ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

از ایویچ تا سوکراتس؛ فوتبالی‌هایی که به کام مرگ رفتند



سال 2011 با تمام هیجاناتش برای جامعه فوتبال، بازیکنان و مربیان خالی از اندوه نبود.

 

خانواده فوتبال,اعضای خانواده فوتبال

 

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در این سال جامعه فوتبال بزرگانی چون سوکراتس اسطوره اسبق خط میانی تیم برزیل و تومیسلاو ایویچ مربی کروات را از دست داد.

 

فیفا فهرستی از اسامی اشخاصی که در سال 2011 برای همیشه با خانواده فوتبال وداع گفتند، را منتشر کرده است.

 

1. سوکراتس برازیلرو سامپایو: این بازیکن در 60 بازی که بین سال‌های 1979 و 1986 برای سلسائو به میدان رفت، موفق شد 22 گل به ثمر برساند. وی همچنین در باشگاه‌های بوتافوگو و کورینتیانس توپ زد. اوج هنر بازیگری وی را می‌توان در حضورش در 2 جام جهانی فوتبال در سال‌های 1982 و 1986 مشاهده کرد. سوکراتس به علت بیماری عفونت روده درگذشت.

 

2. فلوریان آلبرت: بازیکن اسبق تیم ملی مجارستان در سن 70 سالگی درگذشت. وی با کنترل بی‌نظیر توپ، سرعت انفجاری و قدرت پاس عالی یک جادوگر بدون رقیب در دهه 1950 به شمار می‌رفت. او در 75 بازی برای تیم ملی کشورش 31 بار دروازه حریفان را گشود. وی از سوی اتحادیه فوتبال اروپا به عنوان بازیکن سال 1976 برگزیده شد و در جام جهانی شیلی در سال 1962 عنوان برترین بازیکن جوان را از آن خود کرد و همچنین به همراه پنج بازیکن دیگر برنده کفش طلایی شد. در پی درگذشت وی دولت مجارستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

3. والنتین ایوانف: بازیکن مقتدر روسی در ماه نوامبر و در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت. وی تمام دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه تورپدو مسکو سپری کرد و در 287 بازی که برای این تیمش به میدان رفت، 124 گل زد و به همراه این تیم فاتح 2 عنوان باشگاهی شد. ایوانف در کسوت مربی هم افتخارات زیادی در کارنامه دارد .

 

4. یان پاپلوهار: او بین سال‌های 1958 و 1967، 62 بار پیراهن تیم ملی چک‌اسلوواکی را به تن کرد، در ماه مارس و در سن 75 سالگی از دنیا رفت. وی در فینال جام جهانی 1962 بازی درخشانی از خود ارائه داد و در سال 2004 از سوی مردم کشورش به عنوان بهترین فوتبالیست چک‌اسلوواکی در قرن بیستم انتخاب شد.

 

5. لادوسلاو نوواک: وی همبازی سابق پاپلوهار بود و چند هفته قبل درگذشت. این بازیکن که در پست دفاع چپ توپ می‌زد، در فینال جام جهانی 1962 بازی کرد.

 

6. جوزپ کاتالینسکی: مدافع اسطوره‌ای تیم ملی یوگسلاوی در اوایل سال جاری میلادی در سن 63 سالگی از دنیا رفت. وی بین سال‌های 1972 و 1977، 41 بار پیراهن تیم یوگسلاوی را بر تن کرد و 10 گل برای تیمش به ثمر رساند.

 

7. یوهان توناس: بازیکن افسانه‌ای تیم ملی کوبا نیز اوایل سال 2011 در سن 98 سالگی دنیا را وداع گفت. این بازیکن در دیدار تیمش مقابل رومانی در جام جهانی 1938 فرانسه 2 گل به ثمر رساند و موجب برتری تاریخی 2-1 کوبا مقابل این رقیب قدر شد.

توناس به دلیل شوت‌ محکمی که در یکی از بازی‌های لیگ کوبا روانه دروازه حریف کرد و موجب پاره شدن تور دروازه شد در کشورش به "ال رومپردس" یا "منفجرکننده تور" شهرت یافت.

 

8. دانیل ابو: سال 2011 همچنین شاهد مرگ دانیل ابو بازیکن کامرونی بود. این بازیکن خط میانی نخستین مرد کامرونی بود که جایزه توپ طلایی را از آن خود کرد.

 

9. لاری هیوز: مدافع اسبق تیم ملی انگلیس هم در تاریخ 9 سپتامبر در سن 86 سالگی از دنیا رفت. وی یکی از بازیکنان لیورپول تاریخی و قدرتمند سال 1947 بود.

 

10. نائوکی ماتسودا: بازیکن ژاپنی هم پس از ابتلا به عارضه قلبی در ژانویه امسال در سن 34 سالگی درگذشت.

 

11. دنیس مارشال: بازیکن تیم ملی کاستاریکا هم در 23 ژوئن در یک سانحه رانندگی و در سن 25 سالگی جان خود را از دست.

 

12. تومیسلاو ایویچ: مربی پر افتخار کروات در ماه ژوئن در سن 77 سالگی به استقبال مرگ رفت. وی در 12 باشگاه اروپایی مربیگری کرد و در 6 کشور مختلف هشت عنوان باشگاهی کسب کرد.

