ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اعتراض الاهلی به شعار خلیج همیشه فارس


خیلی جالب است که یک بازی پرحاشیه را شخصی یا جایی شروع کند اما خودش نسبت به ادامه آن اعتراض داشته باشد. آن هم یک بازی حیثیتی.

روزنامه ایران ورزشی: خیلی جالب است که یک بازی پرحاشیه را شخصی یا جایی شروع کند اما خودش نسبت به ادامه آن اعتراض داشته باشد. آن هم یک بازی حیثیتی.

همین چند سال پیش بود که ناگهان اماراتی‌ها از نام جعلی خلیج ... به جای خلیج فارس استفاده کردند تا هم خودشان را بزرگ جلوه دهند و هم باعث عصبانیت مردم ایران شوند. این مساله باعث شد ایرانی‌ها هم واکنش نشان دهند و بارها و در جاهای مختلف نسبت به این موضوع به طریق مختلف اعتراض کنند. جالب این است که آنها کار خود را ادامه می‌دهند اما انتظار دارند ایرانی‌ها نسبت به حق خود بی‌اعتنا باشند و واکنشی نشان ندهند.  مثلا هنوز اماراتی‌ها از نام جعلی خلیج ... برای لیگ خود استفاده می‌کنند اما وقتی به ایران می‌آیند و می‌بینند هواداران شعار «خلیج همیشه فارس» سرمی‌دهند به هم می‌ریزند و به این مساله اعتراض می‌کنند.

این در حالی است که در تمام نقشه‌های معتبر دنیا نام «خلیج فارس» ثبت شده و همه دنیا می‌دانند این اماراتی‌ها هستند که در این مورد دروغ می‌گویند.  به هر حال تماشاگران ایرانی مثل همیشه وقتی به ورزشگاه می‌روند تا تیم ایرانی را مقابل نماینده اماراتی‌ها تشویق کنند، پرچم‌هایی که عنوان «خلیج همیشه فارس» روی آن نقش بسته را با خود می‌برند و یکصدا شعار می‌دهند تا اماراتی‌ها متوجه شوند «خلیج فارس» همیشه «خلیج فارس» است و از نام جعلی و دروغین استفاده نکنند اما انگار آنها نه تنها به این مساله توجه نمی‌کنند بلکه به آن اعتراض هم دارند.  مثلا در بازی نفت تهران و الاهلی امارات که از دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا در تهران برگزار شد، هواداران با پرچم‌ها و شعار «خلیج همیشه فارس» به ورزشگاه آزادی رفتند و تیمشان را تشویق کردند اما این مساله ظاهرا به مذاق اماراتی‌ها چندان خوش نیامد و در آستانه بازی برگشت به آن اعتراض کردند تا از الان جنگ رسانه‌ای را شروع کنند و کاری کنند تا هواداران کم‌شمارشان به ورزشگاه بروند و تیم را تشویق کنند. 

این اعتراض‌ها نشان می‌دهد که آنها از الان نسبت به بازی برگشت مقابل نفت تهران ترس و اضطراب دارند. ترسی که باعث شد هم دنبال جذب بازیکنان خارجی و گران‌قیمت دیگر باشند و هم اینکه با بازی رسانه‌ای که به پا کردند به دنبال جذب هواداران و البته بردن بازی به حاشیه باشند. غافل از اینکه هواداران ایرانی در امارات هم به ورزشگاه خواهند رفت و باز هم با شعار «خلیج همیشه فارس» نماینده کشورمان را تشویق خواهند کرد تا اماراتی‌ها بدانند بازی پرحاشیه‌ای که شروع کردند سرانجامی ندارد.

سعیدی: رفتار تماشاگران ایرانی غیرورزشی است!

اسامه سعیدی مهاجم سرشناس مراکشی الاهلی پس از بازی‌های تیم ملی کشورش در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی به امارات برگشت و در تمرینات الاهلی حاضر شد. سعیدی در مصاحبه‌ای از تماشاگران اماراتی و همچنین مراکشی‌های مقیم امارات خواست برای تشویق الاهلی در استادیوم حضور یابند تا الاهلی برای نخستین بار به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابد: «رفتار تماشاگران یک تیم نشان‌دهنده رفتار کل مردم یک کشور است و من از تماشاگران تیم‌مان می‌خواهم که بر خلاف آنچه تماشاگران ایرانی انجام دادند با رفتاری شایسته روح ورزش را در ورزشگاه جاری کنند و از روش‌های غیرورزشی تماشاگران ایرانی تبعیت نکنند. تمام تیم‌های حوزه خلیج فارس در ایران با این رفتارها مشکل دارند و AFC هم اقدام خاصی نمی‌کند.»

اعتراض به رفتار هواداران ایرانی

عبدالحمید حسین مدیر روابط عمومی باشگاه الاهلی امارات از هواداران ایرانی تیم نفت تهران انتقاد کرد. حسین با اشاره به بازی رفت تیم نفت تهران و الاهلی امارات، می‌گوید: «تماشاگران شوالیه‌ها (لقب بازیکنان الاهلی) و تماشاگران اماراتی را لازم نیست برای دیدن بازی الاهلی دبی و نفت تهران به ورزشگاه دعوت کنیم. تماشاگران ما به طور خودجوش به ورزشگاه خواهند آمد و به شکلی جوانمردانه سرخپوشان را تشویق خواهند کرد. ما هرگز از روش‌هایی که تماشاگران ایرانی در بازی رفت به کار بردند استفاده نخواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
خلیج ((همیشه)) فارس...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نبرد بدون گل ایران و عربستان/ شعار «خلیج همیشه فارس» در کویت



بازی‌های غرب آسیا- کویت

نبرد بدون گل ایران و عربستان/ شعار «خلیج همیشه فارس» در کویت

تیم ملی ایران برابر عربستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش  فارس، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17:55 در کویت (میزبان بازی‌ها) و در چارچوب بازی‌های غرب آسیا به مصاف تیم عربستان رفت که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه بیشتر حامی ایران بودند.

از نکات جالب تشویق علی دایی از سوی این تماشاگران بود. تماشاگران ایرانی در اواخر مسابقه شعار «خلیج همیشه فارس ایران» سر دادند.

مهرداد اولادی در این بازی کاپیتان ایران بود که در دقیقه 82 تعویض شد و بازوبند به مهرداد پولادی رسید.

مینورتو داور ژاپنی به قاسم دهنوی، میلاد نوری، مهرداد پولادی محمد مهدی نظری از ایران و عبدالله اوطیف و بدرالخمیس از عربستان در نیمه اول کارت زرد نشان داد.

فرانک ریکارد از روی سکوها بازی را نظاره کرد و خالدالقرونی هدایت تیم دوم عربستان را برعهده داشت..

تیم ایران نیز با برترین بازیکنان لیگ برتر راهی مسابقات شده است؛ اما کی‌روش سرمربی ایران را برعهده دارد.

تیم ایران روز چهارشنبه در دومین بازی خود برابر بحرین بازی می‌کند و روز شنبه در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم یمن می‌رود.

ترکیب تیم ملی ایران:

سوشا مکانی، قاسم دهنوی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا خانزاده، پیام صادقیان( از دقیقه 60 امید ابراهیمی)، امید نظری، مهرداد پولادی، میلاد فخرالدینی، میلاد نوری، یعقوب کریمی( از دقیقه 72 احمد حسن‌زاده) و مهرداد اولادی( از دقیقه 82 محمد مهدی نظری)

سرمربی: کارلوس کی‌ روش

فارس