دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه پوشه های مخفی شده با ویروس NewFolder.exe را آشکار کنیم



 

ترفند کامپیوتر, ویروس کشی فلش, سیستم عامل های لینوکس

احتمالاً همه شما یک بار هم شده با ویروس NewFolder.exe دست و پنجه نرم کرده اید مگر آن که کاربر سیستم عامل های لینوکس و مکینتاش باشید.

ویروس NewFolder.exe با آلوده‌سازی پوشه‌های شما دردسرهایی را برای شما به ارمغان می آورد که مهمترین آن پاک شدن پوشه ها بعد از ویروس کشی فلش یا هارددیسک اکسترنال و… است.

اما نکته اینجا است که وقتی حجم درایو خود را چک می‌کنید می‌بینید که هنوز فایل‌ها همانجا قرار دارند! ولی هیچ اثری از آن ها نیست. حتی Show hidden Files and Folders در Folder Options هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. البته یک راه ساده این است که اگر نام پوشه حذف شده را می دانید آن را در نوار آدرس بعد از نام درایو وارد کنید و اینتر را بفشارید. اما به یاد آوردن نام تک تک پوشه ها اگر مدت زمان زیادی هم از ریختن آن ها داخل درایو یا فلش گذشته باشد کار دشواری است.

پس راه حل چیست؟ راه حل را در ادامه خواهید یافت.
چاره کار نرم افزار Anti Hidden است که حجم آن به ۸۰۰ کیلوبایت هم نمی‌رسد. این برنامه یک برنامه کاملاً ایرانی است.
روش کار هم بسیار آسان است در قسمت مسیر، مسیر درایو یا فلش مموری خود را مشخص کنید و سپس کلید شروع عملیات را بفشارید. همه چیز به سرعت بازیابی خواهد شد.
امیدواریم این برنامه بسیار مفید به کارتان بیاید و بتوانید فایل‌ها و پوشه‌هایتان را از چنگال ویروس NewFolder.exe برهانید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Anti Hidden:
- از بین بردن برخی اثرات ویروس ها پس از پاکسازی
- نمایش فایل ها و فولدرهایی که توسط ویروس ها مخفی شده اند
- نمایش پوشه های سیستمی مخفی شده
- استفاده آسان
- و …
منبع:noorportal.net


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز !



 

دانلود آنتی ویروس,آنتی ویروس nod32,آپدیت آنتی ویروس

 

ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورورد به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید.

 

برای این کار:

1- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

 

2- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

 

3- سپس به سر برگ Veiw بروید.

 

4- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe می باشد)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

 

5- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

 

6- کار تمام است! حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod32 یا Kaspersky ) کل هارد دیسک ، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید!

ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

منبع:noorportal.net