اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش نرخ تورم در اردیبهشت


نرخ تورم (میانگین شاخص) در آخر سال گذشته، 12 و 4 دهم درصد بود که در پایان فروردین امسال به 13 و 2 دهم درصد رسید.

رییس كل بانك مركزی از افزایش 3 تا 4 دهم درصدی نرخ تورم در اردیبهشت نسبت به فروردین خبر داد. محمود بهمنی گفت: نرخ تورم (میانگین شاخص) در آخر سال گذشته، 12 و 4 دهم درصد بود که در پایان فروردین امسال به 13 و 2 دهم درصد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درخصوص تورم در اردیبهشت گفت: پیش بینی می کنیم نرخ تورم در پایان این ماه از 13 و 2 دهم درصد در پایان فروردین، حدود 3 تا 4 دهم درصد افزایش یابد. رئیس بانک مرکزی گفت: در حال حاضر چک پول های50 هزار تومانی را جمع آوری نمی کنیم.
بهمنی در خصوص بروز مشکلاتی برای مردم در جمع آوری چک پول های100 هزار تومانی چه تدابیری در جمع آوری چک پول های50 هزار تومانی اندیشیده شده است؟ افزود: البته ما این پیش بینی را داشتیم که ظهرنویسی چک های100 هزار تومانی مقداری کار را مختل کند از همین رو مرتب این کار را به تاخیر می انداختیم تا اینکه ناچار شدیم ظهرنویسی آنها را اجباری کنیم و عملا چک های100 هزار تومانی را جمع آوری و از گردونه مبادلات و پول خارج کنیم .



وی گفت: اکنون درشت ترین پول ما چک پول های50 هزار تومانی است ولی ما زمانی این چک پول را جمع آوری خواهیم کرد که به جای آن یا اسکناس درشت چاپ و یا حذف صفرها را محقق کنیم.
رئیس بانک مرکزی درباره احتمال بروز مشکلاتی برای مردم با جمع آوری چک پول های50 هزار تومانی گفت : بر همین اساس فعلا این کار را به تعویق می اندازیم تا اینکه یا مجوز چاپ اسکناس درشت تر را بگیریم و بتوانیم جایگزین پول کنیم یا مجوز حذف صفرها را بگیریم.
بهمنی افزود: زمانی هم که صفرها حذف شود اسکناس درشت چاپ نخواهیم کرد تا تعیین تکلیف شود.

منبع : ایلنا


ویدیو مرتبط :
افزایش اندک نرخ تورم در حوزه پولی یورو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ تورم افزایش یافت



 

 

تورم

 

 

 

بانك مركزی جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام كه نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهر ماه 1389 نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه 1388 معادل 9.2 درصد است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی جمهوری اسلامی، خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای كالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1383 (359 قلم كالا و خدمات) در مهرماه 1389 به شرح ذیل است.

شاخص بهای كالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مهرماه 1389 نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش یافت كه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل شاخص مذكور 11.9 درصد رشد داشته است..../تحلیل:ایرنا