اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید وانت پیكاپ و تندر 90 ضررده شده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیر انجمن خودروسازان مدعی شد:

تولید وانت پیكاپ و تندر 90 ضررده شده است

دبیر انجمن خودروسازان ایران از اقدام نكردن سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان برای ابلاغ قیمت‌های جدید برخی محصولات پارس خودرو انتقاد كرد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو باایسنا، اظهار كرد: شركت پارس خودرو از بیستم اردیبهشت ماه امسال در مكاتباتی با سازمان حمایت درخواست افزایش قیمت برخی محصولاتش را ارسال كرد.

وی ادامه داد: در نهایت در جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو در 25 مرداد ماه به دلیل وجود نقص در برخی اطلاعات شركت پارس خودرو، این كمیته موافقت كرد كه در تاریخ 28 مرداد شركت پارس خودرو این اطلاعات را ارائه و پس از آن قیمت‌های جدید برخی محصولات این شركت اعلام و ابلاغ شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: در این شرایط با وجود گذشت حدود یك ماه از آن زمان تاكنون این وعده محقق نشده و سازمان حمایت از ابلاغ قیمت‌های جدید برخی محصولات پارس خودرو خودداری كرده است.

وی اظهار كرد: در حال حاضر تولید برخی محصولات شركت پارس خودرو از جمله وانت پیكاپ و تندر90 با قیمت‌های فعلی ضررده شده است و از آن سو نیز با وجود اعلام قیمت‌های جدید خودروهای تیانا و قشقایی از سوی این شركت، این قیمتها هنوز در سامانه 124 ثبت و اعلام رسمی نشده است.

نعمت‌بخش تصریح كرد: ‌با توجه به فاصله چندین میلیون تومانی قیمت‌های رسمی این خودروها با نرخ‌های بازار، ضروری است كه هرچه زودتر قیمت‌های جدید اعلام شود تا دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار كوتاه و اختلاف قیمت كارخانه و بازار به حداقل برسد./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تولید وانت پیكاپ بنزینی در ایران خودرو دیزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال توقف تولید تندر 90 قوت گرفت



توقف تولید تندر 90

احتمال توقف تولید تندر 90 قوت گرفت

در این شرایط خودروسازان از شورای رقابت خواسته‌اند تا نرخ تورم بخشی خودروی تندر 90 را مجددا براساس نرخ دلار آزاد محاسبه و اعلام کند زیرا این شرکتها موفق به دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات قطعات تولید این خودرو نشده‌اند.

اختلاف نظر شورای رقابت با خودروسازان در زمینه تعیین قیمت خودروی تندر 90 احتمال توقف تولید این خودرو را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده شورای رقابت براساس نرخ تورم به دست آمده با احتساب ارز مبادله‌ای، قیمتی را برای خودروی تندر 90 مشخص کرده که مورد موافقت ایران خودرو و پارس خودرو به عنوان دو تولیدکننده این محصول قرار نگرفته است.

این دو خودروساز عنوان کرده‌اند که قیمت به دست آمده براساس نرخ تورم اعلام شده از سوی شورای رقابت حتی کمتر از قیمت تمام شده تولید این خودرو است.

به گفته خودروسازان هم‌اکنون شرکت رنو‌پارس قطعات تولیدی خودروی تندر 90 را به قیمت 28 میلیون تومان تحویل خودروسازان می‌دهد که هزینه‌های باقی قطعات،‌ مونتاژ و رنگ نیز به این قیمت اضافه خواهد شد. این در حالی است که براساس نرخ تورم اعلامی شورای رقابت قیمت فروش این خودرو کمتر از 28 میلیون تومان تعیین شده است.

در این شرایط خودروسازان از شورای رقابت خواسته‌اند تا نرخ تورم بخشی خودروی تندر 90 را مجددا براساس نرخ دلار آزاد محاسبه و اعلام کند زیرا این شرکتها موفق به دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات قطعات تولید این خودرو نشده‌اند.

خودروسازان همچنین به مسوولان شورای رقابت اعلام کرده‌اند در صورت عدم انجام این کار و پافشاری بر نرخ تورم و قیمت اعلامی، به دلیل ضرر بالا از ادامه تولید این خودرو خودداری خواهند کرد. در این شرایط رایزنی‌ خودروسازان و شورای رقابت در این زمینه همچنان ادامه دارد./ایسنا