 

13. گری اسپید: مربی تیم ملی ولز در 27 نوامبر با ارتکاب خودکشی جامعه فوتبال را به سوگ نشاند. وی به عنوان بازیکن در 834 بازی باشگاهی 134 گل به ثمر رساند و همچنین در 85 بازی ملی برای ولز هفت گل زد.

 

14. هکتور نونز: سرمربی تیم ملی اروگوئه نیز در 19 دسامبر در اسپانیا درگذشت.

 

15. داری بورگوگنو: دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا در ماه ژانویه و در سن 87 سالگی از دنیا رفت. وی یکی از اعضای کمیته سازماندهی جام جهانی 1990 به میزبانی ایتالیا بود.

 

16. آلون ایوانز: دبیر کل سابق اتحادیه فوتبال ولز در سن 69 سالگی از دنیا رفت.

 

17. ایساک دیوید ساسو ساسو: عضو اسبق کمیته اجرایی فیفا و نایب رئیس کنکاکاف در سال‌های بین 1990 و 2007 در سن 85 سالگی در کاستاریکا درگذشت.

 

18. فرناندو وارا د ری: نایب رئیس سابق کمیته تجدید نظر فیفا و عضو اتحادیه فوتبال اسپانیابه مدت 21 سال در 18 جولای و در سن 74 سالگی درگذشت.

 

19. لئو کرش: ملقب به "پدر تلویزیون خصوصی آلمان" در 14 جولای و در سن 84 سالگی درگذشت.

 

20. ولادیمیر پتای: داور روسی در سن 38 سالگی بر اثر سانحه سقوط هواپیما به کام مرگ رفت. وی در این پرواز در راه بازگشت از قضاوت بازی تیم‌های دینامو موسکو و روبین کازان بود./خبرگزاری برنا


ویدیو مرتبط :
سرنشینان این اتومبیل تا یک قدمی مرگ پیش رفتند!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاآرتص : حمله به ایران هزاران اسراییلی را به کام مرگ می فرستد



 

 

هاآرتص : حمله به ایران هزاران اسراییلی را به کام مرگ می فرستد

 

بر خلاف اظهارات متکبرانه دیپلمات ها و نظامیان اسراییلی درباره حمله به ایران ، اسراییل به تنهایی قادر نیست فعالیت های اتمی ایران را متوقف کند .

روزنامه هاآرتص اسراییل با چاپ مقاله ای با عنوان " زمین یا چتر هسته ای ؟ " با رد ثمر بخش بودن حمله پیشدستانه اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران ، این حمله را دارای پیامدهای بسیاری دانست که اسراییل به تنهایی از عهده مدیریت آنها بر نخواهد آمد .

به گزارش عصر ایران در این مطلب آمده است : " بر خلاف اظهارات متکبرانه دیپلمات ها و نظامیان اسراییلی درباره حمله به ایران ، اسراییل به تنهایی قادر نیست فعالیت های اتمی ایران را متوقف کند . حمله اسراییل  به ایران ( اگر به لحاظ عملیاتی مقدور باشد ) به قیمت از دست رفتن جان هزاران شهروند اسراییلی تمام  خواهد شد و در سایه بحران اعتماد بین اسراییل و آمریکا  یک بحران بزرگ منطقه ای را سبب خواهد شد .

این مطلب می افزاید : " بهترین راه مقابله با تهدید برنامه های هسته ای ایران تقویت و تحکیم صلح در منطقه در کنار تضمین چتر امنیت هسته ای آمریکا به کشورهای منطقه و تقویت توان بازدارندگی اسراییل است .

در این گزارش آمده : " ایده پیمان دفاعی متقابل که تضمین گر امنیت اسراییل و ایران به صورت توامان بود نخستین بار در جریان اجلاس کمپ دیوید در سال 2000 و از سوی ایهود باراک (نخست وزیر وقت اسراییل) به بیل کلینتون رییس جمهوری وقت آمریکا ارایه شد .

بروس ریدل عضو وقت شورای امنیت ملی آمریکا اخیرا در مقاله ای در نشریه " فارن پالسی " آمریکا نوشت که کلینتون در آن زمان حتی موافقت خود را با ارایه چتر امنیت هسته ای آمریکا به کشورهای منطقه اعلام کرده بود اما این ابتکار همزمان با شکست مذاکرات صلح به فراموشی سپرده شد .

در اجلاس کمپ دیوید در سال 2000 باراک از کلینتون خواست تا آمریکا برای تقویت توان ضربه دوم اسراییل ( که نوعی توان بازدارنده در برابر حملات اتمی است ) جت های جنگنده اف 22 در اختیار اسراییل قرار دهد ، این ایده هم همزمان با شکست مذاکرات کمپ دیوید به دست فراموشی سپرده شد .

در این مطلب با اشاره به اینکه احتمالا این بار دولت اوباما برای تضمین چتر امنیت هسته ای به روی کشورهای منطقه و نیز تقویت توان بازدارندگی اسراییل از دولت اسراییل بخواهد که به اشغال سرزمین های فلسطینی برای ایجاد یک توافق صلح پایدار با فلسطینی ها تن دردهد ، می نویسد : " اوباما چتر هسته ای آمریکا را به رایگان در اختیار کشورهای منطقه ( و اسراییل) قرار نخواهد داد و برای این کار اسراییل را در دوراهی انتخاب " زمین " یا  "چتر هسته ای " قرار خواهد داد و حالا این دولت اسراییل است که باشد بین این دو یکی را انتخاب کند ...../تحلیل:عصرایران