اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قلعه‌نویی: نکونام نباید بچگانه رفتار می کرد


سرمربی استقلال با انتقاد از رفتار نکونام می‌گوید که از کاپیتان تیم ملی انتظار نداشته که بچگانه رفتار کند.

ایسنا: امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری پس از این بازی گفت: باید بگویم استقلال خوزستان در این بازی با یک بازی بسته چشم به ضد حملات داشت که تا حدودی موفق بود. ما باتوجه به حساسیت بازی هفته بعد‌مان که بسیار حساس است طبیعتا آن گونه که می‌خواستیم خوب نبودیم اما در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردیم که خیلی بهتر شدیم و خدا به ما کمک کرد تا گل زدیم و البته جای دیگر هم کمک کرد که توپ میداودی به گل تبدیل نشد. با این حال از نتیجه بسیار راضی هستیم به بازیکنان هم خداقوت می‌گوییم چرا که واقعا تلاش می‌کنند ان‌شاءالله مصدومان هم برسند شرایط ما متفاوت‌ خواهد شد.

او درپاسخ به سوالی در مورد نکونام اظهار کرد: من از نکونام دلخورم. کارهایی که این چند روز انجام داده نباید به عنوان یک کاپیتان تیم ملی انجام می‌داد. اگر بازیکنی می‌خواهد برودباید شرایطش را بگوید. برایم عجیب است که تمرین کرده اما به هتل نیامده، توکل‌مان به خداست و از جواد واقعا انتظار نداشتیم این حرکت بچگانه را انجام دهد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که گویا او توافقاتی را به دست آورده بیان کرد: من اطلاعی ندارم و باشگاه و خود نکونام می‌دانند که ماجرا چیست. من نه اجازه داده‌ام که برود و نه گفته‌ام که بماند. من صحبت‌هایم را با فتح‌الله‌زاده درباره مجیدی، منتظری و نکونام کرده‌ام ولی درباره نکونام هم باید به جمع‌بندی برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه امروز تیمش با پرسپولیس در داربی موثر است یا خیر گفت: طبیعتا بر اساس تجربه می‌گویم بازی قبل از داربی مهم است. وقتی با برد به داربی می‌روید خیلی مهم است. داربی خیلی مهم است. یک عده از این هفته تلاش می‌کنند تا به استقلال و پرسپولیس لطمه بزنند. خبر هم داریم که نوع سوال‌ها و قلم‌هایشان در این هفته چگونه خواهد بود. امیدوارم یک بازی تماشاگر پسند شود تا کسانی که از تلویزیون بازی را می‌بینند یا در اینجا هستند لذت ببرند. درباره مصدومان هم باید بگویم که کلینیک استقلال نهایت تلاشش را می‌کند تا بازیکنان را به ما برساند. از فردا یکی دو نفرشان به ما اضافه خواهند شد.

امیر قلعه‌نویی پس از پایان دیدار تیمش برابر استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جدایی بازیکنان تیمش در حالی که فصل تمام نشده و یا در مورد نقل و انتقالات نیم فصل نیز گفت: به هر حال برای من هم جای تعجب دارد که این اتفاق رخ می‌دهد. لیگ ما حرفه‌ای شده و اگر پیشنهادی وجود دارد باید در ابتدای فصل یا نیم فصل مطرح شود. در مورد ماجرای فرهاد مجیدی، خود آقای بابایی شاهد هستند که من به او گفتم چرا می‌خواهی از فوتبال خداحافظی کنی و مجیدی به من گفت خسته هستم و به او گفتم اگر خسته هستی حاضرم تو را بازی‌های شهرستان نبرم و در تهران هم تنها در ورزشگاه آزادی برای‌مان بازی کنی اما او به من گفت می‌خواهم در اوج خداحافظی کنم و من هم در پاسخ به این حرفش گفتم پس حداقل صبر کن تا بازی برگشت‌مان با تراکتورسازی که در تهران است از فوتبال خداحافظی کن و او نپذیرفت و خداحافظی کرد.

