ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

انگلیس 3 - سوئد 2: بیداری از کابوس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انگلیس 3 - سوئد 2: بیداری از کابوس

انگلیس ناگهان خود را بازنده دیدار می دید، اما تئو ولکات در دقایق اندکی که در میدان حضور داشت یک گل زد و یک گل ساخت تا آنها از کابوس بیدار شوند.

تئو ولکات از روی نیمکت برخاست و یک گل زد و یک گل ساخت تا انگلیس از کابوس شکست مقابل سوئد رهایی یابد و به برتری برسد. سوئد هم با این باخت بخت خود برای صعود را از دست داد.

بازی با یک ربع تاخیر آغاز شد، چرا که بازی فرانسه و اوکراین یک ساعت متوقف شده بود و مسئولان کاری کرند که این دو بازی هم پوشانی نداشته باشند. روی هاجسون اندی کارول را در ترکیب ثابت قرار داده بود. انگلیس بازی را با سرعت بالایی آغاز کرد و عملکرد این تیم بسیار خوب بود. اشلی کول به نیمه سوئد حمله می برد و اسکات پارکر، هافبک دفاعی انگلیس هم در حملات نقشی فعال داشت. او در اوایل بازی از فاصله 25 متری شوتی به سمت دروازه آندریاسا ایساکسون زد.

زلاتان ایبراهیموویچ در خط حمله سوئد خطرناک ترین بازیکن بود، اما پاس های بی هدف او دو موقعیت خوب را برای سوئد به هدر داد.

سوئد در هفت بازی از هشت دیدار اخیر خود نشان داده بود که در ضربات هوایی مشکل دارد و  این بار هم از همین ناحیه ضربه خورد. در دقیقه 23 بود که استیون جرارد از فاصله ای دور توپ را روی دروازه سوئد فرستاد و اندی کارول با ضربه سری بسیار قدرتمند و زیبا، راه هرگونه واکنشی را بر ایساکسون بست. این گل شبیه به گلی بود که جولیون لسکات روی پاس جرارد به فرانسه زد، هرچند کارول عقب تر از او بود.

سوئد تلاش کرد بازی را به تساوی بکشاند اما حملات آنها زهری نداشت و جو هارت نیمه اول را بدون مشکل به پایان برد. در آن سوی میدان هم اشلی یانگ روی پاس اشلی کول به پیش تاخت اما در حالی که دو بازیکن موقعیت بهتری داشتند او ضربه را از زاویه ای بسته به کنار دروازه زد.

سوئد در نیمه دوم کاملا متحول شد و در ابتدای این نیمه گل تساوی را زد. زلاتان ایبراهیموویچ در دقیقه 49 ضربه ای ایستگاهی را به دفاع انگلیس زد. او در برگشت باز هم شوت زد اما توپ در میانه راه به پای اولوف ملبرگ خورد و او هم با پای چپ به توپ جهت داد و توپ را از جو هارت گذراند. گلن جانسن تلاش کرد توپ را دور کند اما ضربه او هم به سمت دروازه خودی رفت و تلاش خود جانسن برای بیرون آوردن توپ نتیجه ای نداشت و در نهایت توپ به درون دروازه غلتید. جانسن آفساید ملبرگ را هم پر کرده بود.

انگلیس مانند بازی با فرانسه در برابر فشار حریف عقب نشینی کرد.

جانسن سپس مانع حرکت راسموس الم به سمت دروازه شد اما انگلیس گل دوم را هم به زودی دریافت می کرد. لارسون ضربه ای ایستگاهی را به شکلی بلند به محوطه جریمه انگلیس فرستاد و ملبرگ در حالی که جانسن و لسکات کاری نتوانستند انجام دهند با ضربه سر دروازه هارت را از فاصله ای نزدیک گشود. این گل در دقیقه 59 به ثمر رسید.

اما هاجسون واکنشی سریع نشان داد. ولکات به جای جیمز میلنر به میدان آمد و روی کرنری که جرارد زد و توپ را مدافعان سوئد به شکلی ناقص برگرداندند، با ضربه ای دقیق و نرم بازی را به تساوی کشاند. چندین مدافع سوئد برای دفع توپ به سمت آن تکل زدند اما توپ به هیچ کدام نخورد و در حالی که ایساکسون در تشخیص جهت توپ دچار مشکل شده بود در دقیقه 64 به مرکز دروازه رفت.

