اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وانت تندر 90 امسال می آید


مدیرعامل ایران خودرو از عرضه وانت تندر 90 به بازار تا پایان امسال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ایران خودرو از عرضه وانت تندر 90 به بازار تا پایان امسال خبر داد.

جواد نجم‌الدین اظهار كرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وانت تندر 90 تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان این‌كه ظرفیت نهایی تولید 50 هزار دستگاه در سال برای وانت تندر 90 پیش‌بینی شده است، خاطرنشان كرد: تا پایان امسال تولید این خودرو با تیراژ مناسب آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد تا به سقف تولید برسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص قیمت عرضه این محصول به بازار اظهار كرد: تاكنون قیمت این خودرو نهایی نشده است.



پیش از این قائم مقام مدیرعامل ایران در خصوص تولید وانت تندر 90 اظهار كرده بود كه وانت‌های موجود در ایران از نظر مصرف سوخت و تکنولوژی قدیمی محسوب می‌شوند، بنابراین ایران خودرو تولید وانتی جدید با تکنولوژی روز را در دستور کار قرار داده است.


به گفته میرجواد سلیمانی، وانت تندر 90 در دو نوع بنزینی و دوگانه‌سوز و احتمالا دیزلی تولید خواهد شد. این وانت گنجایش 800 کیلوگرم بار را داشته و مجهز به کیسه هوا و ترمز ضد قفل خواهد بود.

وانت تندر 90 روی پلت‌فرم ایکس 90 تولید شده و موتور آن همان موتور تندر 90 سواری است. البته گیربکس این وانت نسبت به مدل سواری آن تقویت شده است.

 با توجه به آنکه بخشی از قطعات وانت تندر 90 با سواری آن مشترک است، این خودرو با 50 درصد ساخت داخل وارد بازار خواهد شد.  


ویدیو مرتبط :
تندر 90 وانت با پلاک ملی به خیابان آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید وانت پیكاپ و تندر 90 ضررده شده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیر انجمن خودروسازان مدعی شد:

تولید وانت پیكاپ و تندر 90 ضررده شده است

دبیر انجمن خودروسازان ایران از اقدام نكردن سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان برای ابلاغ قیمت‌های جدید برخی محصولات پارس خودرو انتقاد كرد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو باایسنا، اظهار كرد: شركت پارس خودرو از بیستم اردیبهشت ماه امسال در مكاتباتی با سازمان حمایت درخواست افزایش قیمت برخی محصولاتش را ارسال كرد.

وی ادامه داد: در نهایت در جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو در 25 مرداد ماه به دلیل وجود نقص در برخی اطلاعات شركت پارس خودرو، این كمیته موافقت كرد كه در تاریخ 28 مرداد شركت پارس خودرو این اطلاعات را ارائه و پس از آن قیمت‌های جدید برخی محصولات این شركت اعلام و ابلاغ شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در این شرایط با وجود گذشت حدود یك ماه از آن زمان تاكنون این وعده محقق نشده و سازمان حمایت از ابلاغ قیمت‌های جدید برخی محصولات پارس خودرو خودداری كرده است.

وی اظهار كرد: در حال حاضر تولید برخی محصولات شركت پارس خودرو از جمله وانت پیكاپ و تندر90 با قیمت‌های فعلی ضررده شده است و از آن سو نیز با وجود اعلام قیمت‌های جدید خودروهای تیانا و قشقایی از سوی این شركت، این قیمتها هنوز در سامانه 124 ثبت و اعلام رسمی نشده است.

نعمت‌بخش تصریح كرد: ‌با توجه به فاصله چندین میلیون تومانی قیمت‌های رسمی این خودروها با نرخ‌های بازار، ضروری است كه هرچه زودتر قیمت‌های جدید اعلام شود تا دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار كوتاه و اختلاف قیمت كارخانه و بازار به حداقل برسد./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران