ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اختلاف سلطان و جادوگر؟



 

اختلاف سلطان و جادوگر؟

 

با بازگشت علی پروین به تیم استیل آذین، به نظر می رسد که باعث ناراحتی ستاره ای مثل کریمی شده باشد، البته پروین و کریمی به ظاهر روابط حسنه ای با یکدیگر دارند، ولی زیر پوست این صمیمیت، به نظر می رسد که اختلافاتی هم در راه باشد.

 

از نخستین روز حضور پروین در تمرینات استیل‌آذین روابط او با علی كریمی بیش از سایر اتفاقات جلب توجه می‌كرد. عكس‌های متعدد دونفره و اغلب صمیمانه آنها چند روزی در صفحات مختلف نشریات ورزشی منتشر ‌شد و مصاحبه‌هایشان كه بیشتر در تعریف و تمجید از یكدیگر خلاصه می‌شد سوژه داغی برای رسانه‌ها به حساب می‌آمد.

دراین میان اما همیشه این سوال مطرح می‌شد كه آیا واقعا رابطه این دو نفر به همین خرمی كه در رسانه‌ها دیده می‌شود شكل گرفته است؟ این سوال از دل آنچه سال‌ها قبل در پرسپولیس اتفاق افتاده بود برمی خاست، زمانی كه علی كریمی آرام آرام به دوران اوج نزدیك می‌شد علی پروین را به عنوان سرمربی بالای سرش می‌دید. سرعت خیره‌كننده پیشرفت كریمی به حدی بود كه خیلی زودتر از حد تصور پله‌های پیشرفت را طی كرد و تبدیل به كلیدی‌ترین مهره تیمش شد. مختصات رفتاری خاص كریمی و توانایی‌های فنی‌ بالا خیلی زود او را به یكی از ستاره‌های پرحاشیه پرسپولیس بدل كرد. كریمی و مهدی‌ هاشمی‌نسب همه نگاه‌های اطراف پرسپولیس را به خود معطوف كرده بودند و سایر بازیكنان پرسپولیس عملا دیده نمی‌شدند.

این اتمسفر به تدریج به ایجاد تنش بین كریمی و علی پروین انجامید و زمانی كه خبر جدایی كریمی از پرسپولیس و پیوستنش به الاهلی منتشر شد مجادلات آنها شكلی كاملا رسانه‌ای به خود گرفت. آنها چند مصاحبه علیه یكدیگر انجام دادند اما طبق رسم همیشگی فوتبال ایران پس از مدتی شرایط به حالت عادی بازگشت و كریمی در اكثر مواقعی كه به ایران می‌آمد، سری به دفتر علی پروین می‌زد و ناهار را با سرمربی سابقش صرف می‌كرد.

روابط عادی شده بود، چون برخوردی در كار نبود. هركدام از آنها به كار خود مشغول بودند و مشكلی هم وجود نداشت اما اتفاقات اخیر باشگاه استیل‌آذین شرایط را به گونه‌ای رقم زد كه این دو یكباردیگر كنار هم قرار گرفتند.

در یكی، دو روز اول حضور پروین در تمرینات استیل‌آذین، مشكل خاصی وجود نداشت اما آرام‌آرام اولین نشانه‌های اختلاف ظاهر شد. هرچند هردوی آنها نهایت تلاش‌شان را انجام می‌دهند كه رفتارها كاملا دوستانه باشد تا مشكل تازه‌ای به مشكلات ریز و درشت استیل‌آذین اضافه نشود اما با این حال نمی‌توان از كنار متلك‌هایی كه در اغلب

گفت و گوهایشان دیده می‌شود به راحتی عبور كرد. كریمی طبق معمول به سنتی بودن تمرینات و تفكرات سرمربی سابقش معترض است و پروین هم مثل همیشه اعتقاد راسخی به متد كاری‌اش دارد. مشكلات از همین‌جا آغاز می‌شود.

از جایی كه پروین می‌گوید، بزرگ‌ترین مربیان فوتبال اروپا تمریناتی كه او 30 سال قبل به تیم‌های تحت هدایتش می‌داده را انجام می‌دهند و یك بازیكن اروپا دیده مثل كریمی ترجیح می‌دهد تمرینات اختصاصی و جداگانه‌ای را برای خودش در نظر بگیرد! این آغاز همان مشكلاتی است كه خود پروین هم در مصاحبه رسمی خود به آن اشاره می‌كند و از بحثی كه در تمرین روز دوشنبه با علی كریمی داشته پرده برمی دارد:« كریمی سرتمرین دوشنبه می‌گفت ساعت 7 رفته به‌طور انفرادی تمرین كرده. او می‌خواست در تمرین تیمی حاضر نباشد و حتی به من گفت مثل اینكه شما خبر ندارید بازی ما روز پنج‌شنبه است. من هم جوابش را دادم و گفتم آقای كریمی من فقط می‌دانم شما باید بدوی. می‌گویند مشكل استیل‌آذین این است كه ستاره زیاد دارد اما ستاره‌ها باید با هم هماهنگ باشند. نظر من به عنوان مسئول فنی تیم این است كه بازیكنان از نظر بدنی مشكل دارند و باید با تمرین آن را برطرف كرد. ضمن‌آنكه من شخصا هیچ تمرینی نمی‌دهم كه بخواهد سنتی باشد. تمرینات با افشین پیروانی است و من فقط نظارت می‌كنم این مشكلات باید حل شود. اصلا ما آمده‌ایم اینجا كه مشكلات را حل كنیم.»