سپس زلاتان تلاش کرد باز هم سوئد را پیش بیندازد اما این بار ضربه محکم او را هارت گرفت.

ولکات در دقیقه 78 گل دوم را ساخت. او با سرعتی بسیار زیاد از بین دو مدافع سوئدی گریخت و فضای خوبی به دست آورد و توپ را روی دروازه ارسال کرد. دنی ولبک از مدافع مستقیم خود گذشت و در حالی که پشت به دروازه داشت و حالتش نامتعادل بود با پشت پا با ضربه ای خیره کننده گل سوم را زد.

این گل پایانی بود بر امیدهای سوئد در یورو 2012. انگلیس هم با یک تساوی مقابل اوکراین به دور بعد می رسد./سایت گل


ویدیو مرتبط :
انگلیس -سوئد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپانیا و انگلیس مسافر برزیل شدند/ فرانسه، اوکراین، کرواسی و سوئد در پلی‌آف



مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا
اسپانیا و انگلیس مسافر برزیل شدند/ فرانسه، اوکراین، کرواسی و سوئد در پلی‌آف

تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و انگلیس به جام جهانی 2014 برزیل صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا چند مسابقه دیگر در گروه‌های مختلف پیگیری شد و تیم‌های اسپانیا و انگلیس به جام جهانی صعود کردند و تیم‌های فرانسه، اوکراین، کرواسی و سوئد به پلی‌آف رسیدند. ضمن اینکه دانمارک با 16 امتیاز به دلیل کسب کمترین امتیاز در بین تیم‌های دوم گروه‌های 9 گانه از رسیدن به پلی‌آف بازماند.

نگاهی به نتایج دیدارها و جدول گروه‌ها می‌اندازیم:
گروه اول:
صربستان 5 مقدونیه 1
بلژیک 1 ولز 1
اسکاتلند 2 کرواسی 0

در پایان مسابقات بلژیک که از قبل صعود خود به جام جهانی را مسجل کرده بود با 26 امتیاز در صدر گروه ایستاد و کرواسی نیز به پلی‌آف رسید.

جدول گروه اول:
1. بلژیک 26 امتیاز
2. کرواسی 17 امتیاز
3. صربستان 14 امتیاز
4. اسکاتلند 11 امتیاز
5. ولز 10 امتیاز
6. مقدونیه 7 امتیاز

گروه سوم:
جزایر فارو 0 اتریش 3
ایرلند 3 قزاقستان 1
سوئد 3 آلمان 5

در پایان مسابقات این گروه نیز تیم ملی فوتبال آلمان که هفته گذشته صعودش به جام جهانی مسجل شده بود با 28 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و سوئد نیز با 20 امتیاز به پلی‌آف صعود کرد.

جدول گروه سوم:
1. آلمان 28 امتیاز
2. سوئد 20 امتیاز
3. اتریش 17 امتیاز
4. ایرلند 14 امتیاز
5. قزاقستان 5 امتیاز
6. جزایر فارو 1 امتیاز

 گروه هشتم:
انگلیس 2 لهستان 0
مونته‌نگرو 2 مولداوی 5
سن‌مارینو 0 اوکراین 8

در پایان رقابت‌های تنگاتنگ این گروه تیم ملی فوتبال انگلیس با 22 امتیاز به جام جهانی صعود کرد و اوکراین با 21 امتیاز به پلی‌آف رسید.

جدول گروه هشتم:
1. انگلیس 22 امتیاز
2. اوکراین 21 امتیاز
3. مونته‌نگرو 15 امتیاز
4. لهستان 13 امتیاز
5. مولداوی 11 امتیاز
6. سن‌مارینو 0 امتیاز

 گروه نهم:
فرانسه 3 فنلاند 0
اسپانیا 2 گرجستان 0

در این گروه نیز اسپانیا با 20 امتیاز به جام جهانی صعود کرد و فرانسه با 17 امتیاز به پلی‌آف رسید.

جدول گروه نهم:
1. اسپانیا 20 امتیاز
2. فرانسه 17 امتیاز
3. فنلاند 9 امتیاز
4. گرجستان 5 امتیاز
5. بلاروس 4 امتیاز

 

همچنین از گروه دوم نیز ایتالیا که پیش از این به جام جهانی صعود کرده بود مقابل ارمنستان به تساوی 2 بر 2 رضایت داد تا 22 امتیازی شود.

/فارس