دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گجتی که به شما می‌گوید هوای پاک کجاست



گجت,گجت TZOA,گجت پوشیدنی محیط‌یاب

گجتی که به شما می‌گوید هوای پاک کجاست
بعضی صبح‎ها که از خواب بیدار می‌شوید و بیرون می‎روید، هوا بسیار کثیف و آلوده به دود وسایل نقلیه است و ریه‎های شما این هوای آلوده را تنفس می‎کنند. این هوا بی‌‌بو و بی‌مزه است اما روی شرایط تنفسی شما، اثر مخربی دارد. چه خوب بود اگر این امکان وجود داشت که بتوان از این توده‎های هوایی آلوده و نامطبوع دور شد.اولین کار امکان شناسایی این توده‌ها است.

چنین ایده‎ای در پشت گجت TZOA نهفته است که پروژه‎ جدیدی است که در وب‌سایت Kickstarter برای جذب سرمایه‌گذاری مطرح شده است و خود را به عنوان اولین گجت پوشیدنی محیط‌یاب در جهان معرفی می‎کند.

 

این ردیاب گرد کوچک دارای حسگرهایی است که کیفیت هوا، نور ماورای بنفش، رطوبت و دما را ثبت می‎کنند و این اطلاعات را به یک نرم‎افزار مختص به خود که روی گوشی‎های هوشمند قابل نصب است، ارسال می‎کنند و توسط این نرم‎افزار می‎توان کیفیت هوای محیط اطراف کسی که این گجت را دارد، مشخص کرد. به این ترتیب کاربران با مشاهده‎ سریع این اطلاعات می‎توانند از کیفیت هوای محلی آگاه شوند و حتی می‎توانند این اطلاعات را آپلود کنند و به‌صورت جمعی یک نقشه آلودگی محیطی درباره شهر خود ایجاد کنند.

 

بدیهی است که این محصول هنوز در مراحل اولیه قرار دارد: تیم موردنظر هنوز روی نمونه‎های اولیه‎ آن کار می‎کنند و در حال آزمایش و ارزیابی نتایج این ابزارها با نتایج حسگرهای بسیار قوی جوی هستند. اگر همه چیز خوب پیش رود، این گجت آماده تولید در تابستان 2015 خواهد بود.
منبع : farnet.ir


ویدیو مرتبط :
Awair، گجتی برای مانیتور کیفیت هوای محیط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهرانی‌ها از ابتدای پاییز حتی 1 روز هوای پاک تنفس نکردند



 کنترل کیفیت هوای تهران ,آلودگی هوای تهران

مهرماه 92 در پایتخت با 22 روز هوای ناسالم
تهرانی‌ها از ابتدای پاییز حتی 1 روز هوای پاک تنفس نکردند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در مهرماه امسال شهروندان تهرانی حتی یک روز هوای پاک تنفس نکردند و از ابتدای پاییز 22 روز هوای پایتخت ناسالم بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: مهرماه امسال هوای تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط نامناسبی قرار داشته چنانچه حتی یک روز هوای پاک در تهران نداشتیم ، 22 روز هوای شهر ناسالم و تنها 8 روز هوا سالم بوده است.

وی با مقایسه آمار روزهای ناسالم مهرماه امسال با سال گذشته افزود: سال گذشته در مهرماه 13 روز هوای ناسالم و 17 روز هوای سالم داشتیم که متاسفانه امسال وضعیت بدتری از نظر الودگی هوا را شاهد بودیم و شهروندان تهرانی تنها 8 روز هوای سالم تنفس کردند.

رشیدی با بیان این که با شمار روزهای ناسالم مهرماه سال جاری و مقایسه این آمار با سال های گذشته، به نظر می رسد پایتخت پاییز ناسالم تری را از نظر آلودگی هوا پیش روی خواهد داشت، گفت: هرساله با نزدیک شدن به ماه های آبان و آذر پدیده‌هایی همچون اینورژن، وارونگی دما و پایداری هوا قوت می گیرد که گاه منجر به تعطیلی دستگاه‌های مختلف و بخش های آموزشی می شود اما متاسفانه به حل معضل آلودگی هوا به صورت ریشه ای پرداخته نمی شود و تنها با تشدید آلودگی ها اظهار نظرها در این خصوص افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: بارها و بارها گفته شده که حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور تنها با ارتقا کیفیت خودروها و سوخت، خروج به موقع خودروهای فرسوده، ممانعت از تردد موتورسیکلت های غیر استاندارد و فرسوده در شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و ... امکان پذیر است اما متاسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به این موضوعات توجه نشده است. با این وجود امیدواریم که دولت جدید گام های اساسی در تحقق این موارد برداشته و عزم ملی برای حل معضل آلودگی هوا در کشور شکل گیرد.

/ایسنا