب برساند یا خیر.

شرح بازی :

بازی با وجود آن که تا دقایق میانی نیمه اول چندان دل چسب نبود ، از این به بعد با درخشش اشکان دژاگه کمی جان گرفت و جذاب پیگیری شد. در دقیقه سی بازی بود که شاهد یک و دو زیبای اشکان دژاگه و خلعتبری بودیم که البته دژاگه پس از پشت سر گذاشتن دروازه بان توپ را به سمت دروازه شوت کرد ولی مدافع حریف توپ را از نزدیکی خط دروازه دور کرد.

با این وجود بهترین موقعیت گل را کریم انصاریفرد روی همکاری زیبای کریمی و دژاگه از دست داد ، تا همچنان به روند ناکامی های خود ادامه دهد. انصاریفرد در سایر دقایق بازی نیز چندان در جریان بازی نبود.

نیمه دوم این دیدار با تغییرات کارلوس کیروش برای ایران طوفانی آغاز شد و ایران توانست با برنامه کامل تر و بهتر به دروازه حریف نزدیک شود و در نهایت نیز توانستند در دقیقه ی 52 از حملات خود نتیجه بگیرند و به گل برسند. نکته جالب آن است که دو دقیقه قبل از گلزنی یاران ایران دژاگه روی یک نفوذ تماشایی در قوس محوطه جریمه توسط مدافعان حریف متوقف شد و نکونام را صاحب یک ضربه آزاد کرد که البته فاروق این ضربه را دفع کرد.

ایران حتی پس از دریافت گل بازهم به حملات خود ادامه داد و در یک صحنه در دقیقه ی 57 خلعتبری توانست روی یک نفوذ صاحب یک موقعیت تقریبا تک به تک گردد که فاروق این بار با واکنش زیبا خلعتبری را ناکام گذاشت ، اما انصاریفرد بار دیگر روی ریباند صاحب توپ شد که بار دیگر با یک شوت دروازه ی تونس را تهدید کرد ، اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

ایران پس از زدن گل دوم به شدت در لاک دفاعی فرو رفت و نتوانست بازی را در اختیار خود قرار دهد ، به همین خاطر مجبور شد تا در مقابل حملات شاگردان طرابلسی مقاومت کند ، که در نهایت نیز این مقاومت تا دقیقه ی 83 بیشتر دوام نیاورد و ایران گل تساوی را روی اشتباه مدافعان دریافت کرد. 

در دقیقه 88 تونسی ها با یك پاس رو به جلو فرصت مناسبی برای پیروزی در این دیدار بدست آوردند كه با خوش اقبالی تیم ملی فوتبال ایران این توپ از كنار دروازه سید مهدی رحمتی به بیرون رفت.

در مجموع مشکل همیشگی فوتبال ایران ، یعنی عدم حفظ توپ و عدم توانائی در جریان انداختن توپ در جهت حفظ نتیجه بازهم کار دست ایران داد و ایران را از رسیدن به یک پیروزی امیدوارکننده محروم کرد.

شاگردان کیروش در مجموع بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما همچنان در خط دفاع اشتباهات مرگ باری را دچار شدند و نامطمئن نشان دادند. در سایر خطوط نیز ایران خوب و امیدوارکننده ظاهر شد.

نکات قابل توجه :

رضا قوچان نژاد برخلاف امید نظری فرصت بازی نیافت و انصاریفرد و قاضی به او ترجیح داده شدند. هرچند به نظر کیروش از این چپ پای سرعتی صرف نظر نخواهد کرد و در آینده به او فرصت های خوبی را خواهد داد.

تیم كشورمان با پیراهن سفید و تونس با پیراهن قرمز بازی می كردند.

لازم به ذکر است که در این بازی در غیاب جواد نکونام علی کریمی در نیمه نخست بازی کاپیتان تیم ملی بود ، هرچند بسیاری معتقد هستند که کریمی کاپیتان اصلی تیم ملی است. نکونام در نیمه دوم بار دیگر کاپیتان تیم ملی شد البته در غیاب کریمی.

هر سه داور این دیدار اهل مجارستان هستند./گل

 


ویدیو مرتبط :
وضعیت نگران کننده ی ورزش ایران در آستانه ی المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش نگران کننده آمار ایدز جنسی در ایران



 

 

ایدز

 

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ابتلا به ایدز از طریق رابطه جنسی در رده دوم انتقال این بیماری قرار دارد به طوری که به گفته وزیر بهداشت زمانی نگران انتقال ایدز از طریق خون آلوده و اعتیاد تزریقی بودیم اما امروز رفتارهای پرخطر جنسی موجب افزایش موارد ابتلا به HIV ایدز شده است.

 وزارت بهداشت آمار جدید از موارد ابتلا به ویروس HIV/AIDS در کشور را که مربوط به سه ماهه نخست امسال بود، ارائه داد که در این آمار میزان ابتلا به ایدز از طریق رابطه جنسی 9.1 درصد اعلام شده است.

