دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

یک نتیجه عجیب درباره رابطه تصادف و صحبت با تلفن ‌همراه



اخبار,اخبار علمی,رابطه تصادف و صحبت با تلفن ‌همراه

 
اخبار علمی - یک نتیجه عجیب درباره رابطه تصادف و صحبت با تلفن ‌همراه

صحبت با تلفن‌ همراه حین رانندگی باعث نمی‌شود راننده چشمان خود را از جاده بردارد. با این وجود باید توجه داشت این کار بدون شماره‌گیری انجام نمی‌شود و این اتفاق باعث می‌شود احتمال تصادف برای خودرو افزایش یابد.

به گزارش فارس به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، نتایج حاصل از یک مطالعه جدید بار دیگر ثابت کرد که شماره‌گیری، ارسال پیامک یا استفاده از تلفن‌همراه به هر نحوی در هنگام رانندگی می‌تواند خطر تصادفات را به خصوص برای رانندگان جوان افزایش دهد.

البته کارشناسان در جریان این مطالعه به نتایج جدیدی دست یافته‌اند که قابل ملاحظه است. این افراد ادعا می‌کنند که صحبت کردن با تلفن همراه پشت فرمان خطری دربر ندارد و احتمال تصادفات را افزایش نمی‌دهد.

البته باید گفت که این دانشمندان به استفاده از دستگاه تلفن‌همراه یا هندزفری برای صحبت کردن پشت فرمان اشاره نکرده‌اند.

به هر حال باید گفت که صحبت با تلفن‌ همراه حین رانندگی باعث نمی‌شود تا راننده چشمان خود را از جاده بردارد. با این وجود باید توجه داشت که صحبت با تلفن همراه بدون شماره‌گیری به دشواری صورت می‌گیرد و این اتفاق باعث می‌شود احتمال تصادف برای خودرو افزایش یابد.

بررسی‌های اولیه صورت گرفته با سیستم‌های شبیه‌ساز، دستگاه‌های آزمون رانندگی و ابزارهای بررسی میزان استفاده از تلفن‌همراه نشان داد که رانندگی‌های خطرناک زمانی اتفاق می‌افتد که راننده در حال استفاده از تلفن همراه است و به‌خصوص این جریان هنگامی که یک فرد نوجوان یا جوان پشت فرمان نشسته است، تشدید می‌شود.

بر اساس آمارهای موجود، بیش از 6 درصد از کل تصادفات رانندگی مربوط به رانندگان 15 تا 20 ساله می‌شود و در کنار آن 10 ددرصد از کل تلفات رانندگی و 14 درصد رانندگانی که زخمی می‌شوند نیز به این گروه از افراد تعلق دارند.
اخبارعلمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
رابطه تلفن همراه با راندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد



 

 

رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد

 

با تولید گوشی های پیشرفته تلفن همراه، بموازات تغییر سلیقه خریداران ، انتخاب زنگ نیز بسته به شخصیت افراد تغییر محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای نصب آهنگ های گوناگون در گوشی های خود در دو سه سال اخیر دو چندان شده است و هر کسی سعی می کند فقط از موسیقی های مورد علاقه اش به عنوان زنگ تلفن همراه استفاده کند.

بعضی از افراد به موسیقی های ملایم بعنوان زنگ تلفن همراه علاقه مندند و عده ای ترجیح می دهند از موسیقی های شاد استفاده کنند.

برخی افراد موسیقی های هیجان بر انگیز و پر صدا را برای زنگ تلفن همراه خود بر می گزینند.
در این میان عده ای هم تنوع طلب هستند و هر چند وقت یکبار موسیقی زنگ تلفن خود را تغییر می دهند.

روان شناسان معتقدند: انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه بطور مستقیم با ویژگی های شخصیتی افراد رابطه دارد.

افرادی که موسیقی های پر سر و صدا برای موبایل خود و یا حتی برای شنیدن در خودرو انتخاب می کنند افرادی هیجان طلبند.

افرادی که موسیقی های ملایم و آرام بخش بر می گزینند افرادی آرام، احساساتی و منظمند که به جلب توجه دیگران تمایلی ندارند.