ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

آزادکار ایرانی به دلیل دوپینگ محروم شد


آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان به دلیل دوپینگ برای ۲ سال محروم شد.

خبرگزاری تسنیم: آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان به دلیل دوپینگ برای ۲ سال محروم شد.

 با اعلام رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی، مجتبی ضیایی آزادکار وزن 86 کیلوگرم کشورمان که در مسابقات انتخابی تیم ملی در قزوین توانسته بود احسان لشکری دارنده مدال برنز جهان و المپیک را در دیدار نخست شکست دهد با محرومیت 2 ساله مواجه شده است.

لطفعلی پورکاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز نامه رسمی محرومیت ضیایی به فدراسیون ارسال و مشخص شد که وی از ماده ترنبولون که از خانواده استروئید آنابولیک است استفاده کرده و به همین دلیل باید برای مدت 2 سال محروم شود.

وی افزود: البته اگر وی در سال 2015 این ماده را مصرف می‌کرد برای مدت 4 سال محروم می‌شد. در شرایط کنونی ما این موضوع را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و مسئولان باید تصمیم نهایی را در خصوص این وزن و کشتی‌گیرانش اتخاذ کنند.


ویدیو مرتبط :
بررسی دوپینگ فوتبالیست‌های معروف ایرانی توسط کارشناس ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت 2 ساله کشتی گیر ایرانی به دلیل امتناع از تست دوپینگ


مدعی وزن 96 كیلوگرم كشتی آزاد به دلیل امتناع از تست دوپینگ در حاشیه رقابت‌هاب انتخابب تیم ملی با دو سال محرومیت مواجه شد. خبرگزاری مهر: علیرضا گودرزی دو سال از حضور در میادین كشتی محروم شد

مدعی وزن 96 كیلوگرم كشتی آزاد به دلیل امتناع از تست دوپینگ در حاشیه رقابت‌هاب انتخابب تیم ملی با دو سال محرومیت مواجه شد.

 علی طاهری، رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون کشتی با تایید این خبر در نامه ای به فدراسیون كشتی اعلام کرد: علیرضا گودرزی، آزادکار وزن 96 کیلوگرم در جریان مسابقات انتخابی تیم‌های ملی از انجام تست دوپینگ خودداری کرد.

در نامه ارسالی طاهری آمده: "در جریان مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی كشتی آزاد و فرنگی، علیرضا گودرزی علیرغم اعلام جهت انجام نمونه گیری كنترل دوپینگ با افسر اخذ كنترل دوپینگ و پزشک ناظر مسابقات همكاری نكرده و حتی از امضای برگه ابلاغیه و مراجعه به ایستگاه كنترل دوپینگ خودداری می‌كند.

لذا با عنایت به بند 3 از فصل دوم آیین نامه جهانی مبارزه با دوپینگ كه به تایید فدراسیون جهانی كشتی هم رسده است، امتناع، قصور یا غیبت از شركت در نمونه‌گیری بدون توجیهات قابل قبول پس از احضار یا ابلاغ جهت نمونه‌گیری بر اساس قوانین اجرای نهاد مجاز به نمونه‌گیری، یا هرگونه طفره رفتن یا اخلال در روند جمع‌آوری نمونه، به عنون مصداق بارز دوپینگ است. بر اساس ماده 1-3-10 به مدت 2 سال از شركت در كلیه مسابقات داخلی و خارجی محروم می‌باشد. بدیهی است هرگونه تخفیف یا كاهش در مدت محرومیت تنها با اعلام نظر قطعی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ میسر خواهد بود.

عدم تمكین علیرضا گودرزی از خواسته مامورین ستاد دوپینگ به محض پایان رقابت‌های انتخابی باعث اخبار ضد و نقیضی در این خصوص شده بود كه این مساله با نامه ارسالی علی طاهری، رسانه ای و روشن شد.