ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

القاب بسیارجذاب گاردین برای ملی پوشان ایران



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی 2014

 

 اخبار ورزشی - القاب بسیارجذاب گاردین برای ملی پوشان ایران

گاردین در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخته است.

  گاردین در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت:

 ستاره تیم:
رضا قوچان‌نژاد که برای هم‌تیمی‌هایش در چارلتون و آنهایی که برای تلفظ نام خانوادگی وی دچار مشکل می‌شود، گوچی نامیده می‌شود- با زدن 9 گل در یازده بازی در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی نشان داد که می‌تواند نگرانی‌ها برای مشکل گلزنی تیمش را حل کند. وی که از لحاظ تکنیکی زیرک است و استعداد زیادی در شوت‌زنی دارد، در سطح نوجوانان و جوانان برای تیم ملی هلند بازی کرد. وی در کودکی به همراه خانواده‌اش به هلند سفر کرد.

 یک بازیکن برای لیگ برتر:
سردار آزمون، پسر یک بازیکن ملی‌پوش سابق والیبال است. وی در سن 15 سالگی حضورش در لیگ ایران را تجربه کرد و اکنون در سن 19 سالگی برای روبین‌کازان روسیه بازی می‌کند. اعجوبه ایرانی هنوز نتوانسته به ثبات برسد اما توانایی دریبل زنی و شوت‌زنی وی، نام «مسی ایرانی» را به وی اختصاص داد و همچنین گزارش شده که بسیاری از باشگاه به خصوص آرسنال در صدد جذب وی هستند.

پسر بد:
مهرداد پولادی، هافبک پرسپولیس پس از اینکه با مشت شیشه رختکن را شکست، از ناحیه انگشت دست راستش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 ضعیف‌ترین بخش:
پس از اینکه مهدی رحمتی باتجربه به دلیل انتقاد از کی‌روش از ترکیب تیم ملی ایران کنار گذاشته شد، ایران هنوز نتوانسته دروازه‌بان اصلی خوود را برای رقابت‌ها انتخاب کند. بیشتر احتمال می‌رود که رحمان احمدی به عنوان جانشین وی درون دروازه قرار بگیرد؛ در حالی که بسیاری بر این باورند که دنیل داوری بی‌تجربه اما چابک‌تر برای این انتخاب بهتر خواهد بود.

 سرمربی:
کی‌روش چندین بار درباره آمادگی سازمان نیافته تیمش برای رقابت‌های جام‌جهانی گله کرده و به کمبود دیدارهای دوستانه، عدم همکاری باشگاه‌های داخلی و حتی کیفیت لباس‌های جدید تیم ملی اعتراض کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که قرار داد دستیار سابق سرمربی منچستریونایتد پس از جام‌جهانی تمدید نشود. ایران نمی‌تواند دیگر دستمزد این مربی را که حدود دو میلیون پوند در هر سال است، تأمین کند.

 تاکتیک‌ها:
تیم ملی معمولا زیر نظر کی‌روش عملکردی محتاطانه داشته و کمبود خط حمله آتشین در این تیم حس می‌شود. در میان نسل جدید بازیکنان ایران و همچنین بازیکنان ایرانی که خارج از این کشور بزرگ شده‌اند، جلال حسینی هنوز میخ محکم خط دفاعی ایران است و روی ضربات ایستگاهی نیز تهدیدی برای تیم‌های حریف به شمار می‌آید. شاید اشکان دژاگه که در 21 بازی برای فولام در این فصل از لیگ برتر انگلیس به میدان رفت و در فصلی سخت 5 گل به ثمر رساند، می‌تواند منشأ گلزنی تیمش باشد.

 مسابقه دو رقیب دیرینه:
شیطان بزرگ. تنها پیروزی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی در سیاسی‌ترین دیدار تاریخ مسابقات جام‌جهانی – ایران در «مادر تمام مسابقات» در سال 1998 در شهر لیون فرانسه مقابل آمریکا به میدان رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید اما رقابت با کره‌جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی زهرآگین‌تر بود. وقتی که چوی کانگ هی، سرمربی وقت کره‌جنوبی پس از شکست در تهران رفتار بدی با تیم میزبان داشت. وقتی تیم‌ها بار دیگر در کره‌جنوبی مقابل یکدیگر قرار گرفتند، کی‌روش تصویر چوی را روی تی‌شرت خود چاپ کرد و او را در تمرینات به تن کرد. وقتی ایران دوباره برنده شد، کی‌روش به سمت نیمکت‌ کره‌جنوبی رفت و مشت گره‌کرده‌اش را به آنها نشان داد.

 مانع:
ایران از زمین تمرین کورینتیانس در سائوپائولو استفاده خواهد کرد و از ادو، هافبک سابق آرسنال خواست تا به این تیم در جلسات تمرینی کمک کند. شاید رسیدن به اوج آمادگی در هتل گوارولیوس به معنی «مردم شکم گنده» شاید کمی سخت باشد.
 
 اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
بازگشت ملی پوشان به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه آماده‌ سازی ملی‌پوشان فوتبال ایران اعلام شد



 

 

 

برنامه آماده‌سازی ملی‌پوشان فوتبال ایران اعلام شد

برنامه آماده‌سازی ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل چین و در آستانه دیدار برابر کره‌جنوبی اعلام شد.

تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی 2 بر صفر در دیدار دوستانه مقابل چین که روز گذشته در زمین حریف به دست آمد، ساعت 14:50 دقیقه امروز جنجو را به مقصد پکن ترک خواهد کرد.

ملی‌پوشان ساعت 18 عصر امروز وارد پکن شده و سپس پایتخت چین را به مقصد سئول، برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل کره‌جنوبی ترک خواهند کرد.

کاروان تیم ملی ساعت 20:30 دقیقه امشب وارد سئول می‌شود تا تمرینات آماده‌سازی خود برای دیدار مقابل کره‌جنوبی را در پایتخت این کشور پیگیری کند.

بازیکنان سپس صبح فردا به صلاحدید کادرفنی تیم ملی به استراحت می‌پردازند تا خستگی بازی تدارکاتی مقابل چین و سفر به کره‌‌جنوبی از تن آنها خارج شده و عصر فردا نخستین تمرین تیم ملی در کره‌ برگزار خواهد شد.

تمرینات آماده‌سازی تیم ملی روز دوشنبه در سئول ادامه پیدا خواهد کرد تا تیم ملی با آمادگی کامل مقابل حریف قدرتمند آسیایی به میدان برود.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه خود پس از پیروزی مقابل چین، سه‌شنبه هفته جاری به مصاف کره‌جنوبی خواهد رفت.

تیم ملی عصر روز گذشته در دیداری تدارکاتی مقابل چین با نتیجه 2 بر صفر و با گل‌های آندرانیک تیموریان و محمد غلامی به پیروزی دست پیدا کرد.