او افزود: درباره منتظری هم واقعا هنوز نمی‌دانم چرا از جمع ما جدا شد و چه شد که این اتفاق افتاد. با این حال من برای هر دوی آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. هر کس یک روز هم برای استقلال کار کرده باشد، باید از او تشکر کنیم و قدردانش باشیم. من مربی نیستم که از بازیکن به خاطر ترانسفر شدنش پول بگیرم و خیلی در جریان قرارداد منتظری نبودم. اما ای کاش او زودتر به ما می‌گفت تا ما یک مدافع به جایش جایگزین می‌کردیم.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به نکونام بیان کرد: یک روز فتح‌الله‌زاده به من زنگ زد و برای نکونام پیشنهادی آمده است. من به او گفتم آیا وضعیت قرارداد نکونام هم مثل منتظری است که او گفت، نه جواد نکونام با ما یک سال قرارداد دارد. من به فتح‌الله‌زاده گفتم به هر حال از جمع‌مان چند بازیکن جدا شده‌اند و حتما باید شرایط باشگاه، هواداران و بازیکن را در نظر بگیریم و بعد از آن به یک جمع‌بندی برسیم. به هر حال من از دست نکونام دلخورم. این بازیکن پریروز و دیروز با ما تمرین کرده اما به هتل نیامده است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که مگر در قراردادهای بازیکنان استقلال مواردی این چنین پیش‌بینی نشده که تیمش دچار مشکل شده است، گفت: از این سوال‌تان متشکرم. من مربی‌ هستم که نه از وضعیت قرارداد بازیکن اطلاع دارم و نه از وضعیت قرارداد دستیارانم. من فقط به باشگاه می‌گویم که مثلا مجیدصالح را به عنوان دستیار می‌خواهم و یا سه بازیکن را برای پست مورد نظرم معرفی می‌کنم تا باشگاه یکی از آن‌ها را جذب کند. طبعا بازیکنی که دوست ندارد با ما ادامه دهد می‌تواند جدا شود. من در ریز قرارداد بازیکنان نیستم.

او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برهانی گفت: من نمی‌توانم به یک بازیکن بگویم تو اخراجی. اصلا من چنین اختیاری ندارم. من فقط می‌توانم او را به باشگاه معرفی کنم و مانع از تمرین کردنش شوم. به هر حال اگر برهانی از سوی باشگاه محروم شده و برایش جریمه‌ای در نظر گرفته شده است می‌تواند از فردا در تمرین‌ها شرکت کند.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی و نکونام آشتی کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: رفتار نکونام درست نیست


سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز بی‌اطلاعی از دلیل غیبت نکونام در اردوی این تیم گفت: جواد بازیکن بزرگی است و برای استقلال زحمات زیادی کشیده است، اما این رفتارهایش درست نیست.

ایسنا: امیر قلعه‌نویی درباره آخرین وضعیت جدایی جواد نکونام از استقلال، گفت: انتقال یک بازیکن در همه جای دنیا به یک شکل انجام می‌شود و فقط در ایران این گونه است که بازیکنی اگر دلش بخواهد می‌رود و باشگاه هم از آن اطلاعی ندارد. قاعده کار این گونه است که بازیکن باید پیشنهادی از یک باشگاه داشته باشد و باشگاه خودش آن پیشنهاد را بررسی کند و با توجه به جایگاه تیم و بازیکن درباره‌اش تصمیم بگیرد.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به جدایی پژمان منتظری از استقلال و خداحافظی فرهاد مجیدی، گفت: زمانی که منتظری گفت که می‌خواهد برود بارها فریاد زدیم که او باید بماند، اما بدون اطلاع ما سر از قطر در آورد و قرارداد بست. مجیدی هم یک روز پیش من ‌آمد و گفت که می‌خواهد خداحافظی کند، چون خسته شده و می‌خواهد در اوج فوتبال را کنار بگذارد. من آمادگی قبلی این مساله را نداشتم و به او گفتم که اگر خسته است، او را به شهرستان‌ها نمی‌بریم و او هم آنقدر حرفه‌ای است که الان با سه ماه بعدش فرقی نکند، اما در بازی با مس از من خواست که تعویضش کنم و من فکر کردم که خسته است، اما ناگهان خداحافظی کرد.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: ماجرا وقتی به نکونام رسید به فتح‌الله‌زاده گفتم که آیا نکونام با تیم قرارداد دارد؟ که او هم گفت که این گونه است. پس به او گفتم که اگر جواد پیشنهادی از باشگاه دیگر دارد، بهتر است اول آن را ببینیم و بعد بر اساس منافع باشگاه و بازیکن تصمیم بگیریم. تا همین جا بود که به برنامه «90» کشیده شد و آن حرف‌ها مطرح شد. پس از آن جواد به من زنگ زد و من هم به او گفتم که اصول کار این است که ما اول پیشنهاد باشگاهی که او را می‌خواهد را بررسی کنیم و هنوز با جدایی او نه موافقیم و نه مخالف.

