اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خندوانه به سبک اسپانیایی در بارسلونا


یک مجموعه تئاتر کمدی اسپانیایی باشگاهی راه انداخته است که در آن حساب مشتریان بر اساس تعداد خنده‌هایشان شارژ می شود.

باشگاه خبرنگاران: باشگاه کمدی «teatrneu» در بارسلونا با یک راه حل ابتکاری و تازه، حساب مشتریانش را شارژ می‌کند. این کار بسیار ساده است.  براساس این طرح ورود کاربران در صورتی به این باشگاه رایگان است که بخندند. این باشگاه، نرم افزاری طراحی کرده است که می تواند با تشخیص چهره، تعداد دقیق خنده‌های مشتری‌ها را حساب کند و بر اساس آن به آن‌ها تخفیف دهد.

این ایده عجیب و غریب، در واقع یک آزمایش در همکاری با آژانس تبلیغاتی «Cyranos McCann» در پاسخ به افزایش مالیات دولت در اجرای تئاتر از 8 درصد به 21 درصد است که باعث کاهش 30درصدی مخاطبان تئاتر در اسپانیا نیز شده است.

بنابراین این باشگاه کمدی تصمیم گرفت به این موضوع نگاه طنزگونه ای داشته باشد و سیستم  «pay-per-laugh» (پرداخت به ازای هرخنده) را راه اندازی کرد. مشتری‌ها باید برای شارژ حسابشان مدام بخندند و هرخنده معادل 0.3 یورو (چیزی حدود 1100 تومان) است. آنها می‌توانند با خنده‌های متوالی حسابشان را تا 24 یورو  هم شارژ کنند.

این باشگاه اپلیکشنی هم طراحی کرده که مشتری‌ها می توانند با نصب آن در تلفن همراهشان با هر خنده، پول به حساب کاربری خود واریز کنند. این آزمایش به گفته مسئولانش تاکنون موفقیت آمیز بوده است و توانسته میانگین قیمت هر بلیت را  تا 6 یورو افزایش دهد. پوشش رسانه ای و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شده ‌است تا تعداد تماشاگران تئاتر این مجموعه 35درصد افزایش پیدا کند.

این سیستم تاکنون مورد استقبال بسیاری از اهالی تئاتر در کل اسپانیا قرار گرفته است و حتی بعضی کشورهای دیگر نیز به این موضوع علاقه نشان داده‌اند.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه املت اسپانیایی یا تورتیلا اسپانیایی ؛ غذای سنتی اسپانیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنج و مرغ را به سبک اسپانیایی درست کنید



برنج و مرغ اسپانیایی , پخت غذاهای اسپانیایی
مواد لازم برای ۴ نفر :

 روغن زیتون  ۳ قاشق مرباخوری
 ران مرغ بدون پوست و استخوان  ۴۰۰ گرم
 فلفل دلمه ای قرمز خرد شده  یک عدد
 فلفل دلمه ای سبز خرد شده  یک عدد
 سیر له شده  ۴ حبه
آویشن خشک یک قاشق مرباخوری
برنج خشک ۳ چهارم پیمانه
زعفران کمی
آب مرغ یک و سه چهارم پیمانه
نمک و فلفل به میزان کافی
گوجه فرنگی رنده شده ۲۲۴ گرم
زیتون سیاه و سبز بدون دانه هر کدام ۱۰ عدد


طرز تهیه برنج و مرغ را به سبک اسپانیایی :
فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
ران مرغ را به تکه های کوچک در بیاورید.
در ۲ قاشق مرباخوری روغن، تکه های مرغ را به مدت ۵ دقیقه در ماهی تابه تفت دهید تا طلایی شود و روی بشقاب قرار دهید.
بقیه روغن را به ماهی تابه اضافه کنید، پیاز، فلفل دلمه ای، سیر و آویشن را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سبزی ها کمی نرم شود. تکه های مرغ را به مواد اضافه کنید. سپس آب مرغ، گوجه فرنگی رنده شده، نمک و فلفل و برنج که از قبل خیس کرده اید و زعفران را اضافه و هم بزنید و بگذارید جوش بیاید. مواد را در ظرف مناسب منتقل کنید و با کاغذ فویل روی آن را بپوشانید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا این که کاملا بپزد.

ارزش غذایی هر یک و نیم پیمانه :
کالری : ۳۶۴
کربوهیدرات : ۴۱ گرم
کلسترول : ۷۰ میلی گرم
پروتئین : ۲۲ گرم
چربی : ۱۲ گرم
فیبر : ۴ گرم

منبع : khorasannews.com

۴۰۰ گرم