ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امتناع بوکسور هندی از دریافت مدال


بوکسور زن هندی بعد از شکست جنجالی مقابل حریفی از تیم میزبان در بازیهای آسیایی اینچئون، در اعتراض به تصمیمات داوری حاضر نشد مدال برنز خود را به گردن بیاویزد.

ایرنا: به نقل از منابع اینترنتی، در تصاویر منتشر شده از سکوی توزیع مدال ها،"ساریتا دوی" بوکسور هندی در حالی که بر روی سکو گریه می کرد از پذیرفتن مدال برنز خود داری کرد.

"ساریتا"با وجود برتری مقابل جینا پارک حریف کره ای خود در مرحله نیمه نهایی بازنده اعلام شد. این ورزشکار 32 ساله هندی به شکست خود اعتراض کرد. تیم بوکس هند پا پرداخت مبلغ 500 دلار خواستار بازبینی مسابقه این بوکسور شد؛ با این حال اعتراض تیم هند پذیرفته نشد.

در مراسم اعطای مدال در روز چهارشنبه، بغض "دوی" هنگامی که قدم بر روی سکوی مدال ها گذاشت، ترکید و درحالی که سر او پایین بود شروع به گریه کرد.

مسئولان اعطای مدال دو بار تلاش کردند مدال را بر گردن او بیندازند، اما او از پذیرش مدال خودداری کرد.

امتناع بوکسور هندی از دریافت مدال

بعد از اعطای سایر مدال ها، "دوی" از روی سکو پایین آمد و مدال برنز را از مسئول مربوطه گرفت و به سراغ حریف کره ای خود رفت و با او دست داد. هنگامی که پارک طبق سنت کره ای خم شده بود، دوی مدال برنز را به گردن او خود انداخت.

"دوی" اظهار داشت:" من به او گفتم این مدال متعلق به تو و تمام کره است؛ چرا که فقط تو شایسته برنز هستی."

وی افزود:" این کار من اعتراضی علیه ناداوری در ورزش است."

یک سخنگوی بازیها به خبرگزاری فرانسه گفت:" اعضای کمیته برگزاری این بازیها از حرکت دوی رنجیده خاطر شده اند."

وی افزود:" اگر او می خواست مدال را نگیرد، نباید در مراسم اعطای مدال حضور می یافت."

مشکلات داوری و قضاوتهای جانبدارانه از به نفع ورزشکاران کره ای در رشته های مانند کشتی، تکواندو و بوکس، به شدت موجب اعتراض دیگر کشورها و ایجاد حاشیه در بازی های آسیایی اینچئون شده است.


ویدیو مرتبط :
امتناع مارلون براندو از دریافت اسکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک وارد کننده هندی:هند مشکلی در دریافت محموله های نفتی ایران ندارد



 

 

نفت ایران, هند

 

 

یک وارد کننده هندی نفت ایران گفت: مشکلی برای دریافت محموله های خود از ایران نداریم ولی مهمترین مشکل، نحوه پرداخت پول به طرف های ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز تجار و بازرگانان بین المللی اعلام کردند تحریمهای جدید آمریکا انجام مبادلات مالی و پولی بین ایران و آسیا را سخت تر از گذشته خواهد کرد .

باراک اوباما روز یکشنبه تحریمهای جدیدی را بر ضد موسسات مالی و بانکی ایران وضع کرده است که بر اساس آن آمریکا کلیه اموال و دارایی های بانکی مرتبط به جمهوری اسلامی را بلوکه و توقیف می کند.

بر این اساس تحریمهای قبلی واشنگتن تنها بانکها و موسسات مالی این کشور را از داشتن رابطه و همکاری با بانکهای ایرانی منع می کرد . وارد کنندگان نفت خام و سایر مواد از ایران در آسیا اکنون با مشکلات پیچیده تری برای انجام مبادلات بازرگانی و تجاری با ایران روبرو خواهند شد .

یک تاجر هندی در این باره گفت مشکلی برای دریافت محموله های خود از ایران نداریم ولی مهمترین مشکل نحوه پرداخت پول به طرفهای ایرانی است .

برخی تجار و بازرگانان هندی نیز اعلام کردند کاهش شدید ارزش ریال در برابر دلار طی هفته های گذشته موجب بروز مشکلات زیادی در صادرات برنج هند به ایران شده است . میزان صادرات نفت ایران به آسیا از طریق سنگاپور نیز با کاهش روبرو شده است . ایران و هند اخیرا بر سر پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند به توافق رسیده اند.

بر این اساس ایران موافقت خود را با دریافت ۴۵ درصد پول نفت صادراتی با روپیه اعلام کرده است . پالایشگاههای کره جنوبی نیز هنوز نتوانسته اند بدهی ۵ میلیارد دلاری خود به ایران را بپردازند . یک مقام آگاه بانک مرکزی کره جنوبی تاکید کرد تحریمهای آمریکا مشکلات زیادی برای پرداخت پول نفت ایران برای ما ایجاد کرده است . در حال حاضر تنها چند بانک چینی حاضر به انجام مبادلات بانکی و مالی با ایران هستند .....  /   خبرگزارى فارس