پاسخ علی كریمی به پروین ضرب‌المثل دو سلطان در یك اقلیم نمی‌گنجند را درذهن تداعی می‌كند. او با بخشی از حرف‌های مدیرفنی تیمش موافق است و اعلام می‌كند كه اگر مشكل تیم اوست، می‌تواند به سرعت استیل‌آذین را ترك كند: «به هرحال این مشكلاتی كه برای تیم ما پیش آمده طبیعی است و بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم به آن دچار می‌شوند. فقط مهم این است كه من و همه بازیكن‌ها تمام تلاش‌مان را بكنیم كه شرایط را تغییر بدهیم. من فكر می‌كنم اگر تلاش‌مان را بكنیم می‌توانیم از بحران عبور كنیم. هرچند شخصا به عنوان یك بازیكن تصور می‌كنم استیل آذین مشكل خاصی ندارد این نظر من است و امكان دارد با نظرات دیگران متفاوت باشد اما با احترام به نظر همه فكر می‌كنم تیم در این مدت هم مشكل خاصی نداشته و فقط با بدشانسی رو به رو بوده است. من شخصا با هیچ‌كس كوچك‌ترین مشكلی ندارم و تمام تلاشم را برای موفقیت تیم انجام خواهد داد با استیل‌آذین قرارداد دارم و كاملا به آن پایبند هستم اما اگر عده‌ای فكر می‌كنند كه من مشكل استیل‌آذین هستم حرفی نیست. خیلی سریع و بدون حاشیه از تیم جدا خواهم شد و برای همبازیانم آروزی موفقیت خواهم كرد.»

«علی كریمی اگر دلش بخواهد، می‌تواند همین استیل‌آذین را تا رتبه سوم و چهارم جدول بالا بكشد به شرطی كه مثل شیر به زمین برود و بجنگد من هم اصلا و ابدا روی نیمكت نمی‌نشینم فقط به عنوان یك بزرگ‌تر آمده‌ام كه بركارهای فنی نظارت كنم و تیم را از شرایط فعلی خارج كنم.»

پروین حرف‌هایش را دوستانه تمام می‌كند او دركنار تلاش برای حفظ اتوریته همیشگی‌اش، هوای كریمی را هم دارد. چند روز قبل بود كه جشن تولد 33 سالگی جادوگر به شكل باشكوهی در تیم برگزار شد تا انگیزه‌های شماره 8 بالاتر برود. پروین جواب كریمی را می‌دهد اما در انتهای مصاحبه‌هایش تلاش می‌كند با شیوه‌ خودش به او نشان بدهد كه چقدر برای تیم اهمیت دارد او خوب می‌داند برای موفقیت در ماموریت دشوار پیش رو به یك كریمی آماده بیش از هرچیز دیگری نیاز دارد هرچند اصلا مشخص نیست كه این تلاش‌ها تا چه حد از سوی كریمی با استقبال مواجه شود.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
اختلاف نسلها=سلطان وتبلت عزیزش!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاف دایی و پروین در لیست بازیکنان فصل بعد؛ پیشنهاد سلطان به 5 بازیکن و واکنش شهریار



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران


اخبار ورزشی - اختلاف دایی و پروین در لیست بازیکنان فصل بعد؛ پیشنهاد سلطان به 5 بازیکن و واکنش شهریار

از هم اکنون مذاکره سرپرست باشگاه پرسپولیس با بازیکنان مدنظرش برای فصل بعد آغاز شده است.

 هنوز اختلاف علی دایی و علی پروین تمام نشده سلطان با تهیه لیستی بلندبالا از بازیکنان مدنظر پیگیر بستن تیم‌ فصل آینده است.

این در حالی است که هنوز سرمربی و مدیرعامل فصل بعد پرسپولیس مشخص نشده و علی پروین برای اینکه فرصت را از دست ندهد به دنبال جذب مهره‌های جدید است.

با مسجل شدن جدایی سیدجلال حسینی، علیرضا نورمحمدی و میثم حسینی سلطان می‌داند که در خط دفاع دچار کمبودهای فراوانی خواهند شد بنابراین به هیچ عنوان نمی‌خواهد منتظر مشخص شدن مربیان بعدی باشد.

 هر چند شاید هم علی دایی در پرسپولیس ماندگار شود اما مدیرعامل موقت سرخ‌ها در خفا پیگیر جذب بازیکنان فصل آینده‌اش است و به هیچ عنوان دوست ندارد تیمش در این مورد از بقیه عقب بماند.

هادی عقیلی، محمد نصرتی و شجاع خلیل‌زاده سه مدافعی هستند که نامشان در لیست خریدهای پروین دیده می‌شود. جالب اینکه هر سه مدافع با علی دایی ارتباط بسیار خوبی دارند و به همین دلیل از مذاکره با مسئولین فعلی خودداری کردند.