سرمربی استقلال ادامه داد: ماجرا همین طور ادامه داشت تا پریروز که جواد پس از تمرین نزد من آمد و گفت که بهتر است قصه را تمام کنیم، چون یک مشکل درون خانوادگی بوده است. من هم گفتم که مساله‌ای نیست و با او خداحافظی کردم. دیروز باید به بیمارستان مسیح دانشوری می‌رفتیم و بلافاصله هم باید در نشست خبری شرکت می‌کردم . به همین دلیل تمرین را مجید صالح اداره کرد و من پس از نشست به هتل رفتم، اما دیدم که باز هم جواد نیامده است.

وی ادامه داد: نکونام بازیکن بسیار بزرگی است و در یک سال و اندی که در استقلال است زحمات زیادی کشیده، اما این رفتارهایش درست نیست. البته او گله‌هایی هم داشت که به من بازگو کرد.

قلعه‌نویی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا در شرایطی که استقلال صدرنشین لیگ برتر است و بازیکنان کمی دارد بازیکنانش مدام حرف از رفتن می‌زنند؟ گفت: واقعا نمی‌دانم که چرا این صحبت‌ها مطرح می‌شود. درباره منتظری باید بگویم که او به مدت دو سال پیشنهادات خوبی داشت، اما ماند. امسال هم قرار بود تا نیم فصل بماند. همان طور که می‌دانید نیم فصل امسال دو مرحله‌ای شده بود. یکی مختص نقل و انتقالات داخلی و یکی نقل و انتقالات خارجی که همین روزها بود. منتظری استناد می‌کرد که وقتی گفته تا نیم فصل می‌ماند، منظورش فصل نقل و انتقالات خارجی بود. بنابراین درباره منتظری خود فتح‌الله‌زاده هم مقصر نبود.

سرمربی استقلال ادامه داد: ما هم دوست نداریم که در این شرایط بازیکنانمان را از دست بدهیم، اما اگر به درخواست نکونام احترام نمی‌گذاشتم و مثلا او را یک بازی بیرون می‌گذاشتیم، حتما به ما می‌گفت که اگر می‌خواستیم او را بیرون بگذاریم بهتر بود به او اجازه دهیم از تیم برود، اما حالا نه دعوتی از باشگاهی آمده و نه پیشنهادی که بتوانیم آن را بررسی کنیم و واقعا نمی‌دانم که چرا او دیروز به اردوی تیم هم نیامد. البته باید حرف‌های خودش را هم بشنویم.

قلعه‌نویی درباره گلایه‌های نکونام نیز گفت: این مساله درون خانوادگی است و نمی‌خواهم آنها را رسانه‌ای کنم، اما گویا پریروز جواد چند بار به فتح‌الله‌زاده زنگ زده و مدیر باشگاه هم چون از او دلخور بوده جوابش را نداده است. نکونام از این مساله ناراحت بود. البته فتح‌الله‌زاده تاکنون سه بار به من گفته که مخالف رفتن نکونام است،‌ اما من هم گفته‌ام که اجازه بدهد اول اگر پیشنهادی برای نکونام آمده آن را بررسی کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون در مسائل مالی هیچ یک از همکاران و بازیکنانم دخالت نکرده‌ام، در حالی که برخی از مربیان این کار را می‌کنند. تا جایی که می‌دانم نکونام با باشگاه قرارداد دارد، اما این که برخی‌ها می‌گویند که جواد می‌تواند با پرداخت صد هزار دلار خودش را آزاد کند باید بررسی شود.

قلعه‌نویی در پایان درباره وضعیت تیمش چند ساعت مانده به بازی امروز (شنبه) برابر استقلال خوزستان گفت: به مشکلات قبلی ما و کمبود بازیکن باید مصدومیت تیموریان را هم اضافه کنیم. او کمی در مچ پایش احساس درد می‌کند و احتمالا با مشورت تیم پزشکی او را از ابتدا به میدان نمی‌فرستیم.