دکتر حمیدرضا شاعری، رئیس انجمن ایدز ایران معتقد است که آمار وزارت بهداشت در مورد ایدز مربوط به مبتلایان به این بیماری از سال 65 تا کنون است و به هیچ دردی نمی‌خورد. در واقع ارایه نشدن آمار به روز که نشان دهنده وضعیت کنونی ابتلا به ایدز در ایران باشد جای سئوال است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت که از طریق دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور جمع آوری شده است، تا اول تیر 89 مجموعا 21 هزار و 435 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در کشور شناسایی شده اند که 6/92 درصد آنان را مردان و 4/7 درصد را زنان تشکیل می دهند.

این در حالی است که بر اساس آمار سه ماهه چهارم سال 88 ، تعداد مبتلایان به این بیماری 20 هزار و 975 مورد بوده است. بنابراین در سه ماه اول امسال 460 مورد جدید ابتلا به HIV/AIDS شناسایی شده که به معنای پنج مورد در هر روز است.

دکتر وحید دستجردی، وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 5 تا 10 نفر از طریق روسپی ها مبتلا به HIV ایدز می‌شوند، گفت:  زمانی نگران انتقال ایدز از طریق خون آلوده و اعتیاد تزریقی بودیم اما امروز رفتارهای پرخطر جنسی و روسپی ها موجب افزایش موارد ابتلا به HIV ایدز شده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه جوانان و نوجوانان ما از آموزش کافی در زمینه رفتارهای جنسی برخوردار نیستند، افزود: این در حالی است که روسپی ها در جامعه پراکنده‌اند و مسایل مربوط به رفتارهای پرخطر جنسی منجر به افزایش موارد HIV ایدز در کشور می‌شود.

دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور در خصوص افزایش موارد ایدز جنسی گفت: وقتی سن ازدواج بالا می رود و از سوی دیگر آمار طلاق رو به افزایش است به طبع تماس جنسی محافظت نشده نیز افزایش یافته و در نتیجه شیوع موارد ابتلا به ایدز از طریق این شکل از تماسهای جنسی شدت می یابد.

بر اساس اعلام اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، مطالعات سال 88 نشان می‌دهد از مجموع 20 هزار و 547 مورد آلودگی ثبت شده به ویروس ایدز 76 درصد آلودگی در گروه سنی 15 تا 44 سال اتفاق افتاده است.

دکتر عباس صداقت، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به تدوین برنامه سوم کشوری مبارزه با ایدز گفت: این برنامه که تا سال 94 تدوین شده است به زودی برای اجرا به هیئت دولت ارایه می شود.

وی افزود: آموزش مقابله با رفتارهای پر خطر مانند مصرف مواد روانگردان و در دسترس قرار گرفتن داروهای اساسی به بیماران، نظام مراقبت از بیماری توجه به زنان، ‌تقویت پژوهشهای کاربردی در زمینه ایدز و حمایت اجتماعی از این بیماران، از اهم محورهای برنامه سوم کشوری مبارزه با ایدز است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با توجه به شناسایی بیش از 20 هزار بیمار آلوده به ویروس HIV در کشور گفـت: ایدز درمان قطعی ندارد اما با آموزش و اطلاع رسانی می توان از معرض خطر قرارگرفتن جوانان به این بیماری پیشگیری کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، علل ابتلا به HIV در بین کل مواردی که از سال 1365 تا کنون در کشور به ثبت رسیده اند به ترتیب تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد (9/69 درصد)، رابطه جنسی (1/9 درصد)، دریافت خون و فرآورده های خونی (1/1درصد) و انتقال از مادر به کودک (6/0 درصد) بوده است. راه انتقال در 3/19 درصد از این گروه نامشخص مانده است.

در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلا آنان در سال 1388 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 3/71 درصد، برقراری روابط جنسی 6/17 درصد، و انتقال از مادر مبتلا به کودک 6/1درصد را تشکیل داده است. همچنین در 5/9 درصد از موارد شناسایی شده در سال گذشته، راه انتقال نامشخص بوده است.

دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به عفونت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی که شامل ایران نیز می شود، گفت: برآورد می‌شود 80 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز در کشور وجود داشته باشند.

بررسیهای آماری و تحلیلی نشان می دهد که ایدز از طریق رفتارهای جنسی کنترل نشده در کشور رو به افزایش است و در این بین قشر جوان و نوجوان جامعه به دلیل موانع و محدودیتهایی که در زمینه اطلاع رسانی از بیماری ایدز دارند، بیش از سایرین در معرض خطر قرار دارند و می بایست با اتخاذ راهکارهای علمی و اجرایی، جامعه را از پیامدهای ناگوار ایدز مصون نگه داشت...../تحلیل:عصرایران