همچنین حامد لک و محمد غلامی نیز بازیکنانی هستند که از سوی اطرافیان پروین پیشنهاداتی را برای پرسپولیسی‌ شدن دریافت کردند.

* سکوت معنی‌دار دایی
علی دایی متوجه شده که پروین مذاکره با بازیکنان موردنظرش را آغاز کرده اما او هیچ واکنشی در این خصوص نشان نداده و بعد از اینکه نزدیکانش خبر دادند که پروین صحبت با چند بازیکن لیگ‌برتر را آغاز کرده سکوت کرد و گفت: «بگذارید آنها با هر که دوست دارند مذاکره کنند حتی در این مورد نمی‌توانم کار خاصی کنم چرا که مدیرعامل نیستم و همانطور که یک روز به پرسپولیس آمدم یک روز هم باید از اینجا بروم.»

حتی دایی گفته: «در صورتی که بخواهم در این تیم بمانم شک نکنید 90 درصد بازیکنان و اسکلت تیم را حفظ خواهم کرد و اجازه نخواهم داد کسی از تیمم جدا شود.»

* سرمربی آینده برای مهره‌های پروین مهم است
اما وقتی هادی عقیلی، محمد غلامی و بقیه مهره‌های مورد نظر پروین متوجه شدند برای فصل آینده جزو گزینه‌های پرسپولیس هستند اعلام کردند هنوز شرایط پرسپولیس مشخص نیست، اول باید ببینیم مدیرعامل و سرمربی آینده این تیم چه کسانی هستند و وضعیت مالی به کجا می‌کشد بعد پیشنهاد آنها را بررسی کنیم. وقتی هنوز تکلیف سرمربی مشخص نشده چه جوابی داریم به آنها بدهیم.

محمد غلامی و هادی عقیلی که حضورشان در پرسپولیس جدی‌تر از بقیه است گفتند برای ما سرمربی بعدی خیلی مهم است شاید اگر با پروین قرارداد بستیم جزو گزینه‌های سرمربی نباشیم آن وقت تکلیف چیست؟!

محمد نصرتی و شجاع خلیل‌زاده هم درخصوص مذاکره با پرسپولیس نه تنها سکوت کردند بلکه گفتند تاکنون هیچ مذاکره‌ای با نزدیکان پروین نداشتیم. آنها نمی‌خواهند هنوز چیزی نشده نامشان بر سر زبان‌ها بیفتد.

در خصوص پست دروازه‌بانی هم می‌گویند به احتمال زیاد نیلسون از پرسپولیس رفتنی است و به همین دلیل نام چند دروازه‌بان در لیست سلطان دیده می‌شود که مهم‌ترین گزینه حامد لک است.

 حتی مشاورین پروین چندین بار با این دروازه‌بان جوان وارد مذاکره شدند که او تاکنون به علت مشخص نبودن تکلیف پرسپولیس هیچ جوابی به درخواست آنها نداده است.

 هر چند لک از ته دل پرسپولیسی است اما او نیز مانند بقیه منطقی فکر کرده و می‌گوید اگر در لیست مربی بعدی این تیم بودم آن وقت شرایط را بررسی می‌کنم.

* بازیکنان از خط و نشان پروین آگاه شدند
با این شرایط بد مالی کاملا مشخص بود که اکثر بازیکنان پرسپولیس به فکر جدایی از این تیم می‌افتند. آن طور که شنیدیم 75 درصد بازیکنان نغمه جدایی سر داده و گفتند به تیمی می‌رویم که از لحاظ مالی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

 واکنش علی پروین هم در این خصوص جالب توجه است: «هر بازیکنی خواهان جدایی است می‌تواند رضایت‌نامه‌اش را بگیرد. بازیکنان باید افتخار کنند که پیراهن تیم بزرگی مانند پرسپولیس را بر تن می‌کنند.»

 پروین برای اینکه به جدایی طلبان ضرب شصت نشان بدهد کاری کرده تا آنها نیز از مذاکره سلطان با جانشینانشان مطلع شوند. پروین گفته بازیکنان باید یاد بگیرند پرسپولیس با همه تیم‌ها فرق می‌کند و نباید اینقدر برایمان خط و نشان بکشند.

حتی در اردوی پرسپولیسی‌ها بحث جالبی بین عده‌ای از بازیکنان مانند میثم حسینی، امید عالیشاه، علیرضا نورمحمدی، رضا حقیقی و... صورت گرفته بود و آنها درخصوص شایعاتی که درخصوص حضور جانشینانشان در پرسپولیس شنیده می‌شود بحث می‌کردند.

بعضی از آنها به خاطر اینکه هنوز فصل تمام نشده اطرافیان سلطان به بعضی از بازیکنان تیم‌های دیگر قول پیراهن پرسپولیس را دادند ناراحت بوده و می‌گفتند این کار آنها نشان می‌دهد که در صورت جدایی دایی خیلی‌ها در پرسپولیس ماندنی نخواهند شد.
اخبار ورزشی - روزنامه نود